27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Anoniem

Je moet toegang tot de database hebben, daar kan je eventueel de URL in de opties aanpassen en/of het wachtwoord resetten indien nodig.

Bijdrager
    SvS

Verstandig om niet in ftp te gaan rommelen.
    Ik zou het aan firma, hostingsbedrijf, van nieuwe url, vragen hoe je de weg moet bewandelen.
    Het is service die zij zouden moeten leveren.
    Ergens moet er iets aangepast worden waarbij je de nieuwe url kunt gebruiken en kunt inloggen op wp.

Bijdrager
    Psyrael

Hier staat wat je moet doen: https://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL

Maar het is handiger om eerst de oude domeinnaam terug te zetten (indien mogelijk), en de Site URL vervolgens te wijzigen via omgevingsbeheer. Na het opslaan van de instellingen moet je de nieuwe domein activeren en dan zou het gewoon moeten werken.

Maar omdat je afhankelijk bent van de hostingpartij wat betreft domeinnamen zou ik nu voor optie 1 gaan.

Bijdrager
    Johnyw

@ Beakerflo : Ik heb toegang tot de database, en kan daar het paswoord en zo aanpassen. Maar is dat dan voldoende om via wp-admin toegang te krijgen tot de bestanden in wordpress ?

Bijdrager
    jf

Als je toch bezig bent, dan kun je best je blog ook even bijwerken en het copy-paste werk even verwijderen…:-o

Bijdrager
    Johnyw

@jf graag, als ik eraan kan, en dat kan niet meer en dat was de vraag van dit topic !

Bijdrager
    Johnyw

Dit antwoord kreeg ik van mijn Hosting: “This is one website and one ftp. It doesn’t matter throw which domain you are connecting to ftp. If you will change something in jeeweepix.com it will changes in johnywillemyns.com also, bexouse it is same website. ”

Volgens hen zou mijn vroeger login en paswoord dus moeten werken en dat is niet zo…. er gebeurt gewoonweg niks.
    Toen ik daarnet even op die database ging kijken ( zie afbeelding ) stond daar wel niks ingevuld bij de beide velden, maar misschien is dat normaal ? Het was een modify venster uiteraard.

Bijdrager
    Johnyw

En langs deze weg lukt het ook niet ….pfff, ben teneinde raad !

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige reactie verwijderd door moderator

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt @susanusa , dat was ook bij me opgekomen, maar voor ik dit (ultieme) redmiddel gebruik, verneem ik hier graag even wat er gebeurt als ik de paswoorden reset van de database. Maar ik maak nu in ieder geval reeds een backup naar mijn mac, voor alle zekerheid:)

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige reactie verwijderd door moderator

Moderator
    Raymon Mens

In de database (phpmyadmin) moet je in de wp_options even zoeken naar velden met de oude URL zoals siteurl en home en daar de nieuwe van maken.

Je kunt daarnaast je eigen wachtwoord resetten door in wp-users in het veld user_pass een MD5-woord in te vullen;

Bijdrager
    Psyrael

Heb je nou eigenlijk wel gekeken op de link die ik je gaf? Daar staat namelijk de oplossing…
    Probleem is namelijk dat WordPress nog ingesteld staat op je oude URL. Ook het login formulier dus: action=”http://www.jeeweepix.com/wp-login.php”. En je Webhost (die overigens verschrikkelijk traag is) heeft een redirect ingesteld van de oude naar de nieuwe domein.

Je makkelijkste oplossing is dat ze je oude domein tijdelijk terugzetten: Dus die redirect eraf halen, zodat http://www.jeeweepix.com in je browser blijft staan. Dan kun je inloggen en in de instellingen van WordPress de URL wijzigen in de nieuwe. Maar aan de reactie van je Webhost te zien hebben ze geen idee hoe WordPress werkt.

Dus moet je het doen op de manier die uitgelegd staat op de site die ik je hierboven gaf.

Bijdrager
    Ree

De BESTE manier is ervoor zorgen dat je website op de juiste domein wordt geserveerd. Zoals Werner85 al zegt; je website is nog ingesteld op de oude url.

Dit is de officiële documentatie hoe je dat moet doen;
    https://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL

Maar het is makkelijker om deze tool te gebruiken;
    https://interconnectit.com/products/search-and-replace-for-wordpress-databases/

en dan is het de bedoeling dat je //www.jeeweepix.com vervangt door //www.johnywillemyns.com

Nadat dit is gebeurd kun je weer als vanouds op je site inloggen EN is de site geheel niet meer afhankelijk van de oude url.

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt voor de reacties iedereen,
    Neem me niet kwalijk dat ik niet direct tot actie overga, want veel van wat ik hier lees, is voor mij ( een fotograaf) een soort latijn. Ik bekijk het morgen nog eens met een frisse kop. Het probleem is eigenlijk ook dat ik niet precies weet hoe die mannen van mijn hosting dat eigenlijk allemaal geflikt hebben.
    Het is , als ik hen goed begrepen heb, één site met twee URL’s.

Bijdrager
    Ree

In dat geval – als de site op beide urls volledig werkt – moet je inloggen via de “eerste” url, dat is dan de jeeweepix.
    Dat zou dan geen problemen mogen geven. En anders toch eerst je hosting bellen/mailen:)

Succes verder!

Bijdrager
    Johnyw

@ree Dat lukt niet, er zit een redirect op, kan je zien hieronder op dit plaatje

Bijdrager
    Johnyw

Omdat ik geen zin heb om (weer) een heel weekend om zeep te helpen met dit hele wordpress gedoe, en vooral met de toch wel zeer gebrekkige ondersteuning die ik krijg van mijn webhosting, heb ik maar het hele zootje met ftp verwijderd. Ik heb wel een recente backup naar mijn mac opgespaard, omdat daar veel uren werk inzitten.

Misschien moet ik maar overschakelen naar een goeie betaalbare Nederlandstalige webhosting ( ik neem aan dat dit kan) die mij weer op weg kan helpen.

Alhoewel ik problemen vrees met het overbrengen van mijn domeinnaam. Ik wou dat , voor ik dan uiteindelijk (noodgedwongen) voor johnywillemyns.com gekozen heb, doen met een andere domeinnaam in mijn bezit, maar dat heeft weken aangesleept, en tientallen mails, maar het is nooit gelukt.
    De code die ik nodig had, of liever mijn webhosting, om die domeinnaam over te zetten werd, ondanks dat ik hen( de registrar of iets in die aard) erop attend gemaakt had dat het email adres van mij dat gebruikt werd bij die domein registratie niet meer bestond en men dus de code naar mijn huidig email adres moest sturen, mij nooit toegestuurd !

Alle suggesties zijn welkom, liefst gebaseerd op persoonlijke ervaringen (hosting).

Bedankt

Bijdrager
    Koning Frank

Een hostingbedrijf biedt je webruimte aan, maar heeft verder niks te maken met wat je er zelf opzet. Het is niet zo dat ze een helpdesk zijn voor jouw creaties. Dit is net zoiets als een kaal appartement huren en ze opbellen wanneer je TV stuk is.

Bijdrager
    Johnyw

@No-Name, als dat hostingbedrijf een nieuwe URL toevoegt aan mijn bestaande, en de zaak werkt plotseling niet meer, dan dacht ik dat het hun verantwoordelijkheid is om dat op te lossen !

Bijdrager
    Koning Frank

Jij wil toch een nieuwe domeinnaam? Dat WordPress ingesteld staat voor een ander domein is niet hun fout.

Bijdrager
    Johnyw

Wel, ok, vertel me dan waar precies je die instellingen naderhand kan veranderen ?

Bijdrager
    Koning Frank

Is al verteld, namelijk

Werner85 op 18 september 2015

Hier staat wat je moet doen: https://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL

Bijdrager
    feek

Je provider heeft niets fout gedaan. In WordPress staat “hard” http://www.jeeweepix.com/ verwerkt. Dus telkens vindt min of meer een redirect plaats naar http://www.jeeweepix.com/

Wat je moet doen:

ga naar PHP-myadmin.

Download de database (klik de database aan van je WordPress site, kies tabje exporteren, selecteer uitgebreid, en op start onderaan).

Je download dan een .sql file.

Open deze in een goede texteditor (Textmate, Sublime Text o.i.d.).

Maak een kopie van deze file (dat is nl meteen een backup van je site;) ).

Zoek alle http://www.jeeweepix.com/
    en vervang deze door:
    http://www.johnywillemyns.com/

bewaar de file.

Maak een nieuwe database aan.
    Importeer bovengenoemde aangepaste .sql file (importeer tabje, kies bestand enz).

verwijder de .htaccess file op je site (via ftp)

Zorg dat in wp-config.php de juiste nieuwe database staat vermeld.

Log in in WordPress en ga direct naar Instellingen > Permalinks
    en kies daar de juste en gewenste instelling (meestal Berichtnaam) en bewaar de instellingen voor een nieuwe .htaccess file.

Klaar is JW

maar ik vrees dat het te laat is omdat je alles er al afgegooid hebt.

Dus nu alles weer uploaden;) en de database aanmaken.(zorg er wel voor dat wp-content (plus alle sub folders de juiste rechten heeft 777)

Bijdrager
    Johnyw

@feek,
    Nee hoor niet te laat, heb de backup er terug op geplaatst en vrijwel alles doet het weer.
    *Alleen denk ik moet ik het thema wat ik gebruik eens opnieuw installeren, want niet alles loopt vlekkeloos.
    ik heb een child theme, dus ik denk dat ik niks verlies..

Alles draait nu onder mijn vroegere jeeweepix.com

Bijdrager
    Johnyw

Goeie avond,

Even een update.
    Na veel over en weer gepraat met de mannen van mijn webhosting, was deze namiddag alles uiteindelijk weer teruggeplaatst naar de domeinnaam jeeweepix.com.
    Dat werkte na een paar dagen ok, op enkele details na, maar die leken verholpen.

Even ter zijde: via ftp kan ik zien dat er dus twee domeinnamen staan. jeeweepix.com en johnywillemyns.com

Deze namiddag deed een man van hun support de suggestie om alles te verplaatsen ( move ) naar de nieuwe url: johnywillemyns.com.
    Ik ben daarmee akkoord gegaan, maar eerst een backup gemaakt uiteraard.

Ongeveer een uurtje later was het zover, beide domeinen waren actief, maar weer kon ik niet inloggen ( hiermee is alles hier uiteindelijk begonnen) in johnywillemyns.com !?

Bijwijze van test heb ik een logo aangepast op jeeweepix.com ( daar kon ik nog steeds inloggen) en gezien dat die aanpassing NIET gebeurd was op johnywillemyns.com ? Blijkbaar staan er dus twee volledige installaties op mijn hosting, die elk los van elkaar werken.

Vreemd genoeg kon ik daarstraks plotseling wel inloggen op wp admin van johnywillemyns.com met het jeeweepix login en pass…
    Ook daar het logo aangepast.

Wat wel opvalt, is dat, als ik op johnywillemyns.com via wp-admin instel dat de toolbar moet zichtbaar blijven tijdens het surfen ( voor mij dan) dit niet het geval is. Eén en ander doet me besluiten dat hun “move” toch niet zo succesvol is geweest??

Ik heb hier dan maar alles nog eens nagelezen ( voor zover ik het begreep, ben daar eerlijk in) en heb besloten om de tool die @ree voorstelde te gebruiken , misschien dat daar de oplossing ligt.
    Ik heb begrepen dat het nogal “tricky” is om deze tool te gebruiken als je ( zoals ik) niet echt onderlegt bent, en ik zit een beetje vast. Kijk maar naar de afbeelding, moet je daar bovenaan die velden invullen denk ik, maar wat precies? Das me niet duidelijk?

Nog even resumeren:
    op mijn hosting heb ik twee domeinen, met hun eigen public_html folder met daarin blijkbaar een volledige onafhankelijke installatie ?
    Op de root van mijn hosting staat er ook een public_html folder, ik vermoed een alias, maar van welke domeinnaam precies die een alias is kan ik niet uitmaken.

Dus ja, sorry mannen voor deze lange uitleg, maar ik wil niet over één nacht ijs gaan in deze…
    Maar goed, de afbeelding waarover ik het hierboven had:

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.