17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Doulos

WordPress verhuizen. Problemen met de links

Hallo,

Ik heb met veel pijn en moeite mijn weblog van de ene naar de andere server verhuist. Uiteindelijk werk de site goed, maar het probleem is dat de plaatsjes die in de posts staan de URL van de oude media library hebben. Hoe kan ik dat snel omzetten in de nieuwe URL?

Bijdrager
    jkazius

Da’s inderdaad een lastige. Dat moet ergens in je database met een soort batch handeling gedaan worden, maar vraag MIJ niet hoe;-) ANYONE!??

Bijdrager
    Chantal C.

Bij de settings heb je wel de url aangepast?

Bijdrager
    Doulos
    ”Chantal

Kun je wat specifieker zijn? Welke settings?

Bijdrager
    Steff

Als je een website dan wel blog maakt met plaatjes link je die toch altijd vanaf /images/betreffendeplaatje.jpg ? Zo nee, dan staat alles op de volledige URL en als je de website verhuist naar een andere URL is er slechts 1 oplossing: Alle berichten/plaatjes aanpassen aan de nieuwe URL.

Edit: Behalve bij WordPress zoals Chantal hier beneden vertelt. Daar is de mappensturctuur anders.

Bijdrager
    Chantal C.
    ”Doulos”
    ”Chantal

Login op Admin panel. Kies Settings rechtsboven. Daar vind je de base url naar je weblog. Dat stukje plakt WordPress voor de naam van de afbeelding. Bv http://mijnsite.nl voegt WordPress aan toe /wp-content/uploads/blablabla.

Bijdrager
    Chantal C.
    ”Steff”

Als je een website dan wel blog maakt met plaatjes link je die toch altijd vanaf /images/betreffendeplaatje.jpg ?

Als je media toevoegt via het admin panel, plaatst WordPress deze in een uploads mapje. Eventueel onderverdeeld in jaar, maand en dag.

Bijdrager
    Doulos
    ”Chantal
    ”Doulos”
    ”Chantal

Login op Admin panel. Kies Settings rechtsboven. Daar vind je de base url naar je weblog. Dat stukje plakt WordPress voor de naam van de afbeelding. Bv http://mijnsite.nl voegt WordPress aan toe /wp-content/uploads/blablabla.

Dat klopt, maar dat geldt dan natuurlijk pas voor de nieuwe posts. Dat werkt prima. In de geïmporteerde posts staat nog steeds de oude URL. Daar gaat het om.

Bijdrager
    Chantal C.

Nee dat zie je verkeerd… In de oude posts staat bv /wp-content/uploads/2008/09/30/plaatje.jpg. WordPress plakt de url uit de settings ervoor. Althans zo werkt het standaard. Tenzij je keiharde links naar plaatjes in je posts hebt gebruikt.

Bijdrager
    Doulos
    ”Chantal

Nee dat zie je verkeerd… In de oude posts staat bv /wp-content/uploads/2008/09/30/plaatje.jpg. WordPress plakt de url uit de settings ervoor. Althans zo werkt het standaard. Tenzij je keiharde links naar plaatjes in je posts hebt gebruikt.

Gek, ik heb het even gecontroleerd, maar in alle oude posts staat de hele link (URL + locatie). Dat betekent dat ik vijf jaar berichten handmatig zou moeten herstellen. Is er nog een alternatief? Waar staan bijvoorbeeld alle posts? Die moeten toch gewoon in één bestand/database staan?

Bijdrager
    Chantal C.

Staan in MySQL database. Eventueel kan je er een script op los laten via phpmyadmin. Ik ben daar geen expert in.

Bijdrager
    Doulos
    ”Chantal

Staan in MySQL database. Eventueel kan je er een script op los laten via phpmyadmin. Ik ben daar geen expert in.

Ik ook niet. :x

Ik heb de database bekeken maar kom geen handige optie tegen.

Bijdrager
    B-mac-fan

Dit zou je dan ook met een script moeten doen, maar ik weet ook niet hoe:P

Bijdrager
    Doulos
    ”B-mac-fan”

Dit zou je dan ook met een script moeten doen, maar ik weet ook niet hoe:P

Oké! :cry:

Is er iemand die wel weet hoe dit moet?

Bijdrager
    Doulos
    ”iPod

http://www.google.com/search?client=safari&rls=nl-nl&q=wordpress+migrate&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Nou ja, de migratie is op zich gelukt, maar de plaatjes linken zogezegd dus nog vanuit de oude URL, dat zou ik graag in batch oplossen.

Bijdrager
    ieperlingetje
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.