16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Adonay

World of Warcraft account gehacked!

Kom net na een weekendje weg thuis en kom erachter dat mijn WoW account gehacked is! :cry:

Erg balen natuurlijk want ook het email adres is aangepast dus kan mijn ww niet meer opvragen.
    Meteen een webform ingevuld en naar Blizzard gestuurd dus nu is het afwachten…

Waarschijnlijk zal ik alles wel kwijt zijn (waarom doe je het anders) maar dat schijn je wel terug te kunnen krijgen.
    Dit alles doet me wel afvragen waarom mensen dit in vredesnaam doen want er zit toch heel wat bloed zweet en tranen in maar goed, we leven helaas niet in Utopia…

Uiteraard gescanned op keyloggers maar niets gevonden en ben erg discreet met wachtwoorden dus heb geen idee hoe dit gegaan is.

Heeft iemand daar een idee van of hier ervaring mee? (zowel de manier waarop als de afhandeling van Blizzard)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Regex

Hmmm je account gehacked op een mac?

Zo ja.. IEKS…

Zo nee, dan kan ik je een betere malware/spyware aanraden dan dat je nu hebt:)
    En een authentiactor werkt ook super! En och Blizzard geeft je vrij snel je account terug, de meeste gear, alleen je enchants en je Gold zal je zelf terug moeten verdienen

En mocht je je afvragen wie dat doet? Onze vriendelijke goldsellende chinese maatjes…..

Bijdrager
    Sunneh

Tip: kijk even op je Armory of je alles nog hebt.

Bijdrager
    Adonay

Hmmm je account gehacked op een mac?

Ja dus ;( En idd. IEKS! Vooral omdat de Mac pas 2,5 maand oud is en ik er echt geen gekke dingen mee doe.
    En dus geen keyloggers of malware geinstaleerd. Er stonden alleen wat Trackingcookies maar die kunnen weinig kwaad.

Tip: kijk even op je Armory of je alles nog hebt.

Volgens armory heb ik op mijn twee mains nog wel alles maar die is gisteren voor het laatst geupdate.
    Zou dus kunnen dat het daarin nog niet is doorgevoerd.

Bijdrager
    dapensa

Ik verwacht dat het probleem niet te weiten is aan je mac.
    Denk eerder dat het aan een slecht wachtwoord en of geheime vraag ligt.

Bijdrager
    KarelWillem

Het lijkt mij dat het gekaapt zijn van je WoW account weinig met de veiligheid van je Mac te maken heeft.

Men breekt in op een account die staat geregistreerd op een server bij WoW. Niet op jouw Mac dus.

Of zeg ik nu iets vreselijks doms?

Bijdrager
    Adonay

Dat was ook mijn gedachte maar mijn wachtwoorden zijn wisselend, met hoofdletters en kleine letters en cijfers dus dat lijkt me sterk.. Ook mijn geheime vraag is werkelijk niet te raden of beredeneren.

Ben dus benieuwd of er andere mogelijkheden zijn… Netwerk is ook beveiligd etc. dus ben een beetje clueless..

Bijdrager
    pieter010

Sterkte met uiteindelijk alles terug krijgen.

Het is bij iemand van ons guilde een paar maanden geleden ook overkomen. En alles was, inclusief een geplunderde guildbank, weg en leeg. Uiteindelijk is alles terug gekomen. En ook hij was erg voorzichtig met zijn account naam en wachtwoord.

Het enige wat ik kan adviseren is de Blizzard Key card om mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

En neen het ligt niet aan je mac.

Bijdrager
    dapensa

Meestal is het wat karel en ik ook al zeiden, slecht wachtwoord of geheime vraag.
    Heb je nog nooit je wachtwoord aan een vriend of gold farmer gegeven?
    Is je wachtwoord hetzelfde als op een forum/mail of iets anders?
    Stond het wachtwoord in je mail en is die gehacked ?
    Soms kan er een servertje gehacked zijn waardoor mensen deze problemen krijgen.
    Misschien klinkt het naief of kortzichtig, maar ik denk dat 1 van de bovenstaande opties voor 99% zeker jouwn probleem is.
    De andere 1% is is mijn ogen dat je mac gehacked is…..

Bijdrager
    Adonay

Zoals ik hierboven al zei ben ik daar dus extreem voorzichtig mee en kan ik op al je vragen “nee” antwoorden..

Dat maakt het des te frustrerender;-)

Bijdrager
    dapensa
    ”Adonay”

Zoals ik hierboven al zei ben ik daar dus extreem voorzichtig mee en kan ik op al je vragen “nee” antwoorden..

Dat maakt het des te frustrerender;-)

Sorry, was wat langzaam met replyen en had dus je vorige post nog niet gezien. 8)
    Wat ik weet is dat (vroeger) acounts bij de xbox360 makkelijk via de klantenservice te verkrijgen zijn.
    Klantenservice opbellen en kut verhaal ophangen heeft vele mensen hun acount in foute handen doen zien verdwijnen.
    Als dit ook niet het geval is bij jou kom ik weer op een van mijn vorige mogelijkheden, dat de wachtwoorden en inlog gegevens dan via een blizzard server zijn verkregen.

Bijdrager
    Adonay

Heb ook zo het vermoeden dat het van een server afkomt. Maarja, zal het waarschijnlijk nooit weten..:?

Ga ze zo maar eens even bellen, het schijnt dat dat een stuk sneller gaat dan het webform invullen…

Bijdrager
    Adonay

Goed nieuws, mijn account is gereset en heb al mijn gear + goud terug.
    Complimentje aan Blizzard voor de goede en vooral zeer snelle afhandeling!

Overigens was niets eens alles verkocht, alleen tassen en bank waren geplunderd van mijn main chars.
    Ook was mijn interface aangepast en waren de chars op andere servers ook met rust gelaten.
    Vind het maar bizar…

Dank voor de tips iig!

Bijdrager
    Regex
    ”KarelWillem”

Het lijkt mij dat het gekaapt zijn van je WoW account weinig met de veiligheid van je Mac te maken heeft.

Men breekt in op een account die staat geregistreerd op een server bij WoW. Niet op jouw Mac dus.

Of zeg ik nu iets vreselijks doms?

99.99% van de acounts worden “geharvest” via keyloggers specifiek voor dit soort games en geinstalleerd via oa sites die addons aanbieden voor Warcraft.

Men breekt niet in op de warcraft-servers, men verkrijgt jouw usernames en passwords via jou warcraft-client, dus of je hebt een tot nu toe onbekende keylogger meelopen op je mac, of leuke vrienden, of ergens je wachtwoord op een (fake) site ingevult. Een van de bekendere methodes is overigens het installeren van een fake java, of flash versie…. ja ook op een mac wertk dit prima.

Bijdrager
    Sunneh

Okey:

Op windows bakken is het ooit voorgekomen dat er keyloggers in addon zaten. Deze zijn zelf geïnstalleerd en heb ik gehoord dat ook questhelper (uber goede addon) wederom op een windowsbak als keylogger is gezien. Check dus je addons.

Mensen “hacken” je niet altijd maar kunnen ook je wachtwoord raden. Ookal zit deze vol met ADRI20101954 (naam+geboortedatum) dit weerhoudt iemand niet om je geheimevraag te beantwoorden. Wie weet is het een vriend van je die weet hoe je kat/hond toevallig heet en een geintje probeert uit te halen. Armory is vandaag weer geupdate en zou moeten laten zien of je gear nu weg is of niet. Ook nog een tip: Bel blizzard. Mailen kan 6/7 dagen duren voordat ze een keer reageren dus “pickup the damn phone”.

Nog even dit: WoW + Mac = Win. Ik speel ruim 3.5 jaar op een mac wow (ben vanilla speler) en heb nog NOOIT dit soort dingen gehad. De kans zou vrij groot moeten zijn omdat ik dus een actieve speler ben waardoor ik veel gebruik van addons en dergelijke gebruik. Sluit dus uit dat het aan je mac ligt want dat is in mijn ogen ^!(&#[email protected]*#%^.

Succes en laat even weten hoe het is afgelopen.

Bijdrager
    MarvinE
    ”Adonay”

Kom net na een weekendje weg thuis en kom erachter dat mijn WoW account gehacked is! :cry:

Erg balen natuurlijk want ook het email adres is aangepast dus kan mijn ww niet meer opvragen.
    Meteen een webform ingevuld en naar Blizzard gestuurd dus nu is het afwachten…

Waarschijnlijk zal ik alles wel kwijt zijn (waarom doe je het anders) maar dat schijn je wel terug te kunnen krijgen.
    Dit alles doet me wel afvragen waarom mensen dit in vredesnaam doen want er zit toch heel wat bloed zweet en tranen in maar goed, we leven helaas niet in Utopia…

Uiteraard gescanned op keyloggers maar niets gevonden en ben erg discreet met wachtwoorden dus heb geen idee hoe dit gegaan is.

Heeft iemand daar een idee van of hier ervaring mee? (zowel de manier waarop als de afhandeling van Blizzard)

Alvast bedankt!

Dag,

Ook ik ben een fervent WoW speler, en heb hier ook ervaring mee. Het ALLERBESTE wat je nu kunt doen is al je account gegevens laten resetten naar je eigen email etc. Dit doe je zo: je contacteerd Blizzard, zeg dat je gehacked bent, etc etc, en dat je je kunt identificeren d.m.v. een paspoort die je mee moet sturen als een bijlage (als het goed is tenminste :P) Blizzard moet je dan wel geloven omdat je account gekoppeld is aan je naam. Hopelijk lost dat probleem op.

Marvin

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.