4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wit konijn

Wordt er mogelijk spam verspreid via mijn computer?

Ik gebruik Mail voor het versturen en ontvangen van mijn mail (.Mac + mailaccount via domein)

De laatste tijd krijg ik berichten in mijn Inbox dat door mij verstuurde mail zgn. niet afgeleverd kon worden bij de ontvanger, echter het betreft mail die ik nooit gestuurd heb, laat staan dat ik de ontvanger ken.

Kan iemand aangeven of het mogelijk is dat mijn computer / .Mac-account/ Domeinaccount onbewust wordt gebruikt om spam te verspreiden en wat hier aan te doen is?

Bijdrager
    Jello

Neen, mailheaders zijn zeer eenvoudig vervalsbaar, d.w.z dat men zeer eenvoudig kan doen denken dat de mailafkomstig is van ‘[email protected]’ (bv.).

Als nu een spammer/spambot, jouw domeinnaam (of mailadres) uitkiest, en dan ‘uit jouw naam’, spam gaat gaan verzenden naar (o.a.) onbestaande adressen, krijg jij de foutmeldingen binnen…

Er is helaas niet veel aan te doen:(

Moderator
    unSOUND

Mogelijk is een kennis van jou met een Windows computer besmet met iets wat spam verstuurd. Veel van die programma’s gebruiken dan als afzender willekeurige e-mail adressen uit het adresboek van de besmette computer. Staat jouw e-mail adres daar in, kan het dus zo zijn dat die computer van die kennis mails verstuurd met jouw e-mail adres als afzender…

Bijdrager
    Yaris
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.