21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    Kris

Wordfiles naar PC???

Ik heb recentelijk ontdekt dat als ik word files save op mijn Mac en anderen ze op PC openen dit niet lukt…

is er daar een oplossing voor. Ik kan ze wel als pdf doorsturen, maar dan kunnen de mensen er niets aan veranderen…

Bijdrager
    Steve Brooklyn

hmmm… heel vreemd, maar je kan ze ook als rtf of txt bestanden sturen, alleen bij de txt bestanden wordt de opmaak helemaal plain… en bij rtf niet…

Bijdrager
    Yves

Hoe stuur je de files door naar deze windows gebuikers ?

Bijdrager
    Kris

maakt niet uit hoe ik ze stuur. probleem werd ontdekt door files door te mailen.

ik heb het nu ook via een schijfje geprobeerd (een floppy voor de PC gebruikers). zo lukt het ook niet.

de pc herkent het bestand niet….

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Heb je niet ergens de optie snel saven aanstaan ofzo???
    Of misschien een versie verschil??? Dat jij een hogere versie hebt dan andere???

Bijdrager
    Yves

Als je via foutlook stuurt moet je er op letten dat “encode for” op “windows (mime/base64) ” bij attachments staat ingesteld .Ook niet vergeten “Append file name extensions” aan te klikken !

Bijdrager
    Rat

Weet je zeker dat er wel .doc achter staat? Dan zou het moeten werken.

Bijdrager
    mailking

idd er moet wel .doc achter het bestand staan….;)

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Chips… dat ik daar niet aan dacht…
    Soms is dat zo vanzelfsprekend…

Als je vrienden/relaties/klanten die bestanden nog niet weg hebben gegooit, kunnen ze dat er als nog achter zetten:)

Bijdrager
    Kris

.doc dat wist ik al. doe dit eigenlijk automatisch

het is geen mail probleem, aangezien ik het ook al via een schijfje geprobeerd heb. misschien is dat snel saven wel iets… ikke probeer

alvast bedankt voor de vele opmerkingen, ik laat jullie iets weten

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Lukt het anders om wel???

Bijdrager
    Kris

goed, heb een aantal testjes gedaan.

er blijkt helemaal niets aan de hand te zijn. Ik had nochtans gevraagd aan de persoon die me het probleem voorlegde of het niet kon zijn omdat de PC 2 bestanden ontvangt ipv 1 en dat ie per toeval de verkeerde opende (wat eigenlijk geen wordfile is maar een soort id file), blijkt nu dat het toch dit probleem zal zijn.

ik zie ook dat de pc het bestand uit splitst en 2 keer dezelfde naam geeft… dit is natuurlijk om problemen vragen …

de truuk is dus om ze te renamen vooraleer je ze download en dan te gokken welk een het is… niet echt elegant, maar ja…

probleem opgelost

Bijdrager
    Kris

ben nog aan het zoeken, om de dubbele bestanden kwijt te raken, maar dit lukt dus niet.

Ik heb gehoord dat er programmaatjes bestaan die de resource fork verwijderen, maar dat je dan nog altijd dubbele bestanden krijgt. Is daar echt geen oplossing voor.

Ik moet regelmatig word documenten naar belangrijke contactpersonen doorsturen (die met een PC werken). die mensen krijgen het op den duur op hun heupen als ze weer eens een documentje niet kunnen openen…

dit is natuurlijk bad business.:cry:

Bijdrager
    pepe

Je zou ze natuurlijk ook kunnen zippen. Stuffit ondersteunt dit ook. Als ik problemen heb met het versturen van bestanden is dit vaak voor mij de oplossing.

Bijdrager
    Steves lovechild

Het probleem van ‘de 2 bestanden’ is al oud en erg bekend. Is ook uitgebreid in dit forum besproken. Mail kan alleen AppleDouble coderen. Dus een aparte data en resource fork. Entourage kan behalve Appledouble ook coderen in Windows (Mime/Base 64), Macintosh (Binhex) en Unix (UUEncode) Uiteraard moet ook dan de juiste extensie .doc aanwezig zijn. Dos dozen moet je daarin een beetje op weg helpen, anders snappen ze het niet.:mrgreen:
    Maar extra inpakken kan natuurlijk ook. Ook die keuze zit niet in Mail. Wel in Eudora en Entourage.

Bijdrager
    Kris

conclusie, met mail blijft het knoeien met twee bestanden…
    wachten op een update??

:(

Bijdrager
    pepe

Of een ander mailprogramma gebruiken voor deze bestandjes…

Bijdrager
    Kris

dan nog liever wachten… :o
    ik vind mail echt leuk om mee te werken, en zo lang ik er maar geen last van heb… de andere moeten maar een Mac kopen:D :mrgreen:

Bijdrager
    pepe

Of toch maar zippen die bestanden…

Hoewel… dat idee van de macs is ook niet verkeerd

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Je zal het niet geloven, maar ik gebruik nog steeds Outlook express onder os 9, werkt echt als een trein… ook al gebruik ik osx… :?

Bijdrager
    pepe

Heeee, jij ook? Een beetje nostalgie is nooit verkeerd he?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.