4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    WilcMan

Word v. X ‘unexpectedly quits’

Word start niet meer op…
    Met geluk krijg ik na uit- en inloggen via de ‘Project Gallery’ van een andere M$-apps Word weer aan de praat, maar meestal niet.

M$ zelf legt er weinig over uit (misschien fontprobleem) en via Macosxhints.com las ik dat in
    Users/Library/Preferences/Microsoft/
    ‘Word Font Substitutes’ en ‘Word Settings (10)’ de boosdoener konden zijn.
    Beide verwijderd (waarna ze opnieuw aangemaakt worden) maar zonder resultaat.

Iemand?
    (behalve de tip: M$-pakketten verwijderen van je schijf, hehe…)

Bijdrager
    Jor1

als ik suitcase uitzet, dan wil office soms best wel opstarten, maar het gaat nooit van harte. wat een *** programma.

Bijdrager
    WilcMan

Ha!

Het werkt!!!

Nou, bedankt!
    Ik las dus wel over Font-problemen, dus dat zou heel goed te maken kunnen hebben met Suitcase.

In
    System
    library
    Fonts
    zit een aantal fonts.

Nu had ik een andere versie van de Futura nodig, dus ‘Futura.dfont’ heb ik eruit geknikkerd. ‘Mijn’ Futura toegevoegd via Suitcase (de fonts conflicteerden, vandaar dat wegknikkeren) en nu kan ik dus ‘mijn’ versie gebruiken. Ik denk dat ik dus niet ongestraft aan de default fonts mag komen.

Wel weer raar dat alleen M$ pakketten daar weer last van hebben…

Enniewee, kan weer knippen en plakken… :wink:

Bijdrager
    Macnificent

De applicaties Word, Excel en Powerpoint krijg ik niet meer opgestart. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: Removen van alle MS Office bestanden opniew installeren van MS Office. Zowel de bestande uit mijn /user/Library/Preferences als uit mijn /user/Documents (de USER DATA directory geback-upped).

In het initiële startschema van de programma’s lijken de applicaties te blijven hangen op de melding “Optimizing font menu performance….”

Ik heb sterk het vermoeden dat het een conflict is in de fonts, maar heb geen Suitcase of Font Manager.

Please Help……

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.