18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    exilim

Worden de telecomproviders de doodsteek voor de iPhone?

Hoi,

Na het lezen van de uitgelekte tariefswijzigingen van T-Mobile voor de iSmart abonnementen enz. begin ik mij steeds meer af te vragen hoe de toekomst voor de iPhone er uit gaat zien. Want als dit een voorbode is voor wat de andere providers ook van plan zijn dan wordt mij inziens een iPhone onbetaalbaar en ik vind het eigenlijk al veel te duur:

Nieuwe tarieven T-Mobile per 1 maart 2012 opnieuw uitgelekt, nu met sim only

Zeker als je nagaat dat je ook nog eens zo’n €260,- moet neertellen voor de telefoon alleen al. En… dan moeten we nog maar afwachten wat de iPhone 5 moet gaan kosten??

75 minuten en 1000MB dataverkeer voor € 37,50??? Het is bijna diefstal! Zeker met de opkomst van alle cloud-diensten stelt straks 1000Mb niets meer voor.

Wat is jouw mening??

Gr. Bob

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn mening is dat ik a: niet of nauwelijks bel, en b: na twee jaar nog niet boven de 250 Mb per maand data ben uitgekomen.

Dus ik zeg: aju, paraplu tegen T-Mobile.
    En ga gewoon naar een 50 minuten-abbo’tje met 500 Mb bij BEN.
    Voor een euro of 11.

Bijdrager
    exilim

@KarelWillem ik kan me goed voorstellen dat je die overstap gaat maken!

Ik bel ook nauwelijks, echter merk ik dat bij mij langzamerhand de MB’s wel beginnen op te lopen.
    De afgelopen maand ben ik wat aan het testen met iTunes Match in de auto en dan vliegen de MB’s om je oren! Binnen no time zat ik over de 500 Mb heen. Ik ga dan ook zeker om mij heen kijken waar ik goedkoper met de MB’s uitkom.

Ik verwacht dat VOIP ook steeds meer de plek in zal nemen van de normale beltikken op het mobiele netwerk en dan heb je alleen nog meer een databundel nodig.

Bijdrager
    KarelWillem

Na een eerste opwinding; ‘Oh, kijk eens wat mijn iPhone allemaal online kan!’, is bij mij het date-verbruik danig afgezwakt.

Ik kan elke dag synchroniseren, dus heb geen enkele behoefte aan – bij tijd en wijle haperende – online muziekdiensten.
    Bellen doe ik niet. Niet via de telefoon, en dus ook niet via VOIP.
    Twitteren? Facebook? En nog meer van die onzin? Ja, op vakantie drie keer per week (op WiFi).
    Het is handig dat ik onderweg mail kan beantwoorden, en ik Google wel eens wat.

Op de momenten dat ik vaker behoefte aan ‘data’ heb, zit ik meestal in het buitenland.
    En heb ik toch niets aan mijn in Nederland bij T-Mobile neergelegde euro’s.

Ik ben dol op mijn iPhone, en zou niet zonder kunnen of willen.
    Maar data en belminuten heb ik dus inderdaad nauwelijks nodig.

Bijdrager
    exilim

Ik ga er de komende tijd ook wat berekeningen op loslaten, want na een hele snelle berekening zie ik dat het waarschijnlijk interessanter is om een los toestel bij Apple te kopen en dan een sim only er bij te nemen!

Medio september moet ik mijn abonnement aanpassen wijzigen enz. dus ik heb nog even.

Moderator
    unSOUND

T-mobile is sowieso een provider die liever geen iPhones verkoopt. Op Samsungs en HTC’s zitten (veel) hogere winstmarges, en de verkopers worden ook geïnstrueerd om mensen een ander merk te adviseren, zelfs als ze expliciet voor een iPhone kwamen. Deze stap verbaasd me daardoor helemaal niet.

Ik ben al jaren geleden overgestapt op een Sim-only abonnement, en ik koop mijn toestellen los.

Bijdrager
    IBram15

Hier in Frankrijk zijn sinds het begin van het jaar de prijzen gigantisch gedaald. Ik heb nu een abonnement met 2 uur bellen, ongelimiteerd MMS/SMS en ongelimiteerd internet (Fair Use 1GB), en dat voor 15 Euro. Voor 20 Euro heb je alles ongelimiteerd en 3GB Fair Use. Dit allemaal nadat een nieuwe provider (Free) erbij is gekomen en met deze prijzen begon. Gelijk brachten de grote namen zoals Orange en SFR nieuwe abonnementen onder een andere naam. Maar zagen hun klanten verhuizen naar Free, en niet zo’n klein beetje ook!
    Hopen dat het in Nederland ook gebeurd!

Ik heb hiervoor altijd ongelimiteerd internet gehad met een Fair Use van 500mb, ik ging hier altijd overheen (600 mb ofzo). Dit al een half jaar achter elkaar, maar haal dan ook alles uit m’n iPhone, nieuws, twitter, facebook, whatsapp… De AppStore en Youtube gebruikte ik niet eens omdat die geblokkeerd waren.

Bijdrager
    polansky

>Zeker als je nagaat dat je ook nog eens zo’n €260,- moet neertellen voor de telefoon alleen al.
    >En… dan moeten we nog maar afwachten wat de iPhone 5 moet gaan kosten??
    .
    >75 minuten en 1000MB dataverkeer voor € 37,50??? Het is bijna diefstal! Zeker met de opkomst van
    > alle cloud-diensten stelt straks 1000Mb niets meer voor.
    .
    >Wat is jouw mening??

Dat je niet moet zeuren als je een telefoon met internet verbinding wilt hebben….
    .
    Een telefoon is ooit uitgevonden om mee te te bellen en als je daarmee ook wilt internetten, zul je er dus ook gewoon voor moeten betalen, zoals je voor alles gewoon moet betalen.
    .
    Typisch weer zo’n gevalletje van iemand die denkt dat tegenwoordig alles ‘gratis’ is;
    of dat alles gratis zou moeten zijn. Bij de bakker ga je toch ook niet lopen zeuren dat een gebakje €2,60 per stuk moet kosten?
    .
    Als je dus een iPhone wilt hebben zul waarschijnlijk iets anders moeten laten, dat zij zo…. dat is het gevolg en een eigen keuze.
    .
    Persoonlijk snap ik uberhaubt niet waarom je 60 euro wilt uitgeven aan vast internet en nog eens 80 euro wilt uitgeven aan twee iPhones (die van jou en die van je vrouw/vriendin). Dat is dus bij elkaar puur voor je telefonie een goede 140 euro per maand om te kunnen internetten:confused:
    .
    80 euro is bij ons een week boodschappen, waar je van kunt eten. Dat lijkt me noodzakelijker dan een beetje kunnen internetten op je werk….

Als je dat kunt of wilt betalen vind ik dat overigens prima!
    Maar als je loopt te zeuren dat het ‘te duur’ is, moet je gewoon bij jezelf nagaan of je het geld er aan uit wilt geven…

Bijdrager
    KarelWillem

Er wordt niet gezeurd dat het ‘te duur is, maar vooral dat het per maand duurder word.

Daar waar in andere landen de tendens is dat het steeds goedkoper word, is de tendens in Nederland dat iedere provider er elke maand een schepje bovenop gooit.

Dat klopt dus ergens niet helemaal?

80 euro is bij ons een week boodschappen, waar je van kunt eten. Dat lijkt me noodzakelijker dan een beetje kunnen internetten op je werk…

Daar doe ik drie weken van.:lol:

Bij de bakker ga je toch ook niet lopen zeuren dat een gebakje €2,60 per stuk moet kosten?

Nee. Want dan ga je gewoon naar de supermarkt.

Bijdrager
    Qmagic

Ik ben ook erg geschrokken van de nieuwe prijzen en heb al zitten zoeken naar iets anders.

T-mobile, huidig abonnement €30 (150min + 150sms + onb.internet + VisualVoicemail)
    Bij T-mobile (verlengen) wordt straks: abonnement €47 (150min + 1000MB + VisualVoicemail)

Tele2 SimOnly: € 23 (200min + 1000MB) (acties niet meegerekend).
    Ze zitten ook op het T-mobile netwerk, dus daarin geen verschil. VisualVoicemail komt dan wel te vervallen (maar gezien het prijsverschil per maand kom ik daar wel weer overheen).

€ 23 vs € 47 per maand: keuze snel gemaakt.:smile:

Bijdrager
    SanderTreur

Stel je wil twee jaar met een iPhone doen. Dan kan je de volgende twee dingen doen.
    Uitgaande van de 16GB iPhone 4S en goedkoopste abonnement.

1. Abonnement (in dit geval Hi)

Hi i-125: 125 min / 250 sms* & 500 MB (tot 7.2Mb/s)
    Maandkosten: €32,50
    Eenmalig: €269,95 + €29,95

Totaal voor twee jaar: 24 * €23,50 + €269,95 + €29,95 = €863,90

2. SIM lock vrij (met abonnement bij Ben)
    Ben regelmatig + Ben internet gewoon: 250 min / 250 sms + 500 MB (tot 1Mb/s)
    Maandkosten: €17
    Eenmalig: €15

iPhone SIM-lock vrij: €600 bij online Apple Store.

Totaal voor twee jaar: 24 * €17 + €15 + €600 = €1023
    ——————-
    Niet zo schokkend eigenlijk, zou wel raar zijn als los kopen veel goedkoper was.

Bijdrager
    KarelWillem

Leuk. Alleen heb je een fout in je rekensommetje gemaakt van dik 200 euro.:lol:

Totaal voor twee jaar: 24 * € 32,50 + € 269,95 + € 29,95 = € 1079,90

Bijdrager
    Mellie

Ik heb mijn iPhone 4S los gekocht en een prepaid SIM kaartje bij T-Mobile, tot maart is dit – voor zover ik weet – het goedkoopste dat bestaat. 10 euro per maand voor een internetbundel met 1 GB internet en dan krijg ik de volgende maand 300 SMS’jes gratis (je kunt ook kiezen voor 300 belminuten gratis). Helaas loopt ook deze actie maar t/m 31 maart en wordt het daarna 350 MB data voor hetzelfde tarief.

Voor mij erg jammer, want ik ben toch een liefhebber van prepaid omdat ik letterlijk betaal voor de minuten en SMS’jes die ik verbruik en ik vaak in het buitenland zit en niet gediend ben van abonnementen die SMS’jes en belminuten dan buiten de bundel rekenen altijd (in plaats van bijvoorbeeld 2 of 3 SMS’jes te rekenen voor 1 SMS’je in het buitenland). Als je zo vaak in het buitenland zit is dit behoorlijk nadelig. Je eigenlijke bundel komt nooit op, maar je mag wel behoorlijk wat geld betalen aan alles dat buiten je bundel valt…

En om op de titel te reageren: het gaat in ieder geval niet de goede kant uit. Ik vind dat er ook best mag worden onderzocht of hier niet sprake is van kartelvorming, want ik geloof ik er al een behoorlijke tijd in dat er onderlinge prijsafspraken zijn gemaakt.

Bijdrager
    exilim

@polansky als je hier bent om mensen alleen af te zeiken… Reageer dan niet!! Op dit soort reacties zit niemand te wachten.

Volgens eens een cursus communicatie, want daar valt voor jou nog gigantische winst te behalen!
    Ooit van de uitdrukking \’ het zijn de noten die de muziek maken \’ gehoord…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb net een brief binnen met een nieuw voorstel van T-Mobile.

Sim Only Internet
    110 minuten
    800 Mb data
    18,95 per maand
    Contactduur: 12 maanden

Dat is voor mij als vaste klant maar liefst 1 euro minder dan een willekeurige nieuwe klant betaald.
    Daar moeten we nog maar eens over gaan bellen. Dat kan beter.

Bijdrager
    exilim

@karelWillem kijk dat is nog eens een aanbieding!;-)
    En wat voor download snelheid krijg je dan?

Bijdrager
    JohnnyDeBelg

Ik ben nog van mijn abonnement gezet omdat ik te veel gebruikte.

Bijdrager
    KarelWillem
    exilim op 26 februari 2012

@karelWillem kijk dat is nog eens een aanbieding!
    En wat voor download snelheid krijg je dan?

3,2 Mbps.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.