12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    nimbusx

Wow… 25MB! Keynote

Olla,

Gebruik al jaren Office PPT maar wilde nu toch ook eens naar Keynote switchen.. Een vrij simpele 25 pagina tellende Keynote met gewone lo-res 72dpi plaatjes.. 25MB!

Iemand enig idee waarom 25MB?

Export naar PPT… 9MB! Maar dan moet ik wel weer ff sleutelen aan een aantal zaken.

Iemand een oplossing?

Groet,

Roland

Bijdrager
    ecnerual

Mag ik vragen waarom je het bestand graag kleiner wilt hebben?

Bijdrager
    KarelWillem

We weten toch allemaal dat PPT bestanden maar voor één ding gebruikt worden?

En dat is om domme diavoorstellingen te versturen aan collega’s en vrienden. :wink:

Hoe kleiner, hoe beter dus.

Bijdrager
    bassbug

Om naar iemand te mailen bijvoorbeeld?

Bijdrager
    ecnerual

Als dat het geval is, kun je tal van uploadclients gebruiken waar je simpelweg alleen de link nog maar in je mailtje hoeft te zetten.
    Voorbeelden: Box & Dropbox

Bijdrager
    stel maar

heb je niet een groot diaformaat geselecteerd. (bij info)

Bijdrager
    Superflu

Zitten er misschien veel speciale overgangen in? Die nemen denk ik ook redelijk wat plaats in.

Bijdrager
    R-Flow
    ”Superflu”

Zitten er misschien veel speciale overgangen in? Die nemen denk ik ook redelijk wat plaats in.

De overgangen zelf nemen geen ruimte in aangezien die niet in een standaard Keynote-bestand worden opgeslagen, maar gewoon door het systeem en programma worden uitgevoerd. Een dergelijke verwijzing (regeltje code) naar animatie X of Y neemt amper ruimte in. Exporteer je het naar QuickTime formaat of Flash is het een ander verhaal, dan moeten ze wel frame voor frame worden opgeslagen.

Bijdrager
    nimbusx

@ Ecnerual: om intern te mailen? 25MB is dan wat an de forse kant
    @ stel maar: heb het bestand opnieuw opgeslagen met een 1280 en een 1024 scherm, maar dat scheelt slechts 0,9MB dus dat is het ook niet

Heb hem nu maar geexporteerd naar Office for MAc PPT en daarna geimporteerd om m’n werk PC. Moest ik wel een aantal zaken opnieuw op orde brengen (fonts, posities, overgangen) maar goed.. ik zit nu op 6,5MB…

Dus… beetje weird van Apple… ben volledig over van PC naar MAC maar Keynote vs. PPT (en dan we de PC versie) 0-1

Groet

Bijdrager
    ecnerual

Daarom geef ik dus ook als optie twee uploadclients, zodat je vervolgens alleen de link door hoeft te mailen en het keynote-bestand via die link kan worden gedownload.

Bijdrager
    dgroten

Je kunt bekijken wat jouw Keynote zo groot maakt in Finder: Selecteer je presentatie en toon vervolgens met rechtermuisklik het context-menu. Je ziet daar de optie “Toon pakketinhoud…”. Als je dat doet, zie je alle bestanden waaruit jouw presentatie is gemaakt. Er zullen daar dus grote bestanden tussen zitten. Vaak zijn screenschots die je met command-shift-4 maakt vrij groot. Oplossing is dan om het bestand te vervangen door een kleinere jpg/png.

Succes!

Bijdrager
    Nikita

Powerpoint voorstellingen zijn iets van 800 bij 600 en worden naar gelang geschaald…. Bovendien kan het ook nog zo zijn dat de plaatjes in PPT sterker worden gecomprimeerd.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.