13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

[opgelost] WP site: verschil tussen een portfolio en een gallerie pagina?

Dit is me nu reeds een aantal jaar onduidelijk. Op het eerste gezicht lijken deze beiden hetzelfde?

Ik heb het opgezocht en nog steeds zie ik het onderscheid niet ?

Ik ben een fotograaf dus, waar breng ik de reeks beelden van één en hetzelfde onderwerp in samen, moet dat in een gallerij?

graag duidelijkheid, het zou me helpen, want nu weet ik het niet meer…

Bedankt

Johny

Bijdrager
    rkuipersgrunn

http://bfy.tw/Jv2j  ;)

De eerste hit geeft het al mooi weer: een Gallery is een enkele pagina voor het tonen van afbeeldingen, waar Portfolio paginering ondersteunt en naast afbeeldingen van alles kan weergeven zoals links naar filmpjes, boeken etc.

Bijdrager
    Groentenboer

Hier staat het uitgelegd. Wat begrijp je hier niet van?

Bijdrager
    lord anubis

<p class=”cite”>Groentenboer op 17 september 2018 om 10:11</p>

Dit begrijp ik weer niet. Je geeft een link, de beste man krijgt geen kans om te lezen en dan je opmerking/vraag voor zijn kiezen. Enne dat wat daar geschreven wordt maakt het juist ingewikkelder, het is hoe zij het presenteren. Is alleen gericht op dat programma/site, en de vraag is daar blijkbaar erg vaak gesteld, zie eerste regel.

Portfolio is jezelf aan bieden/presenteren door je werk te laten zien.

Gallerie is een verzameling van objecten die vaak een thema hebben en zich laten zien als show, presentatie van de objecten.

Je kan ook even een wiki page opzoeken over dat onderwerp. Op deze manier kan je bepalen wat bij jouw past. Je kan templates zoeken die dan bij jouw passen, als je de hoofdzaak van het doel in gedachte houd.

Bijdrager
    Johnyw

bedankt iedereen

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>lord anubis op 17 september 2018 om 12:20</p>

<p class=”cite”>Groentenboer op 17 september 2018 om 10:11</p>