7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

WordPress klantenlogin

Hallo,

Ik ben voor incassobureau van een vriend van mij een website aan het maken. Ik wil een login maken voor elke klant zodat die kan inloggen en dan toegang heeft tot een pagina. Deze pagina moet voor elke user persoonlijk zijn. Het moet dus niet zo zijn dat je de status van een andere klant ook kunt zien.

Iemand tips?

Geblokkeerd
    Breuf

Waar komt WordPress precies in het verhaal?

Bijdrager
    MacBooky

Wat k op zich wel interessant zou weten is hoe je met een CMS een dergelijk probleem aanpakt, namelijk dat ik als beheerder en de klant op hun eigen specifieke pagina kunnen kijken en daar info aan toe kunnen voegen ..?

Bijdrager
    Hailstorm

Wat je kunt doen is één pagina maken met daarin de volgende code:
    [code:1:188dfc08cb]<?php if ($current_user->ID == 1){ ?>
    Gepersonaliseerde tekst
    <?php } ?>[/code:1:188dfc08cb]
    Zo ziet alleen user met ID 1 de gepersonaliseerde tekst. Deze code kun je natuurlijk herhalen voor andere users. Niet echt ideaal bij grote aantallen gebruikers, maar het werkt wel.

Om het vervolgens helemaal te personaliseren kun je gebruik maken van het volgende:
    [code:1:188dfc08cb]<?php global $current_user;
    get_currentuserinfo();

echo ‘Gebruikersnaam: ‘ . $current_user->user_login . "n";
    echo ‘E-mail: ‘ . $current_user->user_email . "n";
    echo ‘Rol: ‘ . $current_user->user_level . "n";
    echo ‘Voornaam: ‘ . $current_user->user_firstname . "n";
    echo ‘Achternaam: ‘ . $current_user->user_lastname . "n";
    echo ‘Displaynaam: ‘ . $current_user->display_name . "n";
    echo ‘User ID: ‘ . $current_user->ID . "n";
    ?>[/code:1:188dfc08cb]

Bijdrager
    Melgior

Incasso zaken vereisen natuurlijk nogal veel beveiliging. Het is gevoelige informatie waarvan je zeker wilt weten dat het allemaal goed beveiligd is. Als je zelf niet zoveel van programmeren weet zou ik er niet aan beginnen, omdat de kans groot is dat je als beginner fouten maakt waardor het systeem niet veilig is.

Je hebt ook kant-en-klare systemen voor incassobureau’s, het bureau waar ik wel eens zaken mee doe gebruikt bijvoorbeeld het systeem IncassoBeheer, maar er zijn er vast nog wel meer.

Als je wel weet wat je doet, kun je een extra tabelletje maken in je database met de gegevens die je op die klantpagina wil tonen, en dan met (zoals hierboven staat) het id nummer van de op dit moment ingelogde gebruiker zoeken naar die informatie in de tabel. Natuurlijk moet je dan nog wel een pagina maken waar die vriend de gegevens kan invoeren. Als je het wil integreren met WordPress is het wel het makkelijkst om er een plugin voor WordPress van te maken.

Bijdrager
    misterfrontend

http://wordpress.org/extend/plugins/members-only/

Maar ik zal wel idd voorzichtig zijn, want beveiliging is erg belangrijk. Je kan het ook niet zomaar bereiken door een plugintje te installeren.

Probeer en test het eerst grondig uit op je lokale server.

succes

Bijdrager
    sturb

Tja je moet er toch niet aan denken dat je met een simpele sql-injectie alle openstaande bedragen kan krijgen……. sta je daar als beunhaas met je bek vol tanden.

Zolang je niet weet hoe je je hier onder andere tegen moet weren, zou ik gewoon naar bestaande programmas kijken!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.