6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Clausewitz

WTF?! iPhone geblokkeerd: vingerscan en juiste code werkten niet

Mijn vriendin heeft een iPhone 7 waarvan de vingerscan op de een of andere manier niet werkte. Daarom werd de toegangscode gevraagd. Maar deze wordt geweigerd terwijl ze echt de juiste code invoert. Iemand een idee wat er misgaat en hoe dit is op te lossen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Clausewitz.

Moderator
    Night

Niet wat er mis gaat, maar voor dit soort dingen kun je eigenlijk het beste bellen met de Apple helpdesk (📞0800 0201581) en al je gegevens betreffende die telefoon (dus evt. aankoopbon, iCloud gegevens). Zij kunnen dan on-the-fly hulp bieden en evt. helpen bij het herstellen/resetten van je account.

Bijdrager
    raymin

Ja, dat staat hier, mocht je geen reservekopie hebben, ben je de inhoud van je telefoon kwijt.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204306

Als zoek mijn iphone aanstaat heb je bovendien je appleID en wachtwoord nodig om de iPhone te deblokkeren.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  raymin.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  raymin.

Bijdrager
    GoeieDag

Clausewitz op 15 maart 2018 om 14:20
    Iemand een idee wat er misgaat en hoe dit is op te lossen?

Ja. iPhone teruggeven aan de rechtmatige eigenaar en haar eigen terugvragen. Ze heeft vast per ongeluk die van haar verwisseld met die van een vriendin of collega.

Bijdrager
    Clausewitz

@goeiedag: Ha ha, scherp! Maar het zou wel vreemd zijn als die vriendin of collega een foto van mij en mijn vriendin als achtergrond zou hebben, nietwaar?

Maar goed, inmiddels heeft ze via herstelmodus een back-up teruggezet, dus het probleem is opgelost. Maar ik vind het uitermate vreemd dat zowel de vingerscan als de juiste code niet meer werkten. Heeft niemand een idee hoe dat komt?

Bijdrager
    Eprom

Toevallig recent de accu (laten) vervangen? Het kan zijn dat het scherm en/of vingerafdruk niet goed meer reageert, omdat de connector niet goed vast zit. Bij de iPhone van mijn vriendin begon de telefoon spontaan tekens toe te voegen bij ingaven van tekst of cijfers na een reparatie.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Eprom.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.