13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    The Dude

Worms op OSX

Heeft iemand het ooit voor elkaar gehad om de klassieke worms op OSX te draaien?

Kevin

Bijdrager
    Nikita

Jup, maar dat draait onder OS9 en ouder, dus niet op de Intel Mac’s.

Bijdrager
    The Dude

jammer

Bijdrager
    Petje

waarom wil dat?

Bijdrager
    The Dude

Ik wil graag worms doen op OSX:-)

Bijdrager
    Marius1976

Je kunt waarschijnlijk wel de Worms draaien onder DosBox (dat is dan natuurlijk een DOS versie) of eventueel onder windows.

Dat is dus het ‘nadeel’ van de overstap naar intel. Met name oude games doen het zeker niet.

Jammer, maar so be it.

Marisu

Bijdrager
    The Dude

Ja inderdaad. Dat Dosbox is ook niet alles. laatst getest met stunts maar loopt niet echt lekker.

Bijdrager
    Pasav

Worms 3D is OSX Only dus die draait wel op een Intel als is het onder rosetta

Bijdrager
    The Dude

Klopt maar 2d worms is gaver;-)

Bijdrager
    Marius1976
    ”Pasav”

Worms 3D is OSX Only dus die draait wel op een Intel als is het onder rosetta

Ik zou daar niet zo heel zeker van zijn.

Alleen als er universal binary bij staat, kun je er van op aan.

Ik heb hier best een paar games liggen, die geschikt zijn voor OS X, maar NIET op een intel zullen draaien.

Marius

Bijdrager
    The Dude

ThinkTanks is er daar een van:-(

Bijdrager
    Maccessory
    ”The

Ja inderdaad. Dat Dosbox is ook niet alles. laatst getest met stunts maar loopt niet echt lekker.

Op mijn Mac mini 1.42 GHz (PowerPC) loopt Stunts onder DosBox als ’n speer, muziek en alles erbij.

Komt vast en zeker doordat de DosBox die je downloadt van de DosBox Sourceforge pagina nog een PowerPC applicatie is. Dan krijg je dus een tweetraps emulatie (van x86 naar PowerPC naar x86): t-r-a-a-g.

Jammer dat er nog geen Intel versie beschikbaar lijkt te zijn, maar als je handig bent zou je zelf kunnen proberen de source code te compileren naar Intel.

Bijdrager
    Marius1976

heb jij dan een ‘andere’ DosBox versie?

Ik bedoel: als jij een powerPC mac mini hebt, dan heb je toch ook x86 -> PPC -> x86 emulatie?

Red ons uit deze situatie;)

Marius

p.s. het is misschien onwijs ‘not done’ om DOS games op een mac te draaien, maar ik moet zeggen, dat het best kick is… die ‘oudere’ games lopen doorgaans heel soepel op DosBox, en ze zijn vaak erg leuk. Mijn vrouw is helemaal back-in-the-90’s met Prince of Persia onder DosBox. Ikzelf vind SkiorDie weer helemaal cool

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.