7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Highlander

WOW op een iMac met x1600 ATI PROBLEEM

Hallo,

Wij hebben een iMac van een +/- 4 jaar oud met een ATI x1600.

World of warcraft heeft altijd goed gewerkt tot enkele weken geleden.

Regelmatig vastlopers figuurtjes die vast zitten in een wereld in wow etc..

De support van wow wist ons te vertellen dat WOW grafisch wel wat strenger is geworden en dat onze x1600 eigenlijk wat traag is en problemen kan veroorzaken.

Mijn vraag klopt dit? zijn er betere drivers? is er iets aan te doen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Sanderman1992

Ik denk niet dat er betere drivers zijn, anders zou je die wel bij een update krijgen van Apple.

En als de support van WOW zegt dat het spel strenger is geworden wat betreft je GPU dan zal dat wel.

Moderator
    Strifer

Dat klopt, World of Warcraft eist meer van je computer dan voorheen. Wat eventueel verlichting kan bieden is zuiniger zijn met je addons en de grafische instellingen naar beneden schroeven.

Bijdrager
    sanomi78

Ik heb zelf een iMac8,1 met een Ati Radeon HD2400 met 128mb geheugen. Op deze machine zijn de prestaties sinds Cataclysm ook achteruit gegaan, maar door het bijstellen van de graphics naar beneden is het zeer goed en bijna zonder stotteren speelbaar. Vraag is nog welk OS je gebruikt. Het is nl zo dat Cataclysm beter draait op Snow Leopard (10.6.6) dan op Leopard (door verschillende mensen die ik ken met WoW en een Mac bevestigd).

Bijdrager
    Highlander

Ik draai op de allerlaatste snow leopard. Heel het spel werkt wel naar behoren maar in bepaalde gebieden blijft het figuurtje altijd steken, en moet hij gereleased worden.

Opgelet mijn vrouw speelt nog altijd het eerste deel van WOW dus geen uitbreidingen!

Bepaalde zaken heb ik al naar beneden gezet op low maar nog niet alles.

Nog wat verder zoeken dan.

Moderator
    Strifer

Wat bedoel je met ‘gereleased’ worden!?

Er zijn bepaalde instellingen die veel meer invloed hebben op de prestaties van het spel. Vooral zaken als schaduwen, effecten in de achtergrond, spell details en kijken in de verte vergen nogal wat van het systeem.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De belangrijkste twee dingen die je omlaag moet zetten zijn Sunshafts en Liquid Detail. Begin eens met die allebei op de laagste stand te zetten en te kijken wat het effect dan is — daarna kun je met de instellingen gaan spelen om te kijken of je FPS beter wordt. (Tips: als je Ctrl+R indrukt krijg je je huidige FPS in beeld te zien, en dat kun je door het venster met videovoorkeuren heen zien; als je in dat venster dus op de Apply-knop drukt kun je gelijk aflezen welk verschil je nieuwe instellingen maken.)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.