3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    SterAppel

Word sjabloon opslaan

ik heb voor een klant een Word sjabloon gemaakt dat men vervolgens op een PC gaat gebruiken. Wanneer ik het sjabloon open kan ik het niet wegschrijven als een .doc file !!!
    Men heeft daar onderstaand probleem mee. Ben zelf aan het zoeken geweest op de site van Microsoft maar da’s een ramp

Het sjabloon van Binnenstebuiten dat we van je hebben ontvangen kunnen we wel openen en opslaan, maar we kunnen het vervolgens niet bewerken. We kunnen het document alleen bewerken door het opgeslagen document als bijlage bij een mail te voegen en vanuit deze mail te openen. Opgeslagen bestanden kunnen we niet bewerken. Bij het openen van het sjabloon moeten we een maand, een nummer en de kop van de eerste regel invoegen. Wanneer we op annuleren drukken sluit het sjabloon, wanneer we het schema (fictief) invullen, krijgen we de volgende melding: Microsoft Visual Basic. Fout 5941 tijdens uitvoering: Het gevraagde lid van de collectie bestaat niet. Onderaan de melding kunnen we kiezen voor beëindigen en help. Wanneer we op beëindigen klikken, verschijnt de in het sjabloon geplaatste tekst zonder het sjabloon zelf.

Hetzelfde probleem ondervinden we ook bij een soortgelijk sjabloon dat we gebruiken voor een ander medium: de Eletter. We hebben nog 1 Eletter (nummer 55) waarbij we dit probleem niet ondervinden. Hier kunnen we de tekst direct plakken en knippen in het sjabloon. Kan jij er voor zorgen dat we dit in het vervolg ook bij Binnenstebuiten kunnen doen (direct plakken en knippen in het sjabloon zelf)?

Bijdrager
    Mr Mojo

Hans,

Openen ze het sjabloon? Wat ik weet van sjablonen in word is dat je ze in hun “eigen” map moet plaatsen. Je kunt dan via file-new (van sjabloon) een .doc bestand maken met behulp van dit sjabloon. Op deze manier blijft het origineel in takt, klaar voor de volgende keer.

Of was dat niet wat je bedoelde?

Mr Mojo
    ———————
    Ik ben toch geen Microsofty?

Bijdrager
    SterAppel

Hey mr Mojo,

dank voor je reactie. Weet ondertussen dat je vanuit je mac je sjablonen moet opslaan in de map Templates. Mijn klant die met de PC werkt is er ondertussen ook uit. Niet zoals het in optimale vorm moet maar het werkt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.