5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

Word menu: werken

Hoi,

ik gebruik Word voor Mac 200 12.1.3 en daar zit een menu optie werken in. Handig, je kan een soort snelkoppeling plaatsen naar een vaak te openen document. Alleen, hoe verwijder je documenten weer uit dit lijstje? Nog in de help nog op de site geen treffers op zoeken op werkmenu of menu werken.
    Moet ik met een of andere toetscombinatie het lijstje leegslepen?

Moderator
    Night

Lang leve Google:

FIRST

• Create a custom command in Word as follows:

• Select “Customize Keyboard” from the Tools drop down menu

• Select “All Commands” in the “Categories” column on the left

• Find “ToolsCustomizeRemoveMenuShortcut” in the “Commands” box on the right

• If there is anything in the “Current Keys” box click the “Remove” button to remove it

• In the “Press new keyboard shortcut” box enter the “Apple key + the Option key + a minus sign (-)” simultaneously, and then click the “Assign” button.

THEN

• Open the document to be removed from the Work menu

• Click anywhere in the document itself

• Hold down the Apple + Option + Minus sign (-)

• A bold – (minus sign) will appear

• Drop down the Work menu and highlight the document to be removed

• It will be removed.

Bijdrager
    jebman

en lang leve OMT:D
    alleen, ik ben toch minder goed in mijn engels dan ik dacht. Het bewuste commando kan ik niet terugvinden in mijn nederlandse versie.:oops:

Bijdrager
    jebman

na het nodige proberen en zoeken heb ik het gevonden: in NL heet het ExtraAanpassenSnelleMethMenuVerw

Wanneer je de genoemde snelkoppeling programmeert komt er een vette min in beeld en wanneer je dan ergens in een menu optie klikt lijkt er niets te gebeuren maar als je daarna het menu nog een keer opent is de zojuist aangeklikte optie verdwenen.

:mrgreen:

Bijdrager
    Eusie

Bedankt voor het uitproberen. Liep er vandaag tegen aan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.