12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ajvankesteren

WordPress: Pagina maken met specifieke categorie

Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn, en waarschijnlijk zoek ik op de verkeerde termen maar ik kom er niet uit:
    Ik wil in WordPress een aparte Pagina maken waarop alleen posts van een bepaalde categorie worden getoond, en tevens mogen posts van die categorie niet op de voorpagina gezien worden. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Bijdrager
    Marresc

What Template Displays a Particular Category

First, you need to know the Template Hierarchy of Category Templates. The Template Hierarchy determines exactly which Template file is used by WordPress when displaying a Category page.

Suppose the Category ID of the Category in question is 6. WordPress uses the first Template file it finds in your current Theme’s directory from the following list.

1. category-6.php
    2. category.php
    3. archive.php
    4. index.php

If you do not have a category-6.php, WordPress will check for a category.php, and so on.

The simplest modification you can make is to make your Category pages look different from your main page. To do that, create a file called category.php in your current Theme’s directory and control your Category’s display from that file.

To make a particular category be displayed differently from the others, including the main page, you can create another Template file named category-6.php (where 6 is the Category ID of that Category), and WordPress will use that Template file instead.

http://codex.wordpress.org/Category_Templates

You can exclude a category’s posts from appearing on index.php by adding the following code at the top of the my-hacks.php (my-hacks.php should exist, and my-hacks.php support should be enabled in Options -> Miscellaneous )after the “<?php ” line :

if ((empty($_GET[‘cat’]))&&(!preg_match(‘/wp-admin/’, $_SERVER[‘REQUEST_URI’]))) $cat = ‘-1’; //Replace 1 with your category

This will prevent that category being displayed in the feeds etc as well, but the posts in the category will be displayed when someone tries to load the URL for that category.

http://faq.wordpress.net/view.php?p=55

Bijdrager
    Alfred74

Een andere oplossing:
    Om een category uit te sluiten moet je in de index.php de volgende code toevoegen:
    [code:1:694252e866]<?php ($post->post_excerpt != "IDNR")? the_excerpt() : the_content(); ?>[/code:1:694252e866]

Ik heb dit van deze pagina

Succes!

Alfred

Bijdrager
    ajvankesteren

OK, bedankt voor de reacties, ik ga ermee aan de slag!

Bijdrager
    steene

als dat niet werkt … ik heb nog een andere oplossing die ik zelf heb “geschreven” …
    het werkt als volgt… op de index.php pagina zeg ik welke te tonen en welke niet…
    en vervolgens zeg ik op elke pagina apart een enkele soort te tonen. Dan hoeft er niet meer bij welke niet… als je intersse hebt hoe ik het doe PM me maar. Maar probeer misschien eerst de tips die hier al staan. En bij mij was category-visibility geen goede oplossing.
    PS. Ik ken zelf nu ook niet zoveeeeel php maar het werkt bij mij prima!

Bijdrager
    ajvankesteren

You can exclude a category’s posts from appearing on index.php by adding the following code at the top of the my-hacks.php (my-hacks.php should exist, and my-hacks.php support should be enabled in Options -> Miscellaneous )after the “<?php ” line :

if ((empty($_GET[‘cat’]))&&(!preg_match(‘/wp-admin/’, $_SERVER[‘REQUEST_URI’]))) $cat = ‘-1’; //Replace 1 with your category

This will prevent that category being displayed in the feeds etc as well, but the posts in the category will be displayed when someone tries to load the URL for that category.

OK, dit werkt om één enkele categorie uit de hoofdpagina te verwijderen. Zodra ik wil proberen dit voor twee categorieën te doen gaat het mis. Ik heb geprobeerd
    [code:1:00455f1d4a]$cat = ‘-1′[/code:1:00455f1d4a]
    aan te passen door twee getallen in te geven
    [code:1:00455f1d4a]$cat = ‘-10 -11′[/code:1:00455f1d4a]
    en dan toont de voorpagina gewoon alle posts van elke categorie.
    Het toevoegen van dezelfde regel met een ander cat-nummer zorgt ervoor dat alleen de laatste categorie wordt geëxcludeerd.
    [code:1:00455f1d4a]
    <?php
    if ((empty($_GET[’cat’]))&&(!preg_match(’/wp-admin/’, $_SERVER[’REQUEST_URI’]))) $cat = ‘-10′; //Replace 1 with your category
    if ((empty($_GET[’cat’]))&&(!preg_match(’/wp-admin/’, $_SERVER[’REQUEST_URI’]))) $cat = ‘-11’; //Replace 1 with your category
    ?>
    [/code:1:00455f1d4a]
    Is hier een andere truc voor?

Nu nog bezig om category-10.php en -11.php aan te maken. Keeping my fingers crossed.

Bijdrager
    ajvankesteren

Wat trouwens wel opvalt is dat na het toevoegen van my-hacks.php er foutmelding getoond worden bij het plaatsen van posts en pagina’s in het admin gedeelte:

[code:1:32e16d6a99]Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/kesteren/domains/ajvankesteren.nl/public_html/my-hacks.php:2) in /home/kesteren/domains/ajvankesteren.nl/public_html/wp-admin/inline-uploading.php on line 5[/code:1:32e16d6a99]

Als ik op publish klik verschijnen de posts wel gewoon op de pagina…

Bijdrager
    steene

Is het nu gelukt op mijn manier???
    laat wat weten ok?

Bijdrager
    ajvankesteren

Met hulp van steene is het in elk geval gelukt om willekeurige categoriën te excluderen van de hoofdpagina.
    Wat (nog) niet is gelukt is om een pagina te maken die alleen berichten van een bepaalde categorie laat zien. Meer nieuws wanneer verdere vooruitgang wordt geboekt.

[edit] OPGELOST [editedit] BIJNA

Ik heb het nog niet getest in andere themes maar voor Kubrick(-nl) werkt het nu.

Stap 1 – index.php

Voeg de volgende regels toe direct onder <?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

[code:1:9fe00b8532]<?php if ((in_category(’10’) || in_category(’11’))&& is_home()):
    continue;
    endif; ?>[/code:1:9fe00b8532]

Hiermee worden posts van de categoriën 10 en 11 (in bovenstaande voorbeeld) geëxcludeerd van de index, voor het gemak van de voorpagina. Kan worden uitgebreid met meer categoriën, voeg dan steeds || in_category(‘xx’) toe aan de code. Met dank aan steene.

Stap 2 – nieuw template maken

Maak een nieuw bestand aan xxx.php (in de folder waarin ook index.php zich bevindt) waarbij xxx gelijk staat aan de naam van de categorie (niet strikt noodzakelijk, maar handig voor interne consistentie). Geef het bestand de volgende inhoud:

[code:1:9fe00b8532]<?php
    /*
    Template Name: xxx
    */
    ?>

<?php query_posts(’cat=11’); //gets all posts in category 11
    load_template( TEMPLATEPATH . ‘/index.php’); //loads index
    ?>[/code:1:9fe00b8532]

Vervang ook hier xxx door de naam van de categorie, en het nummer in ‘cat=11’ door het ID van de categorie. Herhaal deze stap voor evt. andere categoriën.

Uitleg

Stap 3 – upload de bestanden en maak aanpassingen in admin

Ga na het uploaden van de bestanden naar het admin gedeelte van WordPress, en dan naar Write -> Page. Maak een lege pagina aan, geef deze een naam en kies als template xxx uit stap 2 uit de pulldown lijst onder Page Template. Klik op Save. That’s it.
    Ververs de homepage en klik op de nieuwe pagina… voilá. Het enige is dat de pagina wordt weergegeven als zijnde het archief van de categorie xxx, en de ‘more-tag’ niet werkt. Nu daar nog een oplossing voor en ik ben volledig tevreden!

Eenieder die heeft meegedacht, en met name steene alvast zeer hartelijk bedankt voor de genomen moeite!

Bijdrager
    steene

ik heb je toch in een prive bericht die code om dat te doen doorgestuurd!!!!!!!
    dat werkt perfect … contacteer me maar …

Bijdrager
    steene

lol ja mijn oplossing dus iedereen die het gebruikt:D
    http://www.tagoean.be

linken mag altijd :evil: :wink:
    ps. stortten ook :innocent: :mrgreen:

Bijdrager
    africadream

Ik begrijp dat dit een heel oud topic is, toch vind ik hier grotendeels mijn antwoord op een vraag waar ik al langere tijd mee rondloop, zoekend op internet.

Het stappenplan wat “ajvankesteren” heeft doorlopen heb ik ook gedaan en het werkt. Maar dan komt het probleem “Archive for the Category »Update’s Doelen «[/b ” aan bod.
    Deze regel komt nu op de desbetreffende pagina bovenaan te staan, net zoals “ajvankesteren” al aan gegeven heeft.

Het antwoord/oplossing is er nooit bijgeschreven. Nu mijn vraag is deze er wel ooit gekomen of weet iemand hoe ik dat alsnog kan oplossen?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.