6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Burbra

Word 2016 autocorrectie toevoegen

Met het risico dat ik een onzettende open deur intrap, toch even deze vraag, ik kom er echt niet uit…
    Heb onlangs Word for Mac 2016 geinstalleerd. Ik kwam van de 2008 versie.
    Iedereen kent wel de rode stipjes onder je per ongeluk verkeerd getypte woord. Druk op de rechtermuisknop, en daar stonden enkele autocorrectie opties die je zo kon toevoegen aan de autocorrectielijst. Handig voor die vaak gemaakte tikfoutjes.

Maar: in de 2016 versie lijkt die optie verdwenen.
    Wat wel gewoon kan is -rechtermuisknop- en dan je tikfout corrigeren.
    Wat niet kan is die correctie automatisch toevoegen aan de autocorrectielijst. En dat was nou juist zo handig.

Weet iemand hier meer over? Is die optie gewoon weg en moet ik nu steeds alles handmatig in de autocorrectielijst zetten?
    Of kijk ik ergens overheen?

Bijdrager
    mwesterl

Beste Dubra,

hebben ze eruit gesloopt…….. Je bent niet de enige die erover klaagt, will be released in a future release meldt Microsoft op haar forums.

Kan wel, maar moet je alles handmatig (via menu Extra => AutoCorrectie), krijg je pop-up waarmee je dit handmatig kan toevoegen…..

Bijdrager
    mwesterl

Excuses voor de typo in je naam Burba

Bijdrager
    Burbra

@mwesterl
    Bedankt voor je reactie!

Ik zal dus nog even geduld moeten opbrengen.. En handmatig de veelgemaakt typos toevoegen..

Bijdrager
    mwesterl

Het is idd ff niet anders Burbra. (nu je naam wel goed getypt:-D ) Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan.

Bijdrager
    koen

Als je op je avatar naast een post klikt, is er een optie om een post aan te passen. Handig als je even snel een typo wilt verbeteren.(y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.