-
Q:
[opgelost] Word- of Excelbestanden mailen vanuit Office 2016
Ik probeer een Word document vanuit Office 2016 te mailen. Die functie is echter grijs in het menu. Zie hieronder:
Ik heb MS gebeld; daar kreeg ik een dame aan de lijn die na navragen bij een collega zei dat Office niet kan samenwerken met Apple Mail.
Ik meldde toen dat het met Office 2011 voor Mac wel goed ging (zelfde OSX), kijk maar hier:Zij weer navragen: dan kan een collega van de technische ondersteuning even met u meekijken, maar dat kost 85 euro …
Laat maar zitten.
Is er iemand hier die me op weg kan helpen?
Heb jij wellicht enig idee wat we zouden kunnen vergelijken aan instellingen en plist bestanden?
-
Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door
abbenhui.
Op advies van tarun nog even gekeken of Delen via Mail aan staat in Extensies. dat ziet er zo uit:
Zie wel dat Mail, Berichten en Airdrop “grijs” zijn, maar staan wel aan.
Gevonden op een Engelstalig forum:
Er is een workaround: er staat een klein “+” (plus) teken aan de rechter bovenhoek van het Word-document. Daar heeft men de mogelijkheid om als bijlage of als PDF te verzenden, die de mail applicatie zonder problemen opent.
Dus:
– ik ben gelukkig niet de enige
– het probleem is hiermee min of meer opgelost, of althans werkbaar
– alle flauwekul over Mail kan niet werken met Office (of andersom) kan van tafel: de app’s werken prima samen.Dat het niet op de “normale” manier kan moet dus wel een bug in Office zijn.
-
Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.