18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    iLive

worddoc van windows kan niet openen

Ik heb een MacBook die via Airport is aangesloten op ons netwerk hier in huis.
    Ik heb nogal veel word-documenten en excel-documenten van op mijn windows-pc
    die ik graag zou kopiëren over het netwerk naar mijn nieuwe macbook maar telkens ik dit probeer te kopiëren of te openen komt er een error (zie afbeelding: http://www.chordination.be/office_error.png)

Dit gebeurt met elk office-document. Op de mac heb ik Office for Mac X.[/url]

Bijdrager
    Zakske

Error Code -10660

The app cannot be run when inside a Trash folder

:?

Bijdrager
    Mono1

En als je het omdraait, dus eerst het programma Word op je Mac openen en daar van uit het document?

Bijdrager
    iLive

Dat van die Trash begrijp ik niet, het staat gewoon in een gedeelde map op de windows pc.
    Maar zoals Mono1 zegt lukt het wel:) Dat lukt dus al, maar het kopiëren nu nog?
    Want ik heb geen zin om elk document te openen en elk document apart op te slagen,
    het moet toch anders gaan?

Bijdrager
    Zakske

Lijkt erop dat je geen rechten hebt om dingen naar je Mac te kopiëren, check de instellingen van die gedeelde map eens.

Bijdrager
    iLive

De gedeelde rechten staan zo dat ik de bestanden mag wijzigen dus dat is het probleem niet.
    Ik heb wel gezien dat als ik rechts klik op de map dat bij eigenschappen vanonder een vierkantje
    staat bij alleen-lezen, geen V-tje. Dus ik denk dat dit alleen voor bepaalde onderdelen van die map
    aanstaat want bij het document dat ik probeerde te kopiëren staat alleen-lezen uit. Dus dat is ook
    al niet het probleem.

Wat is dan het probleem??

Bijdrager
    Mono1

Wat gebeurt er als je je MacBook via een ethernet kabel aan je netwerk hangt, dus niet via Airport?

Bijdrager
    iLive

Raar… als ik nu de airport uitschakel en mn macbook aan het ethernet hang ziet hij de computer beneden die ook aan het ethernet hangt niet meer. En het internet enzo werkt wel.

?

Bijdrager
    Mono1

Je hebt gelijk, dat maakt het er waarschijnlijk niet makkelijker op. Windhoos en Mac kan wel, maar is bij Windhoos lastig in te stellen. Als je het toch wilt proberen, dan moet je hier even kijken: http://forum.macosx.nl/viewforum.php?f=18 , maar velen zijn er al op stuk gelopen en anderen is het gelukt :?

Bijdrager
    iLive

Het netwerk is niet het probleem, dat is er. Maar het is iets met de deling ofzo, of met Office. Want een Photoshop-document en andere documenten kan ik wel openen en kopiëren.
    Dus, ligt het misschien aan office?

Bijdrager
    Mono1

Het kan eigenlijk niet aan Office liggen, want zo’n document weet niet van te voren dat er Office op jouw Mac staat en dat ie daarom niet wil kopiëren. Even voor de goede orde; je bedoelt met kopiëren een document overzetten van je PC naar de Mac en dus niet kopiëren op de PC zelf? Een Word of Excel document laat zich niet verplaatsten naar de Mac……. vreemd……:?

Bijdrager
    iLive

Ja, dat bedoel ik. En ook een .eml bestand dat hij wil openen met entourage geeft dezelfde error.

Ik heb juist nog een ontdekking gedaan… Als ik mijn externe harde schijf aansluit op de macbook, hier staan ook wat word-documenten op, en ik wil ze van daar kopiëren/openen lukt dit ook niet. Echter door weer eerst Word te openen dan op open klikken en het bestand op de ext. harde schijf kiezen gaat dit weer wel. Ik heb ook een word-document via het internet gedownload en geopend, lukt ook.

Wat kan nu toch het probleem zijn??:(

Bijdrager
    Mono1

Het is misschien wat omslachtig, maar als je nou je Word en Excel documenten op een CD zet en dat weer opent op je Mac……. of zou dat hetzelfde reageren als die externe HD……. Of als je (eerst als proef) jezelf een mailtje met een Word document stuurt…….

Bijdrager
    iLive

Als ik het via Mail als bijlage naar mij stuur lukt het wel, ik kan het dan openen en opslaan.
    En het rare is: ik heb het dan gekozen bij bijlage en dan de externe HD gekozen en het bestand
    aangeklikt en dat lukt ook.:?

Dus.. het is echt wel iets raar. Maar wat??

Bijdrager
    Mono1

Ik weet niet hoe groot je bestanden zijn met Word en Excel, maar mailen zal wel te veel zijn. De truc met een CDtje branden dan? Het probleem blijft wel bestaan, maar je documenten heb je dan tenminste op je Mac :roll:

Bijdrager
    Zakske

Gebruik gewoon je iPod.

Bijdrager
    iLive

OK, bedankt voor alle reacties! Ik zal het dan maar met het cd’tje proberen.
    Wel spijtig van het probleem..

Bijdrager
    iLive

zou het daar wel op werken dan? als het met die externe HD niet werkt..
    ik zal het ook is proberen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.