9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    AlphaKilr

WordPress vraag Adminbar

Forum Leden,

Als eerst, nog een fijne jaarwisseling :).

Een tijdje terug had ik hier ook al een soort gelijke vraag over gesteld, maar nu heb ik een ander systeem en een andere opzet qua framework.
    Ik ben bezig met template dat ik maak via Twitters Bootstrap, nu kom ik op het probleem dat de adminbar mijn navigatie bedekt.

Zie de foto:

Het zwarte gedeelte onder de adminbar, is mijn navigatie.. Die moet dus automatisch naar beneden komen wat normaal gesproken wel gebeurd maar nu niet met het framework wat ik gebruik.

Wie helpt mij uit de brand?

Bijdrager
    SanderTreur

Adminbar kan je per gebruiker uitzetten onder het kopje “Gebruikers” (of “Users” bij Engelse versie).

Bijdrager
    AlphaKilr

Maar het is niet de bedoeling dat die uit staat, het is dus de bedoeling dat de content naar beneden schuift als de adminbar actief is.

Bijdrager
    SanderTreur

Aha, ik snap ‘m. Ik denk dat dat ‘m niet gaat worden aangezien het thema dat je gebruikt waarschijnlijk de menubar op “fixed” heeft staan en dus altijd bovenaan blijft. Er zit dus niks anders op, of je moet even de code in duiken om wat dingen aan te passen, maar daar moet je dan wel verstand van hebben.

Bijdrager
    AlphaKilr

De taal snap ik wel das dus geen probleem :).
    Heb het opgelost door idd de code in te duiken en de nav class van fixed af te halen.

Topper ben je;)

Thanks!

Bijdrager
    SanderTreur

Het enige probleem is wel dat je nu geen fixed menu meer hebt :p.
    Je kan ‘m wel een bepaalde class geven die ‘m relative maakt ipv fixed alleen als je ingelogd bent (dus als de admin bar er staat). Zo heb je geen problemen voor de andere gebruikers.

Met de functie

<br />
    is_user_logged_in()<br />

kun je dit doen.

Dan krijg je dus iets van:

<br />
    <div id="header"<br />
    <? if (is_user_logged_in()) { echo 'class="makerelative"'; } ?><br />
    ><br />
    HEADER<br />
    </div><br />

en in de stylesheet zet je dan

<br />
    .makerelative {<br />
    position: relative !important;<br />
    }<br />

Bijdrager
    AlphaKilr

Ja maar hij staat nu sowieso bovenaan, dus maakt het niet echt uit dat die fixed was?

Bijdrager
    SanderTreur

Bij mensen met een kleiner scherm of bij een langere pagina blijft ie niet bovenaan bij het scrollen:-)

Bijdrager
    sjoerddebruin

Toevallig liep ik laatst tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb het op de volgende manier opgelost:

<br />
    <?php if (is_user_logged_in()) { ?><br />
    <style type="text/css">.navbar-fixed-top {top:28px;}</style><br />
    <?php } ?><br />

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.