5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

WordPress blogpost pagina template wordt niet getoond

Ik ben volop bezig met het maken van een WordPress thema volledig from scratch. Hoewel ik een single.php en zelfs een page.php pagina heb aangemaakt, gebruikt mijn blog pagina steeds de template home.php. Als ik de home.php tijdelijk uitschakel (van naam verander), dan gebruikt mijn blog pagina de index.php template. Geen idee hoe dit komt. Wat doe ik verkeerd? Wat zie ik over het hoofd?

http://prntscr.com/n3p2cm

Bijdrager
    Shmoo

Dat heeft met prioriteit en bepaalde benamingen van templates/bestanden te maken.

Je hebt de gebruikelijke instellingen die gelden, waar je zelf kunt zeggen Pagina X wil ik als homepage instellen. Maar je hebt ook iets dat ze template¬†hi√ęrarchie neomen. Dat is een stukje logica die het systeem afloopt om te bepalen dat er altijd een template geraakt wordt. Op die manier kun je geen pagina’s breken. Behalve als je developer bent bij OMT, dan lukt dat wel omdat het je taakomschrijving is om dat voor elkaar te krijgen.

Dit is de diagram die je kunt na lopen ( van links naar rechts ) om te bepalen welk template wanneer gebruikt wordt.

https://developer.wordpress.org/files/2014/10/Screenshot-2019-01-23-00.20.04.png

En deze diagram wordt elk jaar onduidelijker omdat ze er steeds meer en meer aan toevoegen, zonder dat ze beseffen dat zo’n diagram alleen zou moeten dienen om de BASIS onder de knie te krijgen. Als je de logica begrijpt dan leg je vanzelf de meer geavanceerde connecties.

Daarom kun je beter eerst naar dit plaatje kijken. Dit zou duidelijker moeten zijn als OMT geen 800% compressie toevoegt, zodat het niet meer leesbaar is.

Dit is duidelijker. Je moet je steeds afvragen WAT of beter gezegd welke soort POST_TYPE wordt er getoond op X pagina.

Zeg je de pagina Contact zou bezoeken dan weet je dit het een pagina is en geen blog post, dus dan zit in de 4e rij van boven. Dan geldt de volgende prioriteit:

1) contact.php
    2) page-contact.php
    3) page.2.php  <Рunieke page_ID
    4) page.php ¬†<– deze wordt het meest gebruikt en voor bijna alle pagina’s
    5) index.php  (5)  <Рdit is een laatste redmiddel en zorgt er alleen voor dat de paginastructuur niet breekt. Als deze template geraakt wordt, zal je dus GEEN contactinformatie zien maar gewoon alles wat je normaal op je index.php hebt staan. Standaard is dat je laatste 10 blog posts of zoiets.

En op deze manier kun je dat met elke POST_TYPE doen. Ook de producten van WooCommerce en zo. Dus gewoon een template home.php noemen gaat niet. Daar moet je wel een doen bij hebben.

Bijdrager
    El Pablo 10

Hoi Shmoo,

alvast bedankt voor de verduidelijking. Ik moet de zaak helaas opnieuw formuleren zie ik. Mijn single.php werkt wel. Wat niet werkt, is mijn blog overzicht. Ik heb mijn ‘blog pagina’ aangeduid als de ‘blog’ pagina in de WordPress settings. Dus als ik naar die pagina surf, zou ik daar het overzicht van de blog moeten te zien krijgen. Het is daar dat het fout loopt. Ik krijg dan de home pagina te zien. Enid idee hoe dit komt?

Mvg,

Pablo

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Niet direct antwoord op je vraag maar de plugin Show current template  is superhandig als je met een WP site bezig bent.

Bijdrager
    El Pablo 10

@eagerb0bnerd, thanks for de tip;-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.