4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    RTig

Wordt verkeerde apple id gevraagd bij updaten apps

Goedemorgen,

Er is iets vreemds gebeurd bij de Iphone van mijn vriendin: wanneer ze nu haar apps will updaten via de Itunes store wordt gevraagd om mijn apple id gegevens. Als ik dan mijn wachtwoord invul worden de apps inderdaad ge├╝pdate.

Het enige wat ik kan bedenken waar het fout is gegaan dat we een keer haar laptop gebruikt hebben om foto’s van mijn iphone op te slaan op haar laptop (MacBook Air). We hebben toen (bij mijn weten) niets ge├╝pdate of dingen overgezet.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Grt,

Bijdrager
    marg

Er zijn waarschijnlijk ooit apps gedownload op de iphone van je vriendin met jou apple account.
    Deze kunnen dan ook uiteraard alleen ge-update worden met jou apple id.
    De oplossing is de betreffende apps verwijderen op de iphone van je vriendin.
    En dezelfde apps kopen op de apple id van je vriendin.
    De data van de apps gaat uiteraard wel verloren !!

Groet

Bijdrager
    fixar

wat marg zegt…

Als het betaalde Apps betreft zou je kunnen overwegen om de Apple ID’s aan elkaar te koppelen via “beheer gezin” (maar dat betekent wel dat een van de twee opdraait voor de betalingen via een Credit Card (verplicht). De “aanschaf” van betaalde apps hoeft dan niet nog een keer gedaan, maar kan worden teruggevonden bij de eerdere aankopen van “gezinsleden”.

Bijdrager
    RTig

Het gekke is dus dat we geen apps gedownload hebben vanaf mijn AppleID. Het enige wat er gebeurd is, is dat ik mijn telefoon aan het laptop heb gehangen.

Ik heb de apps die de melding geven dat mijn AppleID nodig is (bijvoorbeeld WhatsApp wat al jaren op telefoon staat) verwijderd en weer gedownload. Hij blijft dan echter de melding geven.

Iemand nog een idee?

Grt,

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.