7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Christaiphone

Word PDF zonder marges

Ik ben voor iemand bezig die zijn briefpapier als Word document (sjabloon) wilt zodat hij zijn facturen in Word kan maken en digitaal als PDF kan versturen. Ik werk altijd met Indesign en Word is voor mij nog een heel raadsel. Ik heb de adresgegevens in de voettekst gezet en de marges in Word aangepast zodat de adresgegevens er op een mooie manier in staan (niet te ver van de rand af maar ook niet te dicht op de rand). In Word ziet het er allemaal goed uit maar zodra ik er een PDF van maak om te testen of het er daar ook goed uit ziet valt de voettekst weg. De PDF heeft dus ineens wel weer aan bepaalde marge onderaan. Wat kan ik hier aan doen?

(ik heb op internet gezocht en zie daar dat ik bij de Adobe Printer het een en ander moet instellen maar er staat geen Adobe printer tussen en het lukt me ook niet om deze toe te voegen… en dan kan ik het hier zelf wel goed hebben ingesteld maar heeft de persoon waar ik dit voor doe dan niet hetzelfde probleem?)

Bijdrager
    Frank Visser

Hmm zoiets laatst ook al gehad. Misschien handig om de kop en of voettekst in indesign te maken en die in word te zetten. Neem aan dat dat ongewijzigde gegevens zijn? Als NAW gegevens en IBAN etc. en dan de tekst die hun nog moeten typen kan je gewoon in het document zelf maken want die tekst wordt wel meegenomen zei je. Misschien dat die dan de voettekst wel meeneemt. Idee?

Bijdrager
    Frank Visser

Bij mij pakt die het dus wel.. vreemd. Misschien staan je marges toch te klein?

Bijdrager
    Christaiphone

Bedankt voor je reactie! Ik heb de adresgegevens in Indesign gemaakt en als plaatje in Word (in de voettekst) geplaatst. Ik heb de marge onderaan zelfs op 0 gezet. In Word ziet het er goed uit alleen wanneer ik er een PDF van maak valt de tekst/afbeelding weg. Ik moet de gegevens een heel stuk hoger zetten zodat het in de PDF ook zichtbaar is. Ook wanneer ik de voettekst gewoon in Word typ valt het in de PDF weg. Als ik vanuit Word de PDF maak krijg ik de volgende melding: ‘Een voettekst van sectie 1 bevindt zich buiten het afdrukbare gebied van de pagina. Wilt u doorgaan?’

Bijdrager
    R_M

De oplossing is om in het PRINT menu, bij printerinstellingen een eigen pagina formaat aan te maken.
    Maak dus een A4 aan met alle marges op 0cm.
    Vervolgens print je, waarbij je je nieuwe gemaakte formaat als uitvoer kies. Bij het printen kies je daarna: bewaar als pdf.
    De pdf die je vervolgens maakt kan tot aan de rand aflopend zijn!
    Succes.

Bijdrager
    Christaiphone

Bedankt! Dat werkt inderdaad! Deze instelling zal degene waar ik het document voor heb gemaakt waarschijnlijk ook moeten instellen?

Bijdrager
    R_M

Pcies!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.