5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    maassen

WPA-wachtwoord steeds opnieuw invoeren

Sinds gisteren, na installatie van update van Apple, probleem met draadloos internet.
    Als ik de instellingen opnieuw instel in netwerk doet het draadloos netwerk het, maar ik kan de instellingen niet vergrendelen,
    want na een herstart staat het hangslot weer open en geeft ie aan geen netwerk te hebben gevonden. Het steeds weer invoeren van het wachtwoord is niet te doen. Hoe op te lossen.

Bijdrager
    Mono1

Staat het netwerk bovenaan in de netwerk voorkeuren?

Bijdrager
    maassen

Ja, is zelfs het enige netwerk.

Bijdrager
    MoreFood

Wat voor mij heeft gewerkt na meerdere malen met dit probleem te hebben geworsteld, is het volgende:

– Schakel AirPort uit
    – Open Keychain Access (in Utilities – ja ik gebruik alleen EN systemen, geen NL)
    – Sorteer op ‘Kind’
    – Verwijder alles wat onder de noemer ‘Airport’ valt (om zeker te zijn dat je de juiste hebt en dat er geen conflict is met de IDs)

– Herstart voor de zekerheid in verband met het ‘cachen’ van de sleuteldata

– Open :apple: -> System Preferences -> Network -> AirPort en schakel de AirPort in
    – Voeg hier weer je ‘Preferred Network’ toe en klik op ‘Apply’

HZMW (Het Zou Moeten Werken).

Schakel voor de zekerheid het cachen van netwerken uit, dus “Remember any network this computer has joined” uit.

Nota Bene: Gebruik een uniek SSID voor je netwerk! :roll:

Bijdrager
    maassen

MoreFood,

hartelijk dank, dit is voorzover ik nu kan beoordelen de oplossing. Het werkt. Alleen het vergrendelen van de instellingen wordt na herstart ongedaan gemaakt, dus ontgrendelt. Maar dit is geen groot probleem, daar kan ik meeleven.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.