10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    martijn888

Wordt externe HD op router vanzelf een netwerk harddisk?

hallo allemaal,
    Ik wil graag mijn externe harddrive aan de USB poort van mijn speedtouch 716 koppelen om hem te kunnen benaderen vanaf meerdere macs.
    Inpluggen lukt me wel, maar hoe krijg je dit aan de praat.
    Of werkt dit niet zomaar, en moet je hier een speciale HD voor kopen?

Bijdrager
    Steff

Ik neem aan dat het apparaat een IP nummer geeft aan de harde schijf. Wat ook wel in te stellen zal zijn in de modem/router zelf.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Weet er niet veel vanaf, maar volgens mij moet je een speciaale netwerk HD kopen.

Bijdrager
    back2mac

wat is het merk en type van de usb HD ?

Bijdrager
    sypie
    ”DarkRaverNL”

Weet er niet veel vanaf, maar volgens mij moet je een speciaale netwerk HD kopen.

Voor een USB aansluiting maakt dit niets uit. Het wordt anders als je een HDD hebt die met UTP aangesloten dient te worden. Of de modem jouw schijf herkent moet je in de handleiding opzoeken. Daar staan ongetwijfeld alle stappen en voorwaarden in om je schijf te laten herkennen.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ow ok, dus in prencipe kan je een HD gewoon aan je airport hangen ?

Bijdrager
    martijn888

ok ik ga het proberen; harde schijf is een western digital die ik zelf in een losse externe behuizing heb geklust, merkloos ding… ik hoop dat het werkt…

Bijdrager
    WouterReyntjens

Normaal gezien is die usb poort enkel voor een printer aan te hangen niet voor een hdd.

Bijdrager
    sypie
    ”martijn888″

ok ik ga het proberen; harde schijf is een western digital die ik zelf in een losse externe behuizing heb geklust, merkloos ding… ik hoop dat het werkt…

Dat wat jij gedaan hebt dat doen de fabrikanten ook, er zit bij mijn weten echt geen electronica in die een bepaald protocol ondersteunen. Een router waar een HD aan gehangen kan worden heeft een stukje programmering meegekregen waardoor hij een USB schijf kan beschrijven en lezen.

Maar: lees voor gebruik goed de handleiding of zoek in internet. Niet iedere USB poort van een router is bedoeld voor harde schijven!

Bijdrager
    martijn888

Mijn conclusie is dat een reguliere USB/Firewire externe schijf alleen geschikt is om rechtstreeks aan een compu gehangen te worden.
    ‘ethernet’ schijven passen wel via een router, en hebben in de regel software aan boord om communicatieprotocollen te ondersteunen.

dit geldt in elk geval voor mijn speedtouch 716i router, de usb poort die daarop zit kun je eigenlijk alleen gebruiken om firmware upgrades te doen.

Nu heb ik een lacie ethernet hard disk; wat prima werkt!
    (je zou je data dan ook van buiten je local home netwerk moeten kunnen benaderen, dat is me echter nog niet gelukt..)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.