5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    cpdfonderzoeker

Workflow bij enfocus pitstop server

Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een vreemde vraag?
    Ik begrijp niet helemaal hoe een workflow in de enfocus pitstop server werkt?
    Aller eerst zet je PS server op je eigen server? daar kun je dan een aantal instellingen op doen zoals pdf profile en action list etc.
    En dan moet je een job aanmaken nu worden er hotfolders aangemaakt.
    Oke tot zover snap ik het. maar nu…..
    wanneer ik nu een pdf in de hotfolder/input gooi.
    Zou pitstop server deze dan moeten detecteren automatische certificeren dmv preflighting en vervolgens richting drukker e-mailen of rechtstreeks verwerken als drukopdracht?
    Het lijkt me allemaal nogal omslachtig het voordeel van de server boven de normale pistop pro, zou moeten zijn dat er meerdere mensen gebruik van kunnen maken? Dit kan nu ook wel maar als het programma op een servertje draait dan hebben de vormgevers daar toch geen zicht op? Maar alleen de serverbeheerder?
    Geen idee of iemand mij van meer info omtrend mijn vragen kan voorzien, van de enfocus websites en de andere cpdf sites werd ik niet veel wijzer.:-(
    greetz

brian

Bijdrager
    servir frais

hmmz het plaatje klopt volgens mij tot volgende punt; ‘wanneer de psfile in de folder in komt en dan wordt verwerkt en vervolgens gecertfieerd komt ie in de folder out… verder automatiseren kun je volgens mij niet tenzij je zeker bent dat de betreffende file direct probleemloos kan gecertifieerd worden…

Bijdrager
    cpdfonderzoeker

Maar het houd dus wel in dat je 1 apart station hebt staan waar je de software op installeert? Misschien begrijp ik het niet helemaal maar dat is toch lastig? Dan ben je of altijd een iemand kwijt die heel de dag zit te certificeren of de vormgevers lopen af en aan naar de server?
    Of wordt dit programma hoofdzakelijk aan de kant van de drukkerij gebruikt? Om te zien of je pdf gecertificeerd is???

Bijdrager
    montysamoerai

Wij werken met cPDF als volgt:
    Acrobat Distiller wordt ge├»nstalleerd op een Windows-machine (kan ook op een vrijstaande Macintosh met Mac OS X, maar de Windows-machine doet dit alles eerlijk gezegd veel sneller). Op onze Mac OS X werkstations sturen wij via het Samba-netwerk protocol PostScript-files door naar Acrobat Distiller’s “watched” In-folder. Distiller cre├źert nu automatisch een PDF en plaatst die in de “Out”-folder.
    PitStop Server pikt vervolgens de gegenereerde PDF uit de “Out” folder en begint die te verifi├źren volgens een welbepaald Certified PDF profiel. Wanneer PitStop Server de PDF heeft gecertificeerd, wordt deze automatisch in een “succes” of “certified” folder geplaatst. Als optie kan PitStop Server ook nog e-mailen naar de vormgevers dat de PDF gecertificeerd is.
    De vormgevers hoeven niet telkens naar de PDF-Server te lopen, want de gecertificeerde files zijn beschikbaar via het netwerk.
    Op de werkstations kan ook de StatusCheck-plugin geïnstalleerd worden voor Acrobat, zodat de vormgevers het PitStop-rapport kunnen bekijken van niet-gecertificeerde PDF-files

Bijdrager
    cpdfonderzoeker

oke, het server gedeelte begrijp ik nu, er vind gewoon een automatische certificatie plaats alleen en nu het bestand is gecertificeerd en wordt naar de drukkerij verstuurd. Wat doen zij er verder mee? ik bedoel met welk programma zullen zij de cpdf openen? Opnieuw met pitstop server? Of slepen ze de cpdf gewoon meteen een afdruk rij in?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.