8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Raoul

Word document opent niet in Word

Mocht ik bij het zoeken over verwante posts heen gelezen hebben dan bied ik mijn excuses aan want ik heb het niet kunnen vinden. Mijn vraag betreft het volgende: wanneer ik een Word document open dan opent zich dat in Papyrus (een tekstverwerker die het voor mij mogelijk maakt oude documenten die ooit nog op een Atari gemaakt zijn te kunnen gebruiken). Voorheen was dat niet het geval. Heeft iemand enig idee welke optie ik moet gebruiken om dit te voorkomen? Nu moet ik het betreffende bestand eerst saven en daarna in Word openen en dat is tamelijk omslachtig.

Bijdrager
    Petje

klik op het bestand met Ctrl klick of rechtermuisknop en kies bij “openen met” voor “andere”
    Kies nu voor Word en vink aan dat je dit type bestand altijd met Word wil openen.
    Vanaf nu openen alle bestanden van dit type met Word.

Bijdrager
    mvdenberg

Klik met ctrl+klik op het bestand. Kies dan voor “toon info”. Kijk dan bij “open met”. Kies hier voor WORD en klik dan op wijzig alles. Nu worden alle WORD documenten in WORD geopend.

Bijdrager
    Petje
    ”mvdenberg”

Klik met ctrl+klik op het bestand. Kies dan voor “toon info”. Kijk dan bij “open met”. Kies hier voor WORD en klik dan op wijzig alles. Nu worden alle WORD documenten in WORD geopend.

Dat zeg ik! ongeveer!

Bijdrager
    mvdenberg

klopt. Toen ik reageerde stond jouw reactie er nog niet.
    Anders had ik niet zo’n heel verhaal getikt.

Bijdrager
    RickDeRaaf

ik heb ook wel een gehad dat een oudere Word verie van een windows bak niet wou openen in Word v/d MAC, om dit probleem op te lossen moet je even openoffice downloaden daarmee openen en weer opslaan als .doc
    nu kun je hem wel openen in Word v/d :apple:

ik weet niet of bovenstaande het probleem was, maar ik wou het toch ff kwijt! :P

Bijdrager
    Raoul
    ”Petje”

klik op het bestand met Ctrl klick of rechtermuisknop en kies bij “openen met” voor “andere”
    Kies nu voor Word en vink aan dat je dit type bestand altijd met Word wil openen.
    Vanaf nu openen alle bestanden van dit type met Word.

Werkt dat ook in Entourage/ Als ik nu deze handeling uitvoer krijg ik alleen het gewone menu om het bestand te openen, of doe ik iets verkeerd?

Bijdrager
    Raoul
    ”Petje”
    ”mvdenberg”

Dat zeg ik! ongeveer!

Jullie worden daarvoor hartelijk bedankt want ik heb het bestand nu eerst gesaved en nu ingesteld via ‘Toon info’ dat alle bestanden met extensie doc geopend moeten worden in Word. Het werkt nu weer als vanouds.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.