11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    koen

WordPress site kopiëren tussen twee Macs

Ik werk (lokaal) aan een WordPress site op een iMac, maar wil het graag (ook lokaal) continueren op een MacBook. Hoe kan ik dat het beste overzetten?

Bijdrager
    Shmoo

Dropbox fan alarm!! ?

Volgens mij gaat dat hier mee.
    https://simon-davies.name/mamp/syncing-mamp-with-dropbox

Ik heb dit gedaan om in eerste instantie mijn database niet meer te hoeven backuppen. Deze staat dan niet op de HD van de computer maar in de veilige Dropbox. Volgens mij kun je nu op een MacBook met Dropbox ook MAMP installeren en MAMP dan dezelfde database laten gebruiken.

Bijdrager
    koen

Bedankt – maar ik denk niet dat de site op mijn kleine (5GB) Dropbox account gaat passen.

Maar eens kijken of ik gewoon de /db/mysql/ kan overzetten – en hopelijk weet ik alle paswoorden voor mysql nog:-D

Bijdrager
    Shmoo

Wat ben je dan voor ’n site aan het bouwen? Een normale site is ongeveer 300mb groot.

Je kunt ook voor 5,- alle 32 Dropbox referrals (16GB) kopen zodat je minimaal 18GB aan data hebt.

Bijdrager
    MEEUW

Bijdrager
    Shmoo

Voor websharing moet de iMac wel aanstaan.

Hopelijk komt CodeKit binnenkort met versie 3 en een ingebouwde Apache, MySQL en PHP stack in de app dan is MAMP niet meer nodig. Dat zou echt een geweldige oplossing zijn want eigenlijk vind ik MAMP een beetje dat lelijke neefje dat wel de band van je fiets kan plakken maar vraag niet hoe.

Bijdrager
    MEEUW

Helemaal mee eens. Maar wat dacht je van direct admin gebeuren, dat is ook uit de jaren 90. foutmeldingen nog steeds. en snap niet dat op zoveel servers draai en niet ala 2016 gemaakt is.

Bijdrager
    koen

Wat ik misschien ook kan proberen is om een tijdelijke directory te maken op de site waar dit uiteindelijk terecht moet komen – dan is het altijd bereikbaar vanaf welke Mac of PC dan ook.

Zitten daar nog haken en ogen aan?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Handiger dan MAMP vind ik AMPPS : http://www.ampps.com

Migreren van de database doe je met wp-sync-db

Media files met: wp-sync-db-media-files

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    vuurvreter

@koen

Misschien wel de beste oplossing;-)

Bijdrager
    Shmoo
    koen op 13 mei 2016

Zitten daar nog haken en ogen aan?

Bandbreedte, als je site extreem zwaar is dan vreet het natuurlijk ver veel bandbreedte als jij continue pagina’s moet herladen en uploaden om te controleren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.