6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    FFH

Workflow met opslaan van afbeeldingen uit browser.

OMT’ers,

Af en toe zoek ik via google/beeldbanken diverse afbeeldingen over een bepaald onderwerp.
    Deze sla ik vervolgens op onder (bijv.) Plaatje1, Plaatje2 etc.
    Waar ik me groen en geel aan erger is, dat bij het typen van de P, niet automatisch de rest word aangevuld, ongeacht welke browser ik gebruik (safari/chrome/firefox)
    Dus wanneer ik P type, de bestandsnaam niet automatisch Plaatje, of een suggestie van bestandsnaam die eerder voorkomt in diezelfde map.
    In dit geval is het voorbeeld als bestandsnaam Plaatje, maar geregeld gebruik ik langere bestandsnamen en is het elke keer weer dat ik de volledige naam moet uittypen.

Is er een mogelijkheid om een optie/vinkje/noemmaarop aan te zetten om dit te bewerkstelligen?

In afwachting van jullie reacties.

Bijdrager
    mtooster

Nee, maar je kunt wel op een ander bestand in die map klikken om de naam over te nemen.
    Dan hoef je alleen het nummer nog maar te wijzigen.

Bijdrager
    Hansi2124

Oftewel copy/paste.
    Wat is daar moeilijk aan?

Bijdrager
    pruus

Je kunt met SiteSucker ook de hele site binnen halen, en dan later eea aanpassen. Wat je ook kiest, het is helaas handwerk.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    FFH op 07 maart 2016

elke keer weer dat ik de volledige naam moet uittypen.

Typ hem één keer in, afgezien van het nummer, druk op ⌘A en dan op ⌘C. De volgende keer druk je ⌘V in en vul je het nummer in. Klaar.

Bijdrager
    SolidCake

Je kan dit ook oplossen door lagen in je toetsenbord te programmeren. Voor in de browser, kan je een JavaScript code schrijven die doet wat je wilt en dat laten uitvoeren door de chrome extensie: cjs. Een stapje verder zou zijn om zelf een chrome extensie te schrijven die ‘exact’ doet wat je wilt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.