15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    hetiszover

WordPress custom theme Lightbox toevoegen

Beste,

Ik ben nieuw met WordPress en het lukt me nu al redelijk. Nou heb ik alleen een probleem met een foto gallery en ik hoop dat er iemand is die mij hierbij kan helpen.

Ik wil het volgende creëren: de gebruiker moet op de standaard manier foto’s in een post toe kunnen voegen. Op het moment worden de tumbnales goed weergegeven op de website, maar als hier op geklikt wordt, worden ze geopent in hetzelfde venster. Deze wil ik dus op een Lightbox achtige manier weergegeven.

Ik heb al diverse plugins geprobeerd en al (heel) veel tutorials gevolgd, maar geen wil werken.

Weten jullie hier een goede plugin voor waar een duidelijke uitleg bij staat.

Ik hoor graag van jullie,

Bijdrager
    Andre Mesker

Is de NextGen Gallery plugin niet wat je zoekt?

NextGen Gallery

Die is niet ingewikkeld en zelfs in het Nederlands te krijgen.:smile:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Als het bestaat…

Je moet sowieso met een plugin aan de slag omdat de lightbox functie wordt aangeroepen vanuit een ‘attribuut’. De standaard image links van WordPress hebben die niet. Vandaar…

Hoe ver ben je gekomen met de plug-ins? Heb je al iets gevonden maar werkt het niet? Het kan zijn dat je na het installeren van een plugin, nog een stukje Javascript of jQuery moet toevoegen aan het head gedeelte van je php templates in de editor…

Bijdrager
    Andre Mesker
    Andre op 08 juni 2011

Is de NextGen Gallery plugin niet wat je zoekt?

NextGen Gallery

Die is niet ingewikkeld en zelfs in het Nederlands te krijgen.:smile:

*edit* Ik denk ook dat ik met een snert-oplossing aan kwam zetten want met die plugin is er geen sprake meer van op een ‘standaard manier foto’s in een post toe voegen’.

Ik heb nix gezegd en denk er nog even over na. :sealed:

Bijdrager
    Andre Mesker

Deze al geprobeerd? Lijkt me niet heel ingewikkeld. Geplaatste foto’s zouden automatisch het Lightbox effect moeten krijgen.

Lightbox Plugin

Bijdrager
    hetiszover

Nja het hoeft niet perse op de wordpress manier geupload te worden. Maar dat leek mij het makkelijkste. Die nextgen heb ik geprobeerd maar dat vond ik niets en kreeg ik niet aan de praat.

Normaal heb ik nul problemen met lightbox, maar via wordpress gaat het me allemaal wat moeilijker af, wat mij zwaar frustreert.

@ andre mesker, heb je daar ervaring mee?

Bij instalation staat dit:
    1. Edit the lightbox-gallery.js and check the path of line 2 according to your settings.

2. Copy the lightbox-gallery directory into your wp-content/plugins directory

3. Activate the plugin through the ‘Plugins’ menu in WordPress

4. There may exist localized images in ‘images’ directory. Replace default images with them.

5. That’s it!:)

Wat bedoelen ze met punt 1? Moet ik dat in mijn header.php file plaatsen ofzo?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    hetiszover

Het werkt nog steeds niet, ik heb ik lightbox-gallery.js gekeken en hier heb ik de paden veranderd naar mijn url. Dan werkt het ook niet.

Op het moment staat er dit:

<br />
    if ( typeof lightbox_path == "undefined" ) var lightbox_path = 'http://'+location.hostname+'/wp-content/plugins/lightbox-gallery/';<br />
    if ( typeof hs != "undefined" ) {<br />
    	if ( typeof graphicsDir != "undefined" ) hs.graphicsDir = graphicsDir;<br />
    	else  hs.graphicsDir = 'http://'+location.hostname+'/wp-content/plugins/lightbox-gallery/graphics/';<br />
    }</p>
    <p>if ( typeof hs == "undefined" ) {<br />
    	jQuery(document).ready(function () {</p>
    <p>// If you make images display slowly, use following two lines;<br />
    //	var i = 0;<br />
    //	showImg(i);</p>
    <p>		jQuery('a[rel*=lightbox]').lightBox();<br />
    		jQuery('.gallery a').tooltip({track:true, delay:0, showURL: false});<br />
    		jQuery('.gallery1 a').lightBox({captionPosition:'gallery'});</p>
    <p>// Add these lines if you want to handle multiple galleries in one page.<br />
    // You need to add into a  shorttag. ex) <br />
    //  jQuery('.gallery2 a').lightBox({captionPosition:'gallery'});<br />
    //  jQuery('.gallery3 a').lightBox({captionPosition:'gallery'});<br />
    	});</p>
    <p>	function showImg(i){<br />
    		if(i == jQuery('img').length){<br />
    			return;<br />
    		}else{<br />
    			jQuery(jQuery('img')[i]).animate({opacity:'show'},"normal",function(){i++;showImg(i)});<br />
    		}<br />
    	}<br />
    }<br />

En daar heb ik dit van gemaakt:

<br />
    if ( typeof lightbox_path == "undefined" ) var lightbox_path = 'http://www.mijnwebsite.nl/wp-content/plugins/lightbox-gallery/';<br />
    if ( typeof hs != "undefined" ) {<br />
    	if ( typeof graphicsDir != "undefined" ) hs.graphicsDir = graphicsDir;<br />
    	else  hs.graphicsDir = 'http://www.mijnwebsite.nl/wp-content/plugins/lightbox-gallery/graphics/';<br />
    }</p>
    <p>if ( typeof hs == "undefined" ) {<br />
    	jQuery(document).ready(function () {</p>
    <p>// If you make images display slowly, use following two lines;<br />
    //	var i = 0;<br />
    //	showImg(i);</p>
    <p>		jQuery('a[rel*=lightbox]').lightBox();<br />
    		jQuery('.gallery a').tooltip({track:true, delay:0, showURL: false});<br />
    		jQuery('.gallery1 a').lightBox({captionPosition:'gallery'});</p>
    <p>// Add these lines if you want to handle multiple galleries in one page.<br />
    // You need to add into a  shorttag. ex) <br />
    //  jQuery('.gallery2 a').lightBox({captionPosition:'gallery'});<br />
    //  jQuery('.gallery3 a').lightBox({captionPosition:'gallery'});<br />
    	});</p>
    <p>	function showImg(i){<br />
    		if(i == jQuery('img').length){<br />
    			return;<br />
    		}else{<br />
    			jQuery(jQuery('img')[i]).animate({opacity:'show'},"normal",function(){i++;showImg(i)});<br />
    		}<br />
    	}<br />
    }<br />

Iemand nog tips of ervaring met een andere manier om foto’s weer te geven in een wordpress theme?

Bijdrager
    Eelco

Wordt je javascript wel geladen? Roep je het vauit je theme op de juiste manier aan, zoals:

<br />
    <script type="text/javascript" src="<?php bloginfo('template_directory'); ?>/js/supersleight.js"></script><br />

De paden vanuit je javascript kunnen dan relatief blijven (meestal).

Bijdrager
    Andre Mesker
    hetiszover op 08 juni 2011

@ andre mesker, heb je daar ervaring mee?

Nee, maar dat gaat veranderen. Ik ga het thuis wel even testen. Als ik het aan de praat weet te krijgen laat ik het wel weten. Nog even geduld.:smile:

Bijdrager
    hetiszover

Mijn dank is groot!:)

Bijdrager
    Dr. Maddox
    Dr. op 08 juni 2011

Je moet sowieso met een plugin aan de slag omdat de lightbox functie wordt aangeroepen vanuit een \’attribuut\’. De standaard image links van WordPress hebben die niet. Vandaar…

Even rustig adem halen!:)

Nadat je de plugin hebt geïnstalleerd en geactiveerd moet je nog één ding doen om het aan de praat te krijgen…

Lees dit eens op je gemak door:

Heb je zoals ik aangaf het ‘attribuut’ toegevoegd in de link van de afbeelding? Hierboven staat hoe het werkt. Probeer dat eerst eens.

“rel=lightbox” zet je dus achter de afbeeldingsnaam.

Bijdrager
    hetiszover

Sorry mijn macbook is van het weekend kaduuk gegaan, daarom deze late reactie. Het is mij nog steeds niet gelukt dus als iemand ideeen heeft hoor ik het graag!:)

@ dr. maddox: moet ik dan bij elke foto die ik upload, die tags nog toevoegen? Dat is namelijk niet wat ik uiteindelijk wil..

Bijdrager
    Raymon
    hetiszover op 14 juni 2011

moet ik dan bij elke foto die ik upload, die tags nog toevoegen? Dat is namelijk niet wat ik uiteindelijk wil..

Ja dat zal je moeten doen, anders word Lightbox niet geactiveerd en dan kom je nog nergens.
    Ik denk niet dat er andere plugins zijn die het automatisch doen..

Bijdrager
    Goodheart

Ik werk met Fancybox for WordPress. Misschien is dat wat je zoekt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.