6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

WordPress: Embedden video geeft zwart beeld

Hallo,

Ik wil een video embedden in een WordPressomgeving. Dit doe ik doormiddel van de JW player for WordPress plugin.

Eerst heb ik de video gecomprimeerd met Handbrake naar een bestandsgrootte van 7,9MB, waarna Handbrake er een *.m4v bestand van maakt (ik kan lastig ergens een mogelijkheid vinden om te zorgen dat dit eventueel een ander formaat wordt en de grootte niet toeneemt aangezien WordPress een maximum heeft van 8MB). Alles tot hier gaat prima en de gecomprimeerde video speelt offline prima af met Quicktime.

Nu zet ik via die plugin op een pagina van de WordPress-site. Ook dat gaat goed, op de bewuste pagina komt een player en alles lijkt in orde. Druk je op play, dan begint de video af te spelen (te zien aan de resterende tijd die wijzigt en aan de statusbalk daarvan) maar er komt geen beeld.

Hoe kan dit? Ik kan mij ergens voorstellen dat *.m4v niet wordt ondersteund, maar waar kan ik dan beter voor kiezen en hoe?

Bijdrager
    flyerking

Voor wordpress houd ik het lekker bij het embedden van YouTube, dan werkt het op elk device (iPad, iPhone, Android, Windhoos, OSX enz.)

Dit is een website waar ik op dit moment aan werk daar kun je goed zien hoe netjes Youtube zich gedraagt in WP:

Bijdrager
    JWB

Meestal betreft het een probleem met één van de volgende zaken:

– Thema’s CSS
    – .js bestanden die een update behoeven
    – .js conflict met jw player

Bijdrager
    Paul26

Voor wordpress houd ik het lekker bij het embedden van YouTube, dan werkt het op elk device (iPad, iPhone, Android, Windhoos, OSX enz.)
    Dit is een website waar ik op dit moment aan werk daar kun je goed zien hoe netjes Youtube zich gedraagt in WP:

Hangt er ook een beetje vanaf wie je doelgroep is. Als dat een professionelere markt is zou ik er persoonlijk voor kiezen om te embedden vanuit Vimeo. Deze heeft een veel mooiere player, die je ook nog eens kunt customizen en daarnaast zit er weinig tot geen advertenties in, wat je helaas bij YouTube niet kan zeggen.

Ik zou je dan ook zeker adviseren om je video’s te embedden. Zo hou je ook de load van je server lekker laag en heb je ook niet al teveel dataverkeer op je server.

Bijdrager
    Shmoo

Het antwoord van @flyerking slaat ook helemaal nergens op..

Alsof YouTube de enige manier is van video Embedden en uploaden.

Je kan een paar dingen proberen.

(1)
    Probeer ook eens in Firefox miss. werkt het daar wel. Probeer ook eens op Play te drukken en dan je Safari venster kleiner te schalen. (rechts onder in de hoek)

(2)
    Het max. aantal mb’s dat je mag uploaden daar heeft WordPress geen hand in maar dat is een server-setting die je hosting aangeeft.
    Ik kan namelijk standaard max. 32Mb uploaden.

Dit kun je meestal wel handmatig verhogen door bepaalde codes in je php.ini file te stoppen, al willen bepaalde webhosts je nog wel een de toegang ontnemen tot het aanmaken van een php.ini file in de Root.
    Wat je dan kunt proberen is het volgende in je .htaccess bestand te plaatsen..

Deze drie regel bovenaan in je .htaccess bestand plaatsen.

<br />
    php_value upload_max_filesize 20M<br />
    php_value post_max_size 20M<br />
    php_value memory_limit 256M<br />

Het .htaccess bestand kun je vinden in de Root van je webhosting. Dus inloggen met een FTP programma en dan naar de folder gaan waar ook wp-config.php staat dan de functie Toon onzichtbare bestanden aanzetten in je FTP programma en hoppa het .htaccess bestand moet zichtbaar zijn.

Dit kun je openen in een platte Text-Editor. (geen MS. Word)

Zodra je dit hebt gedaan en aangepast Save je de post of pagina nog eens opnieuw en probeer je nog eens af te spelen.

Lukt het dan nog steeds niet dan moet je eens contact opnemen met de eigenaar van deze plugin , ik weet dat hij goede feedback geeft.

(3)
    Een video openen in QuickTime en dan via het menu kiezen voor Exporteer voor het Web.
    Als het goed is krijg je dan een mapje met bestanden deze kun je dan gebruiken online..
    Hier op het OMT forum kun je vinden hoe dat werkt. (mijne tweede post)

De < head > Tag is te vinden in het header.php bestand van je Thema.
    Vanuit het Dashboard naar Weergave > Bewerker > Header (header.php) openen.

Bijdrager
    Chorro

Het was van belang dat dit nu werd opgelost, dus is de Youtube functie de makkelijkste geweest.

Niet de mooiste inderdaad, maar ik ga de tips van Shmoo er zeker eens op nalezen en proberen zodra de druk eraf is en ik tijd over heb. Het is een website voor een klant, die het liefst gisteren de site af heeft dan vandaag. Geen probleem, maar dan staan de puntjes qua opmaak nog niet op de i.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.