7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    DJM

Workflow

Ik ga binnenkort over op een nieuwe workflow nu heb ik keuze uit 3 systemen en eventueel een ander. Het leek me het best om hier de vraag te stellen omdat hier toch wel mensen komen die er wat vanaf weten. Ik heb keuze uit; Prinect van heidelberg, Apogee X van Agfa en Prinergy van Creo. Wie weet er wat vanaf en kan het een en ander over de verschillen vertellen.

En CTP Thermisch of Violet?

Groet,

Douwe

Bijdrager
    rvanheukelum

Wij zijn hier vorig jaar juni overgestapt van Scitex Brisque naar Creo Prinergy workflow, gekoppeld aan een Creo Lotem 400 CTP installatie. De overstap ging geruisloos, en we zijn uitermate tevreden. Een betrouwbare en stabiele werkomgeving die naar hartelust (zolang er centen te besteden zijn) is uit te breiden.
    Dit, tesamen met de Certified PDF werkomgeving zorgt bij ons voor een uitermate betrouwbaar en voorspelbaar resultaat.

Bijdrager
    Jamezzz

Wij werken nu al een aantal jaartjes met een Brisque 4 Workflow.

Zijnn u aan het bekijken wat we beter kunnen doen of verder gaan met Brisque 5.0 of overstappen op Odystar. Odystar werkt geheel op OSX en is vrij nieuw. Van wat ik ervan gezien heb bevalt dat me wel. Vooral de OSX manier natuurlijk (Brisque 4 ziet er niet echt spetterend uit.), maar ook de hoeveelheden aan mogelijkheden die in te stellen zijn voor/tijdens en na het proces.
    Van Brisque 5 weet ik nog niet veel af.

Bijdrager
    AppelJuice

Anderhalf/twee jaar geleden stonden we voor de zelfde vraag als jij. Wij zijn bij alle leveranciers wezen kijken en hebben uiteindelijk voor Apogee X gekozen.
    Enkele redenen-
    Intuitieve interface erg duidelijk en overzichtelijk!
    Transparantie verwerken (was toen nog niet zo erg, laten we zeggen, ingeburgerd.)
    PDF verwerken (1.5), het verwerken van steunkleuren gaat super!
    Ook andere functies oa trapping en nog veel meer kwamen bij Agfa toch wel erg goed uit de verf.
    Nu na een jaar Apogee X, niks dan lof, weinig storingen, goede service.

Een snelle krachtige workflow met plenty of mogelijkheden!!

Overigens ik denk dat de genoemde workflows ook zeker geen slechte zijn, ik denk dat je moet proberen uit te zoeken welke het beste bij het bedrijf past, wat wil je, welk soort werk heb je het meest e.d., welk gevoel heb je erbij en natuurlijk de centjes niet te vergeten.

Plaatbelichter is bij ons thermisch

Bijdrager
    DJM
    ”R_van_Heukelum”

Wij zijn hier vorig jaar juni overgestapt van Scitex Brisque naar Creo Prinergy workflow, gekoppeld aan een Creo Lotem 400 CTP installatie. De overstap ging geruisloos, en we zijn uitermate tevreden. Een betrouwbare en stabiele werkomgeving die naar hartelust (zolang er centen te besteden zijn) is uit te breiden.
    Dit, tesamen met de Certified PDF werkomgeving zorgt bij ons voor een uitermate betrouwbaar en voorspelbaar resultaat.

Waarom hebben jullie voor deze optie gekozen (heeft namelijk mijn voorkeur, mist het niet te duur is) en niet voor de opties die Tetterode of Howgraphic aanbieden?

Bijdrager
    DJM

Zowiezo een algemene vraag, waarom de ene workflow ten opzichte van de concurentie?

Bijdrager
    AppelJuice

ik zal me zelf maar even citeren :D

”AppelJuice”

Overigens ik denk dat de genoemde workflows ook zeker geen slechte zijn, ik denk dat je moet proberen uit te zoeken welke het beste bij het bedrijf past, wat wil je, welk soort werk heb je het meest e.d., welk gevoel heb je erbij en natuurlijk de centjes niet te vergeten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.