5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Mona

Word Template/Sjaboon importeren

Ik heb een briefpapier lay-out ontworpen (op A4 formaat) deze wil ik importeren (als jpeg of pdf) zodat je er in Word ‘overheen’ kan typen. Weet iemand hoe dit het beste kan? Thanks

Bijdrager
    Richele

Je maakt er dan eerst een jpg van op 210x297mm in een resolutie van 150 ppi (dit is voldoende als ze gaan printen of gaan emailen). In word ga je via het menu “beeld” dan naar “kop – en voetteksten.Dan voeg je de afbeelding in. Word laat hem dan te klein zien, je klikt dan met je rechter-muisknop en selecteer de functie “schikken” > “Achter tekst”, daarna sleep je de jpg met de bolletjes die je op de hoeken van de jpg ziet, naar de juiste grootte en de juist positie. sluit daarna de kop- voettekst functie. De afbeelding zal nu in een tint te zien zien zijn, maar zal wel normaal printen en normaal van kleur zijn als er een pdf van gemaakt wordt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Richele.

Bijdrager
    Mona

Hi Richele, dank voor je uitgebreide uitleg, werkt top zo!(y)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Richele, je weet hopelijk dat je je bericht kunt bewerken door met je muispijltje over het plaatje links ervan te gaan en te klikken zodat een menu verschijnt? Dan hoef je niet twee keer hetzelfde neer te zetten om een vergeten 0 erbij te kunnen typen;)

Bijdrager
    Richele

@jakko, ik had de wijziging ook zo door gevoerd en toen ik hem plaatste was hij er ook maar 1 keer, daarna verscheen op wonderbaarlijke wijze de gecorrigeerde versie als nieuwe post…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.