13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jovara01

WordPress opnieuw beginnen, probleem met ontbreken tijdelijke map

Hallo! Ik ben hier nieuw, kijk regelmatig op deze community voor tips en antwoorden, maar heb nu zelf een lastige vraag… Ik ben een tijd bezig geweest met een website maken van WordPress. Dit was helemaal goed gelukt, totdat ik zelf een stomme fout maakte en opnieuw moest beginnen (daarover heb ik het maar niet meer… ;)) Dus ik dacht, ik begin helemaal opnieuw, gooi m’n oude database weg, maak een nieuwe aan en start… Dat lukt allemaal totdat ik mijn theme, die ik had gedownload, wil uploaden. Dan geeft WP de melding: er ontbreekt een tijdelijke map. Nu heb ik al op google lopen zoeken wat dat precies is, het schijnt te maken hebben met degene die host, in mijn geval mijndomein.nl. Zij moeten de map op eigenaar apache laten zetten… Maar ik krijg geen reactie van mijndomein en ik wil heel graag verder met de site, zit behoorlijk in de problemen nu… kan iemand van jullie mij ajb helpen?

Moderator
    Strifer

probeer je eens handmatig te uploaden met een ftp client naar de juiste map. met een ftp client kun je ook de rechten van mappen aanpassen.

Bijdrager
    jovara01

Bedankt voor je reactie! Alleen… ik ben een leek hoor, wat betreft ftp e.d. hoe doe je dat, handmatig dan? Bedoel je dat ik het thema handmatig in de map zet? Maar dat zou dan voor alles gelden, want afbeeldingen doet hij ook niet dus dat lijkt me niet de oplossing, of begrijp je je verkeerd?

Moderator
    Strifer

Wel,

normaal gesproken is het zo dat wanneer je bent ingelogd op de admin omgeving van je wordpress installatie je ergens thema’s kan installeren of eventueel kan uploaden vanaf je harde schijf om ze vervolgens te installeren en weer te geven. eigenlijk is het enige wat die upload functie van wordpress doet je thema in de juiste map zetten op je mijndomein server. dat kun je ook handmatig doen en dat moet soms bij thema’s die niet helemaal willen werken.

handmatig een thema uploaden via ftp (transmit, cyberduck) gaat eigenlijk op dezelfde manier als je de wordpress installatie (ik neem aan dat je dat hebt gedaan, omdat je spreekt over een eigen domein en database bij mijndomein) op je mijndomein account:

wordpress installatie > mijndomein
    ZELFDE PRINCIPE
    thema > wordpress thema map op je mijndomein in de wordpress map ergens

je moet dus gewoon de hele thema map van je thema in de map thema’s van wordpress zetten. als het een geschikt thema is dan kun je hem daarna zien in je admin omgeving van wordpress en aanzetten. vervolgens kun je weer aan de slag zoals je dat gewend bent. soms willen ze gewoon niet via die automatische manier installeren.

Bijdrager
    jovara01

Bedankt voor je reactie, ik snap wat je bedoelt, alleen daarmee is het probleem nog niet opgelost lijkt me, want het geldt voor ALLES wat ik wil importeren alle images….

Moderator
    Strifer

Vreemd.

Standaard mijndomein domein met een database en een wordpress installatie moet gewoon zonder morren werken. Zeker dat je nieuwe installatie goed is gegaan?

Bijdrager
    jovara01

ja, alles is goed gegaan, het vreemde is dat het met de eerste database allemaal wel lukte en nu, met een nieuwe database dus niet…:( frustrerend…

Bijdrager
    jovara01

Ik ben eruit! Ik kreeg de ‘gouden tip’ van iemand om in de public map van ftp account een map tmp te zetten, als die er nog niet was, en deze de rechten 755 gegeven. Bedankt voor je meedenken!

Bijdrager
    Daan

Ik heb ook een vraag. Ik ben sinds kort bezig met het maken van een website via wordpress. Nu heb ik daar wat in zitten veranderen en wilde ik helemaal opnieuw beginnen. Ik moest filezilla downloaden en dan onder het mapje web alle mappen verwijderen. Dit is gebeurd, maar nu kan ik dus niet meer op mijn site via mijn domeinnaam gevolgd door wp-admin, hij zegt dan file not find. Ik hoop werkelijk dat ik op een of andere manier toch weer op mijn site terecht kan komen, en dan weer verder kan bouwen vanaf het begin. Ik hoop dat er hier experts zijn die mij kunnen helpen!!!!!!

Bijdrager
    Shmoo

Als je de bestanden hebt weggekieperd van je server dan kan er ook geen site opstaan nee. Die bestanden heeft de webserver nodig om je site op te maken.

Voordeel is wel dat je database ( alle gegevens van je site ) nog aanwezig zijn dus als je ergens de bestanden kunt terughalen via een backup of wat dan ook dan zou je die weer kunnen uploaden naar dezelfde positie en dan werkt je site weer gewoon.

Bijdrager
    Shmoo

Maar als je een nieuwe site wilt gaan maken waarom doe je dat dan niet eerst op je computer in een test omgeving.

Download en installeer Bitnami door op de eerste link onder Local Install (groen) aan de rechterkant te drukken en je kunt met WordPress offline spelen en bouwen zonder dat er online iets in gevaar komt.
    https://bitnami.com/stack/wordpress

Bijdrager
    Daan

ik had winamp ook al gedownload, maar weet niet hoe dit werkt i.c.m. wordpress. Ik ga zeker bitnami installeren en kijken of ik hier uit kom!
    Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik heb overigens ondertussen wel weer in kunnen loggen op wordpress m.b.v. domeinnaam. Mocht ik er niet uitkomen, kan ik dan nog even wat vragen aan jou shmoo? Hartelijk dank alvast.

Bijdrager
    Shmoo

Daarom adviseerde ik al Bitnami en niet MAMP, XAMP -achtige diensten. In Bitnami zit WordPress al ingebakken dus dan hoef je dit niet lokaal zelf te installeren.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.