30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

WWDC 2012. Wat verwachten jullie?

Wat verwachten jullie ?

Verdere versmelting van iOS en OSX
    Ik denk dat we iOS 6 gaan zien dat heel veel weg heeft van OSC Mountail Lion.

iCloud
    We gaan de volgende iteratie van iCloud mee maken met drop box achtige features. En online desktop features als google docs. iWork.com is niet meer maar dat zien we straks misschien terug in iCloud. Compleet met edit functie. iCloud krijgt bredere deel functionaliteit zodat de idisk min of meer weer terug is. iCloud opslag krijgt koppeling met 3de partij via apps.

Nieuwe hardware.
    iMac krijgt een nieuw uiterlijk. Kantelbaar net als een wacom cintiq 21 maar met multitouch. (gekanteld doet touch het) zet je m rechtop dan doet touch het niet. Scherm kan horizontaal voor games en illustratie schilder doeleinden. Zie het als all in one ezel voor creativiteit. Wil je er niks mee te maken hebben gebruik je de iMac op de oude vertrouwde manier.

Spec updates voor de Macbook PRO en Mac Pro geen nieuw uiterlijk.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Daar is al een topic over, alleen ik weet niet hoe dat heet:P

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Dr. Maddox

Die draad ging op slot omdat er al een draad was over iOS6…

Right…. :slant:

Als de mods nou eens beter stil zouden staan bij het nut van een slotje in plaats van het nut van een nieuw topic…

De laatste product updates waren niet zo spannend. Ik krijg steeds meer het gevoel dat er een grote verrassing aan zit te komen. Zo niet, dan zou ik als Apple maar eens goed nadenken over de kracht van nieuwe generaties producten. Tot die tijd red ik het prima met de spullen die inmiddels tegen de drie jaar leeftijd aanlopen.

Bijdrager
    Hansi2124
    Dr. op 10 mei 2012

Die draad ging op slot omdat er al een draad was over iOS6…

Right…. :slant:

Als de mods nou eens beter stil zouden staan bij het nut van een slotje in plaats van het nut van een nieuw topic…
    Dat topic is inderdaad op slot gegaan omdat in dat topic specifiek over iOS werd gevraagd. En daar gaat inderdaad het topic over waarnaar is verwezen.:wink:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik las toch echt iets anders in de titel. TS sloot af met de vraag of iemand wijzigingen in iOS verwachte voor WWDC…

Maar goed, zolang deze draad open blijft ben ik een gelukkig mensch! :sarcastic:

Bijdrager
    Hansi2124

Daarom is het ook zo belangrijk om een goede topictitel aan te maken.:razz:

Dit staat in de eerste regel van dat topic:
    Ook las ik dat hier ook misschien nieuwe software kan geïntroduceerd worden en daar wou ik even over praten. ( wat bedreft het iOS )

Maar fijn dat je happy bent hahaha.

Bijdrager
    Gastonw

OT:

Ik weet niet meer wat we van Apple mogen verwachten. Upgrades van apparaten waar gebruikers om vragen blijven uit, jammer, ze mogen wat mij betreft wat meer innoveren. Ik hoop dat ze met grote updates komen van hardware, want ze worden langzamerhand ingehaald door de concurrentie. Waarom hebben de Mac’s nog geen USB 3? Waarom heeft de iPhone nog geen AMOLED scherm oid? Waarom heeft de Mac nog geen BR?

Bijdrager
    segher

mij lijkt me een televisie van apple wel leuk, weer wat nieuw spul

Bijdrager
    Madduck

@gastonw

In de kern ben ik het met je eens met je stukje.
    Innovatie (iets dat veel al bij toeval gebeurt) is bij Apple heel sterk geweest. Op dit moment borduurt men, imho, voort op sucessen uit het verleden.

Echter, veel nieuwe ideeen en weinig kwaliteit, zul je bij Apple niet vinden. Ik persoonlijk denk dan even aan Microsoft.

Ik ben een relatief nieuwe Apple gebruiker en als er een ding is wat me over de streep trok was dat \”het gewoon werkt\”, goed werkt en dat ook blijft doen. Dan neem ik het ontbreken van een amoled scherm voor lief.

Ik gebruik nu weliswaar nog steeds een windows pc, maar het zou zomaar eens de laatste kunnen zijn die ik gekocht heb.
    Voor mijn werk is het nodig dat ik kan tweaken en draaien, maar nu ik de nieuwe iPad in mijn handen gehad heb, zou mijn pc binnenkort zomaar vergeten in het hoekje kunnen staan.

Het enige wat ik op dit moment verbeterd zou willen zien is de mogelijkheid om zonder iTunes mijn complete muziek en filmbibliotheek te benaderen en graag zonder jailbreaks.
    Elke concurrent die een streamer levert met netwerkaansluiting kan dit, Apple niet en dat is een gemiste kans, in my not so humble opinion;-)

Hoe dan ook, nice stuff Apple makes these days…

Inactief
    Anoniem

Nieuwe beta voor icloud: http://beta.icloud.com/

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb een groot vermoede dat apple komt met iCloudOS, het stond in de URL van die icloud beta en die notificaties zullen ook niet voor niets zijn.

Zou het ideale OS zijn om te draaien op werk met honderd mac mini’s.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Niet slecht gedacht Usain! Dat zou een veel goedkopere MacBook Air ook beter mogelijk maken.

Bijdrager
    ruben

Dit moet me denken aan iCloud van toen het nog niet van Apple was

Bijdrager
    Afroman

Whut? iCloud is toch altijd van Apple geweest?

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee het was eerst een soort dropbox achtig iets

Bijdrager
    Joostvdwerf

Props voor Usain, zou zomaar eens kunnen. Vergelijkbaar met de chromebooks misschien?

Bijdrager
    MrPapple

Hmm, ik denk niet dat Apple zich daar aan zou wagen…

Ze zijn altijd voor een single OS strategy geweest, nu hebben ze al twee OS’en, Mac OS en iOS zijn op dit moment hun strategie. Een iCloudOS “makes no sense”. Waarom zouden ze dat doen en wie zou dat willen?

Inactief
    Anoniem
    Dr. op 12 mei 2012

Niet slecht gedacht Usain! Dat zou een veel goedkopere MacBook Air ook beter mogelijk maken.

hoezo maakt dit een goedkopere MBA mogelijk?
    .
    Het grootste gedeelte van de prijzen bij apple zit m in de hardware denk ik. niet in het (web) OS.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik zat door te denken over een cloudOS waarmee je een HDD min of meer overbodig maakt. Het zou wel mooi zijn om een MacBook Air te hebben die in verbinding met internet heel veel capaciteit en rekenkracht heeft en alles “in de Cloud” opslaat en berekent. Alles wat je MacBook Air hoeft te doen is het weer te geven en input versturen. Dat zou de MacBook Air een andere meerwaarde geven tov de MacBook en MacBook Pro. De naam “Air” heeft het al.;)

Inactief
    Anoniem

Ik snap wat je bedoelt.
    Maar dan mag de prijs wel flink omlaag.
    En ze moeten iCloud Dan we uitbreiden met edit en deel functionaliteit voor iwork en ze moeten het open stellen voor developers zodat die hun cloud apps kunnen toevoegen aan jou personal iCoud page.

Wie weet komt apple wel met een iCloud SDK om dit mogelijk te maken. Innovatie bij apple zit m de laatste jaren toch in software. De hardware is er om alle mogelijkheden bedienbaar te maken. (als je kijkt naar iOS Devices)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Inderdaad zo zie ik het ook. Het zou voor mij een uitkomst zijn om een systeem te hebben dat alles regelt als het gaat om backups en het liefst waarbij het rekenwerk op een Cloud server wordt gedaan. Dan zou zelfs een Cloud OS op een uitgeklede iMac (of een wat verder ontwikkelde Cinema Display) een uitkomst zijn. Daarmee zouden ze aan mij direct een abonnement verkopen.

Bijdrager
    Apple-TechKid

Wel leuk bedacht dat CloudOS het is wel leuk dat Apple dit bij iOS 6 en bij MacOS X ML als een appart programma er in kan

Inactief
    Anoniem

Ik kan mij een youtube herinneren waarin steve jobs het publiek toe spreekt na zijn terug keer bij apple net na vertrek bij NEXT en antwoord geeft daar antwoord op de vraag wat zijn toekomst visie is wat de computer in zijn algemeenheid aan gaat.

Hij antwoordde daarop met een antwoord dat ie niet alles bloot kon geven. Maar hij zag toekomst in een netwerk gebaseerd terminal idee. Uitgaande van een tijd waarin het netwerk sneller is dan een fysieke harde schijf.

Hij beschreef in feite mobile ME iCloud en de iPad. Hij sprak over lichte computers met beperkte/voldoende rekenkracht voor het afspelen van programma\’s maar het zou altijd verbonden zijn met een server waar het zware werk gedaan werd.

Denk aan hoe SIRI nu werkt.
    Maar dat voor alles. Alles berekend op de server en de terminal toont alleen de resultaten.

Het idee van een iCloudOS sluit daar heel mooi op aan.

Ik zie nog niet hoe iets als audio visuele programmas op die manier snel en effectief kunnen werken. Maar dat het een hybride gaat worden tussen online en ofline dat is nu eigenlijk nu al gaande.

Die strijd is nu gaande met Mobile ME, Dropbox, iCloud, SkyDrive, Google Drive enz.
    Ik noem ze bewust in die volgorde. Dropbox kopieerde en perfectioneerde wat Mobile Me was. De rest is een Copie of slap aftreksel. iCloud en iOS gaat Apples comeback worden op terminal computing 2,0

Bijdrager
    Jeroen

De Mac Mini dan? Verwachten jullie dat deze ook vernieuwd wordt aankomende WWDC of niet?

Bijdrager
    AppleStef

Denk ik niet, ik denk een kleine update met hoogstwaarschijnlijk Ivy Bridge en misschien ook 4 GB RAM standaard bij het basismodel rond of op de dag van de release van Mountain Lion.

Bijdrager
    CedricH

Ik vermoed ook wel een upgrade van iCloud, samen met Mountain Lion en iOS6 aangezien dat toch meer samen komt nu.

Qua hardware vermoed ik dat er zal gefocust worden op de nieuwe MacBooks, eventueel nog de iMac erbij. Mac Mini zal volgens mij niet zo sterk geüpdated worden, die krijgt gewoon een “stille” update.

Een MacBook Air met iCloud opslag komt er volgens mij niet, dingen zoals Chromebooks hebben daar nog teveel nadelen voor en bij Apple hebben ze dit ook nog wel door. Een opslag functionaliteit zoals Dropbox/SkyDrive/Google Drive/… zie ik echter wel nog aan iCloud toegevoegd worden.

Bijdrager
    Stirf

Ik verwacht niets, waardoor ik ook niet teleurgesteld word.

Bijdrager
    AppleStef

Idem.

Inactief
    Anoniem

Een soort van cloudOS zie ik toch niet helemaal zitten, ik ken veel mensen die geen fan zijn om al hun bestanden “in the cloud” te hebben.
    Het zou dan een laptop moeten worden die je overal mee kan nemen, maar daar zijn de meeste netwerken echt nog niet klaar voor …

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.