22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    J-R0eN

Worms via WMware fushion

Hoi,

Ik zit met een probleempje. Heb van de week WMware Fushion geinstalleerd en had in de kast nog wat oude spelletjes staan. o.a. worms 3D:D .

Maar ik krijg dit spel niet aan de praat en een aantal andere spelletjes ook niet. Het installeren gaat allemaal prima. Maar als ik het spel opstart zie ik alleen het eerste beeld en vervolgens slaat het vast op zwart scherm. Ik snap er niets van?

die spelletjes speelde ik vroeg op een oude windows bak. Mn mac mini moet het toch makkelijk aan kunnen?

Wie weet wat ik hieraan kan doen?

Bijdrager
    TRML

Als die spelletjes niet zo netjes geprogrammeerd zijn en b.v. de hardware rechtstreeks aanspreken dan kan het maar zo zijn dat ze dus niet werken, dat is dan gewoon vette peg hebben :lol:

Bijdrager
    J-R0eN

Hmm oke… Zijn er toevallig mensen waarbij het wel werkt? niet alleen worms, maar ook andere spelletjes?

Ik heb windows draaien op mn mac om dingen te doen die ik niet op mn mac kan doen.. jmmr als de helft evengoed niet werk dan…

Bijdrager
    Fierry

Welke versie van Fusion gebruik je? Versie 2 heeft betere 3D ondersteuning

op welk soort Mac draait Fusion? Staat 3D aan?

Bijdrager
    J-R0eN

Hoi, bedankt voor je antwoord.

Ik draai versie 2.

Ik draai het op een mac min (2gb werkgehuigen, 1,83 model)

op je laatste vraag;
    [URL=http://img258.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1wc3.png][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Volgens mij wel dus?

Bijdrager
    Fierry

Dan loop je helaas tegen de beperkingen aan van de Intel GMA 950 videokaart zoals aangegeven wordt door Fusion 2

Maw de grafische kaart is niet goed genoeg om Worms te spelen

Bijdrager
    J-R0eN

nou mooi is dat..

Vroeg (4jaar geleden toen ik het speelde op een oude windoos bak) zat er een nog slechtere kaart in… raar dat die het dus niet doet…

Bijdrager
    J-R0eN

Maar goed om het probleem op te lossen.. wat voor een kaart moet ik er dan in stoppen?

Bijdrager
    Barabas2005

Je kunt Crossover nog proberen (helaas ben je net een dag te laat om deze gratis op te halen).

Bijdrager
    J-R0eN

En dat is?

Bijdrager
    Fierry

Van de Intel GMA serie is bekend dat ze niet zo goed zijn in 3D performance.

Ik ben bang dat je de grafische kaart niet kunt vervangen, deze is volgens mij gesoldeerd op het moederbord

Bijdrager
    J-R0eN

Maar het is trouwens wel raar, want ik heb ook wel eens een spelletje gespeelt op de mac. MOH en die deed het wel gewoon. Heeft het dus te maken met dat het niet werkt door fushion?

Bijdrager
    Fierry

Kort gezegd, de videokaart moet 2 besturingssystemen tegelijkertijd aankunnen d (WIndows XP en OS X). Dat kan de Intel GMA serie niet (mede door beperkt geheugen en slechtere 3D performance niet) en dan krijg je dat zwarte scherm

Bijdrager
    J-R0eN

oke oke .. najah dat is duidelijk. Wat zijn wel goede videokaarten dan? NVIDEA etc?

Bijdrager
    Barabas2005

Kan het misschien nog liggen aan de hoeveelheid geheugen die je aan de Windows VM heb toegekend? Ik weet niet wat Worms normaal nodig heeft?

Bijdrager
    J-R0eN

standaard wordt er 512mb toegevoegd.. denk dat dit genoeg is toch? zou ook niet weten hoe je er meer aan toe moet voegen..

Bijdrager
    Barabas2005

Met 2GB in jouw Mac Mini kun je best iets meer toevoegen aan de Windows VM, zolang je er maar niet teveel programma’s ernaast opent. Je kunt het op b.v. 1GB zetten door in de settings op “Processors & Ram” te klikken.

Bijdrager
    Nikita

Het is trouwens onzin dat de GMA950 niet geschikt zou zijn voor Worms3D… Dat spel draait nog op een ATI Rage 128 Pro met 8 MB videogeheugen… Sterker nog, de GMA950 is volgens mij voor een groot deel gewoon DX9-compliant. Alleen ondersteunt het inderdaad bepaalde 3D-functies niet (Pixel Shader en T&L). Maar volgens mij heeft Worms3D dat ook niet bepaald nodig.

Bijdrager
    Esquare
    ”J-R0eN”

Maar goed om het probleem op te lossen.. wat voor een kaart moet ik er dan in stoppen?

Een ansichtkaart? :evil:
    Je kunt niks veranderen aan de grafische kaart van de MIni: die zit vast op het moederbord.

Bijdrager
    J-R0eN

@Barabas2005 : Ja hij staat nu op 512 mb.. ik wilde het ook op meer zetten maar dat ging niet. Er staat met een uitroepteken iets van dat het off staat terwijl het wel on staat :? Kan nu even niet kijken wat die precies zegt omdat ik niet achter m’n eigen mac zit. En ik draai er trouwens helemaal niets naast. Ik start alleen fushion op, draai windows en wil worms spelen..

@Nikita
    : ja idd zo denk ik er ook over. Worms armageddon draait zelfs niet eens :?

Maar dat heeft ws hiermee te maken dan ofzo..

GuusBeckers zei

Kort gezegd, de videokaart moet 2 besturingssystemen tegelijkertijd aankunnen d (WIndows XP en OS X). Dat kan de Intel GMA serie niet (mede door beperkt geheugen en slechtere 3D performance niet) en dan krijg je dat zwarte scherm

Bijdrager
    Rickje

Zal grotendeels te maken hebben met het emuleren van XP met VMWare Fusion.

Ik heb meerdere malen gehoord dat gamen op deze manier niet vlekkeloos loopt. Vanwege 1 videokaart die 2 systemen moet draaien als het ware. (Wat iemand eerder ook al zei)

Wanneer je via Boot Camp die Worms 3D zou draaien zou het overigens (weet ik 99% zeker) wel goed werken.

Bijdrager
    Nietzman

Joh, pleurt d’r gewoon Bootcamp op.

Verwachten goed te kunnen gamen onder een emulator is net zoiets als op een ezel stappen en zeiken dat het niet zo comfortabel is als een limousine.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.