6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Tegels

Workflow HD Beelden op DVD

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om mijn HD beelden (avchd van de Sony XR 500) op een DVD te krijgen, met een eigengemaakte menu.
    In FCP is het mogelijk om via ‘Share’ je project op een DVD te branden, met behoud van de HD kwaliteit (H264). De beperking zit echter in het menu, deze is zééér minimaal en niet te editen. Ik heb hier een test mee gedaan en dit werkt verder wel goed: op mijn DVD komt een bdmv map met een (simpel) menuutje en de film in prachtige kwaliteit. Overiogens de film is ongeveer 10 minuten.
    Ik wilde meer met het menu. Daarom mijn geexporteerde H264 film geimporteerd in Encore. Menu gemaakt, etc. Maar wat ik ook doe, als ik mijn project ‘build’ bv naar een image of wat dan ook en brand dit op een DVD dan ik deze DVD niet afspelen op mijn BR speler! Ik heb geprobeerd om de bdmv af te spelen op mijn mediaspeler (Dune Base 3.0) en hier speelt de map wel weer probleemloos af. De map zelf is dus in orde.
    Wat doe ik fout? Wie helpt mij uit de brand? Heb ik misschien toch bepaalde settings verkeerd in Encore?

Bij voorbaat dank voor het meedenken….!!!!

Tegels

Bijdrager
    computer space

Misschien omdat een BR speler een DVD-schijf als DVD wil spelen en een BR schijf als BR wil spelen. Die zal dus enkel een standaard VideoTS map afdraaien. Dus of een BR bakken, of gewoon lekker de mediaspeler gebruiken (veel makkelijker).

Bijdrager
    Tegels

Dat is niet het geval. Zoals aangegeven kon ik in FCP een bdmv map op een DVD branden. De speler leest dit prima! Een BR brander heb ik niet. Toch wil ik graag op een schijf branden voor archivering; niet alleen harde schijf cq mediaspeler.

Bijdrager
    computer space

DVD als archivering is niet echt veilig. Kun je beter HD gebruiken.

Bijdrager
    Tegels

Dat is een andere discussie; graag on topic blijven.

Bijdrager
    Anillusion

Ik heb er zelf nog niet mee geëxperimenteerd, maar ik weet wel dat, bij Blu-ray op DVD, settings voor het encoderen (max bitrate) en settings voor het branden heel precies komen.

Misschien heb je hier nog wat aan: http://forums.creativecow.net/thread/145/864654

Ik ben benieuwd of je het aan de gang krijgt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.