12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Rw1

Word je mac trager nadat je een update doet?

Ik vroeg me af of mijn mac mini trager word als ik Mac os sierra ga installeren als die versie uit is. aangezien er een HDD in zit is het misschien verstandiger om een clean install te doen ipv gewoon updaten, of valt het allemaal reuze mee en ben ik nu moeilijk aan het doen? Ik vind het namelijk een rot werk om alle bestanden weer terug te zetten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De kans is aanwezig dat je computer langzamer wordt, maar afgaande op vorige versies zal dat waarschijnlijk alleen zijn als hij aan de onderkant zit van de modellen waarop 10.12 nog zal draaien.

Bijdrager
    Brombeer

Je kunt gewoon zo naar een nieuwe OSX-versie gaan, schone installatie is echt niet altijd zinvol. Maar alleen het feit dat er een nieuw OSX uit is, wil nog niet zeggen dat je daarom moet updaten. Tevreden met je huidige OSX? Dan zou ik daarbij blijven.
    Maar in de PPC-tijd (toen een nieuw OSX nog €70,- kostte) hadden veel macgebruikers het gevoel dat de laatste subversie (bijv 10.3.9) van het oude OS erop gericht was om de gebruiker zodanig te frustreren dat die het nieuwe OSX (bijv 10.4.0) kocht. Of nog beter: een nieuwe machine.

Maar oriënteer je eens op een SSD-vervanging van die HDD. Wat Apple anno nu bij de standaardmodellen als opslagmedium erin durft te stoppen (een 5400 rpm hdd) grenst aan het onbeschofte.

Bijdrager
    Rw1

Ik zou wel graag een ssd erin willen maar dat durf ik niet zelf erin te plaatsen. Het moederbord moet eruit en dat vind ik te link. Als het gewoon een klepje was dan had ik het allang gedaan en het laten doen vind ik te duur.

Bijdrager
    Brombeer
    Bijdrager
    fixar

Welke MacMini gaat het hier om?
    Bouwjaar?
    Model?
    Processor?
    Geheugen?

Met meer informatie kunnen we je een beter advies geven

Bijdrager
    Rw1

Het gaat om de Mac Mini late 2014 i5 8gb ram 1TB HDD

Bijdrager
    Rw1

Toevoeging i5 2,6

Bijdrager
    Rw1

Ik had ook iets gelezen met archiveer en installeer. Hoe moet ik dat precies doen? Met een USB stick met daarop het os?

Bijdrager
    Rw1

En dat archiveer en installeer is dus dat alles opnieuw wordt geïnstalleerd en verwijderd behalve je persoonlijke bestanden. Sorry voor al die lossen berichten achter elkaar.

Inactief
    Anoniem

Gewoon een goede backup maken, je huidige systeem upgraden naar Sierra en lekker je Mac gebruiken en je verder niet druk maken. Mocht je problemen hebben kun je altijd terug naar je backup (y)

Bijdrager
    essiw

Over de SSD, die hoef je niet per se er in te bouwen. Een externe SSD zorgt al boor extra snelheid

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.