6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wit konijn

Wordt er mogelijk spam verspreid via mijn computer?

Ik gebruik Mail voor het versturen en ontvangen van mijn mail (.Mac + mailaccount via domein)

De laatste tijd krijg ik berichten in mijn Inbox dat door mij verstuurde mail zgn. niet afgeleverd kon worden bij de ontvanger, echter het betreft mail die ik nooit gestuur, laat staan dat ik de ontvanger ken.

Kan iemand aangeven of het mogelijk is dat mijn computer / .Mac-account/ Domeinaccount onbewust wordt gebruikt om spam te verspreiden en wat hier aan te doen is?

Bijdrager
    renato

Hoi,

iemand stuurt mail met als afzender jouw e-mail adres.

Dit kan iedereen doen, er is niets tegen te doen. Het hoeft niet via jouw account of computer te gebeuren.

Gewoon voorbij laten gaan.

Grt,
    R.

Bijdrager
    CaDoc

Had eerder de “catch-all” van een domein naar mijn normale email-account doorgelinkt. Kreeg erg veel van dit soort email, 99% van niet-bestaande email-accounts. Spammers gebruiken gewoon bestaande domeinnamen met allerlei fake gebruikersnamen om hun spam door spamfilters te loodsen…

Bijdrager
    wwgnr

Ik heb ook een probleem hiermee. Sinds een paar dagen ben ik van gmail POP naar IMAP gegaan. Sindsdien zie ik af en toe mailactiviteit (linksonder) 600 inkomende berichten. Terwijl er daar 0 van daadwerkelijk in m’n inbox belanden. Heeft iemand idee├źn of dit spam is of is dit gewoon IMAP?

Bijdrager
    Pieterr

@wwgnr: Ben je soms ook nog op een of meerdere RSS feeds geabonneerd?

Bijdrager
    wwgnr

ja, op 1 rss feed, apple hot news maar die is leeg…..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.