4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBeer

Word klapt eruit bij weergeven grafiek – hoe exporteren?

Een kennis vraagt mij of ik een figuur (grafiek) uit een Word-bestand wil bewaren als een TIFF. Bij het openen van het bestand zie ik twee pagina’s, er zitten er echter drie in het document.
    Op pagina drie staat de figuur. Wil ik naar onderen scrollen om de figuur te zien klapt Word eruit…. basta.

Op de PC in Word is de figuur wel te zien maar ik krijg daar de figuur niet ge-exporteerd. Op de Mac kan ik gemakkelijk een PDF maken en vandaaruit een Tiff, maar op de pc krijg ik dat niet klaar.
    De figuur opnieuw bewaren en in een nieuw bestand zetten helpt niet, Word heeft echt problemen met de figuur zelf.

Weet iemand nog een workaround?

Bijdrager
    SanderQ

copy paste op de pc? je kunt de figuur plakken in een foto- of tekenprogramma en daarna opslaan als beeldbestand.

anders printen en scannen en nooit meer figuren in Word gebruiken (dat leent zich er eenvoudigweg niet voor) !

Bijdrager
    decibel

Meestal is het scrollen het probleem: probeer eens naar pagina 3 te gaan met de page-down toets op je toetsenbord.

Bijdrager
    MacBeer

De grafiek schijnt raar in elkaar te zitten als ik de auteur mag geloven. Iemand heeft een grafiek in exel gemaakt en deze weer in Powerpoint bewerkt…..
    Indesign importeerde de grafiek zonder moeite alleen is de opmaak van de pagina niet meegenomen. Diegene die de grafiek heeft gemaakt gaat er weer mee verder… ik hou het voor gezien gelukkig :)

De PC had trouwens wel zichtbaar moeite met het opbouwen van de grafiek. Het waren alleen maar een paar lijntjes. Mensen gebruiken de software niet voor hetgeen het is gemaakt en dan krijg je dit soort problemen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.