30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    AlphaKilr

WordPress thema

Ik zit met een vraag, hoe script ik een goede wordpress site ?
    Ik wil gewoon me eigen template.. En niet met Artisteer gemaakt.

Wat ik al heb is een website, volledig HTML & CSS, die functioneert ook goed en is ook compleet.
    Maar hoe script ik het nu zo dat hij in WordPress te gebruiken is ?

Graag goede tutorials ?
    Ik hoop op vele reacties!

Alvast bedankt!

Geblokkeerd
    Bento

Ik begrijp uit je gebrekkige Nederlands dat je een met html en css gemaakte site wilt “ombouwen” naar een WordPress site?

Bijdrager
    AlphaKilr

Ja dat heb je goed begrepen.

Geblokkeerd
    Bento

WordPress is een cms dat gebruik maakt van een database. Je hebt nu ook een db?

Je hebt WP niet nodig om je website er uit te laten zien zoals jij dat wilt. Dat kan je ook doen met alleen html en css.

Wat heeft je website nu niet wat je door er een WP site van te maken wel denkt te krijgen?

Bijdrager
    AlphaKilr

Ik heb alles al, database host etc..
    Het gaat erom dat hij overal beheersbaar is en daar vind ik WordPress een prima systeem voor in plaats van Joomla of CMSMS. Daar ben ik op uitgekeken en wil gewoon nieuwe technieken leren.

WordPress is de oplossing voor mij.

Geblokkeerd
    Bento

Wat bedoel je met

dat hij overal beheersbaar is

?

Bijdrager
    AlphaKilr

Sorry. Dit moest natuurlijk zijn: Beheerbaar. Gewoon inloggen via /wp-admin geen scripting on the web. Maar gewoon een mooi admin panel waarin je dit doet.

Bijdrager
    LeonDemeijer

Misschien de tutorials van tutsplus.com iets voor je? wel 19 dollar in de maand, maar zeker het geld waard!

Geblokkeerd
    Bento

Waarom installeer je dan niet gewoon WordPress en gebruikt je huidige css om het uiterlijk van de site net zo te houden als deze nu is?
    Dat “ombouwen” lijkt me geen pretje. De kans bestaat dat je de huidige code dusdanig aan moet passen dat deze hetzelfde wordt als een compleet nieuwe WP site (met uitzondering van de css dan natuurlijk).

Als je een Trabant om wilt bouwen tot een Ferrari kan je ook de Trabant weggooien en een Ferraris bouwen. Catch my drift?

Bijdrager
    LeonDemeijer

@Bento, daar ben ik het niet helemaal mee eens, voor het bouwen van veel WordPress-theme’s word de PSD eerst omgezet in html/css..

Geblokkeerd
    Bento

Klopt. Maar volgens mij heeft TO het niet over het bouwen van een theme maar over het ombouwen van een bestaande, niet WP website naar een WP website.

Edit: om een WP theme te kunnen gebruiken zal je toch een WP website moeten hebben lijkt me.

Bijdrager
    LeonDemeijer

Maar dan is dit toch gewoon een kwestie van html/css naar WordPress? Zoals dit dus normaal ook word gedaan.. Of zit ik er nu heel ver naast?

Bijdrager
    AlphaKilr

Ik ben het eens met Leon. Ik wil gewoon compleet me eigen template. Die is opgebouwd uit een ge-sliced PSD en daarna een CSS/HTML site is geworden.

Gewoon van CSS/HTML naar WP. Hoe doe ik dat!

Zal is kijken naar tutplus!

Geblokkeerd
    Bento

Maar dan moet hij wel eerst WP gebruiken (installeren) en dat doet hij nog niet.

Bijdrager
    AlphaKilr

WordPress installeren is zo gedaan… Dat is het probleem niet… Hoe bouw ik mijn site om om te kunnen gebruiken als template in WordPress wel.

Geblokkeerd
    Bento
    Bijdrager
    LeonDemeijer

AlphaKilr, je dient inderdaad eerst een standaard WP installatie op te zetten in de te gebruiken directory. Daarna maak je verschillende bestanden aan (zoals header.php footer.php etc.) en daar ga je invullen wat je daar in wilt hebben, daarna ga je met php wp_includes aangeven waar hij wat moet weergeven.

Ik zeg al: het beste is misschien een aantal tutorials te volgen, en daarvoor kan ik tutsplus.com (engels) zeer aanraden. Daar volg(de) ik zelf ook veel tutorials.

Bijdrager
    AlphaKilr

@Bento leuke oplossing. Leer ik zelf alleen niks van maar ga hem eens proberen.

@Leon oké, vat hem niet helemaal

Bijdrager
    LeonDemeijer

@AlphaKilr daarom zeg ik: volg een aantal tutorials;)

Geblokkeerd
    Bento
    AlphaKilr op 10 januari 2012

@Bento leuke oplossing. Leer ik zelf alleen niks van maar ga hem eens proberen.

@Leon oké, vat hem niet helemaal
    Er zijn genoeg mensen / bedrijven te vinden die het voor je willen doen. Hoe je het zelf moet doen is wat moeilijker te vinden heb ik gemerkt.

Bijdrager
    rdesign

Nog makkelijker is om te beginnen met een bestaand, lekker simpel thema. Zo werk ik zelf ook altijd, alleen dan met Joomla. In sommige gevallen werk je dan gelijk met een flexibel framework, scheelt ook weer.

Bijdrager
    wimjan

Via Linda.com kun je cursus dvd’s bestellen die je leren om je eigen WordPress theme te maken.
    Zie: http://www.lynda.com/WordPress-3-tutorials/creating-and-editing-custom-themes/67160-2.html

Bijdrager
    AlphaKilr

@Wimjan Er zal toch ook wel een gratis site zijn waar ik het kan leren ?
    @Rsdesign Ik ga d’r is naar kijken.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je kan twee dingen doen:

Of je blijft bij WordPress en gaat op zoek naar een uitgekleed thema. Meestal te vinden onder “blanc theme”, “minimal theme” “basic theme” etc. Eerst installeer je het WordPress, daarna het thema en vervolgens ga je in de index.php je html site overzetten en natuurlijk de styling. Deze voeg je samen met de styling gekoppeld aan het basis thema. Pas op voor conflicten of dubbele omschrijvingen. Nooit zomaar copy pasten in je css! Je kan verder zelf kiezen welke functionaliteit je van WordPress overneemt, weglaat of aanpast.

Tweede optie:
    Mocht je een soort van CMS willen voor je eigen ontwerp dan kan het veel eenvoudiger. Verdiep je dan eens in bijvoorbeeld CushyCMS. Daar is geen database voor nodig, veel gebruiksvriendelijker en je kan met een gratis account prima uit de voeten.

Geblokkeerd
    Anoniem

’t Is misschien een beetje kort door de bocht, maar waarom Google je niet gewoon op “html css to wordpress” of iets dergelijks? De eerste links zijn gelijk goede resultaten namelijk:)

Als je overigens een makkelijk/gratis CMS wilt hebben en je eigen site wilt omzetten naar een dergelijk CMS, dan heb je heel wat keuzemogelijkheden: WordPress, TinyCMS, CushyCMS, Indexhibit, Indxr, Staceyapp e.d.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    AlphaKilr

Hoi Mensen,

Na een paar zware ‘studie’ nachten achter de rug te hebben.. is het gelukt!
    Ik ben in staat geweest me site om te bouwen naar WordPress.

Dit heb ik gewoon gedaan door middel van de juiste bestanden aan te maken, header.php, post.php etc…
    Me site is nu ‘up and running’ dus mensen… allemaal bedankt voor jullie inzet! Top!

Groet,
    Jordy

Bijdrager
    buxx

Inderdaad, zelf opbouwen http://codex.wordpress.org/Theme_Development
    Of een framework pakken, zodat de basis staat en daarop verder bouwen.
    http://www.1stwebdesigner.com/wordpress/wordpress-theme-frameworks-and-starting-resources/

Geblokkeerd
    Bento
    AlphaKilr op 12 januari 2012

Hoi Mensen,

Na een paar zware \’studie\’ nachten achter de rug te hebben.. is het gelukt!

Ik ben in staat geweest me site om te bouwen naar WordPress.

Dit heb ik gewoon gedaan door middel van de juiste bestanden aan te maken, header.php, post.php etc…

Me site is nu \’up and running\’ dus mensen… allemaal bedankt voor jullie inzet! Top!

Groet,

Jordy
    Dan zou ik nu een paar nachten Nederlands gaan studeren.

Bijdrager
    AlphaKilr

Waar slaat dat dan op Bento?

Bijdrager
    Shmoo

@AlphaKilr

Het is beter om niet op dat soort onzin posts te reageren.. @Bento zal daar alleen maar een stijve l*l van krijgen en dan is hij weer voorzien voor een tijdje.
    Waarschijnlijk heeft het meer te maken met, alle soorten voeding genoten behalve opvoeding.

Gelukkig maakt hij zelf nooit een foutje.
    http://www.onemorething.nl/community/topic/zoeken-in-php-bestanden-in-spotlight-vondt-niks

Alleen de manier waarop iemand anders hem hierop aanspreekt is van een heel ander niveau.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.