15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    kx22

Achtergrondkleur in Word op één pagina veranderen

Goedendag,
    In Words wil ik de de eerste pagina een zwarte achtergrondkleur meegeven.
    Het probleem is dat de overige pagina’s ook zwart worden. Dit moet echter gewoon wit blijven.

Ik heb in words alle knoppen uitgeprobeerd, maar ik weet niet of dit wel mogelijk is.
    Ik heb Words van Office 2008.

Dank u wel,
    Kx22

Bijdrager
    JaNiintendo

“Words”? Bedoel je niet “Word”?

On-topic:

Kan niet. Voor zover ik weet.

Bijdrager
    tinus_omt

Ik weet niet zeker hoe dit op de Mac werkt, maar in Word voor Windows is een document onderverdeeld in Sections. Vaak worden die niet gebruikt en is er dus maar een section. Sommige instellingen gelden echter per section. Het gaat hier vooral om pagina-instellingen, dus bijvoorbeeld de paginagrootte, en ik denk ook de achtergrondkleur van de paginas.

Ik denk dat je dus tussen de eerste en tweede pagina een section break moet invoegen. Dat kan via het ‘Insert’ menu, onder Breaks.

Bijdrager
    CedricH

Achtergrondkleur kan je in een Word document enkel instellen voor het hele document, niet voor bepaalde secties afzonderlijk. Met een watermerk kan je dit wel doen al is het wat prutsen om dat watermerk effectief in een bepaalde sectie te houden.

Bijdrager
    Nuke

Als beunhaas oplossing zou je gewoon een grote zwarte rechthoek achter de tekst kunnen zetten.

Bijdrager
    senyo

Als het gaat om het printen, zou je kunnen proberen om witte letters te printen op een zwart blad (ik weet niet zeker of dat lukt hoor, ’t is slechts een idee), scheelt ook nogal in de zwarte inkt;)

Als je het bestand digitaal wilt gebruiken, is het misschien een idee om de eerste pagina als afbeelding op te maken en vervolgens die te importeren in Word op de eerste pagina.
    Wat ook nog kan is de eerste pagina in een los bestand zetten en de rest en een ander bestand. Vervolgens, als je klaar bent, zet je deze twee om naar pdf en dan kun je ze vrij gemakkelijk samenvoegen.

Bijdrager
    MouseMighty

Word is geen iApp, gaarne topic verplaatsen naar “Overige Software”, tenzij je Pages uit de iWork suite bedoeld natuurlijk:wink:

Bijdrager
    Retyro
    gerwinbosscha op 30 juni 2010

Als het gaat om het printen, zou je kunnen proberen om witte letters te printen op een zwart blad (ik weet niet zeker of dat lukt hoor, \’t is slechts een idee), scheelt ook nogal in de zwarte inkt;)

dat zal niet gaan lukken want als ik me niet vergis printen de meeste printers wit door gewoon niks te printen

Bijdrager
    CedricH
    Retyro op 30 juni 2010

dat zal niet gaan lukken want als ik me niet vergis printen de meeste printers wit door gewoon niks te printen

Inderdaad, een kennis van mij heeft daar ook al eens wat problemen mee gehad. Hij is dan uiteindelijk naar een drukker moeten gaan om effectief wit te printen op zwart papier.
    Met een zwarte achtergrond kan je het natuurlijk ook oplossen maar dat zal je heel wat inkt kosten.

Bijdrager
    Hansi2124

Topic verplaatst naar juiste forum.

Bijdrager
    KingAchille

Heb ik ooit ook eens nodig gehad en dan heb ik dit opgelost met een zwarte figuur en die op de achtergrond geplaatst. Dan kan je enkel hopen dat de printers ook randloos kunnen printen!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als het alleen om de allereerste bladzijde van het document gaat, zet je gewoon een zwarte rechthoek op de bladzijde en plaats je die achter de tekst. Even instellen dat hij niet met de tekst meebeweegt en je zou klaar moeten zijn.

Wil je de eerste bladzijde van elk hoofdstuk of zo zwart hebben, dan stel je eerst in dat de koptekst van de eerste bladzijde van de sectie anders is, en daarna doe je ongeveer hetzelfde maar zet je de zwarte achtergrond in de koptekst van die eerste pagina.

Bijdrager
    kx22

Bedankt voor de replies.
    Ik heb het nu opgelost door een plaatje op de tekst te plakken. Helaas print me printer niet ALLES zwart, terwijl ik dit wel graag wil. De randjes blijven wit. Ik ga dit dus laten printen bij een printbedrijf.

Maar als ik het omzet naar PDF, zie ik ook witte lijnen. Enig idee hoe ik dit oplos?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    kx22 op 01 juli 2010

me printer

“m’n printer”

kx22 op 01 juli 2010

niet ALLES zwart, terwijl ik dit wel graag wil. De randjes blijven wit.

Dat komt omdat de meeste printers niet tot aan de rand van het papier kunnen printen. Als je een fotoprinter hebt zal die dat waarschijnlijk wel kunnen, maar je moet dan wel instellen dat hij randloos moet printen.

Bijdrager
    JaNiintendo

Of je pakt een zwart potlood, stift, krijtje, kwast, pen etc.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.