11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    minne

[Word/PDF] Paginanummering valt deels weg

Ik heb een document gemaakt in Word (v.X), en dat heeft ook paginanummers. Ik heb gewoon Insert –> Page numbers… gedaan, en verder niks aangepast.
    Ik wil het document graag als PDF hebben, dus ik heb File –> Print… –> Save as PDF… gedaan.
    Dit gaat allemaal uitstekend, alleen in m’n PDF is nu het onderste deel van de paginanummers weggevallen. Op pagina 3 zie je dus wel het bovenste deel van het 3’tje, maar niet het onderste:(

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Bijdrager
    Urbin Design

Mischien moet je met printen naar bestand je pagina indeling op 95 % zetten. Dan zal het wel passen.
    Of je Pagesetup staat op letter i.p.v A4.

Bijdrager
    minne

Ik zie nergens waar ik pagina-indeling op 95% kan zien hoor:?
    M’n Page setup… staat gewoon op A4, als ik bijvoorbeeld US Letter probeer, blijft het resultaat hetzelfde…

Bijdrager
    Sharky K.

ik heb het zelfde
    moet je de margine van de footer iets hoger zetten waardoor de footer iets hoger komt te staan… werkt perfect

Bijdrager
    Urbin Design

Pagesetup 100% zie ik toch echt staan in Word.
    :wink:

Bijdrager
    minne

Toen ik met m’n margins ging spelen, vern**kte Word ineens m’n hele tekst in totaal koeterwaals. Ik snel sluiten zonder te saven, maar als ik nu het bestand probeer te openen, roept ie dat ie de bestandindeling niet herkent:(

Gelukkig heb ik de PDF nog, ik lever hem wel in mét halve paginanummers….

Bijdrager
    Sharky K.

:o :o :o :o :o :o :o

daarom heb ik ook een hekel aan MS software. MS Software kan ALLES verneuken.

Bijdrager
    Apollo

heb laatst zoeits gehad

heb custom papersize gemaakt in page setup:

A4, maar met marges van 0, zo worden paginavullende foto’s (bijv cover van blad) zonder witrand ter groote van de marge afgedrukt

zou ook genoeg ruimte voor de pagina## overmoeten blijven

Bijdrager
    sasfrisseblik

Bedankt Apollo! Inderdaad… als je bij File > Page set up > Manage Custom Sizes > Zet de Page Size op 21 x 29,7 (als je inderdaad een A4 hebt), en vul bij alle marges 0 in. Eigelijk heel logisch, jammer dat deze functie zo ‘verstopt’ zit, waardoor je je rot zoekt!:(
    Ook als je het bestand opslaat als pdf kan het fout gaan met de marges, als de instellingen op ‘standaard’ staan…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maar past een zevenenhalf jaar oude thread wel bij die frisse blik?;)

Bijdrager
    Yaris

Apollo is hier trouwens al vier jaar weg.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.