13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jorisvd_funky

Word 2004 niet op te starten!

Ik heb me zojuist de Engelstalige versie van Office 2004 for Students & Teachers aangeschaft.
    Ik heb ‘m geïnstalleerd, alle nieuwe updates uitgepakt…
    Maar Word 2004 krijg ik maar [/b]niet opgestart!
    Ik start Word op, en na enkele seconden sluit hij automatisch. Excel & PowerPoint werken nochtans wél!
    Ik heb me al suf gezocht, op internet, op dit forum… maar ik kan geen oplossing vinden.
    Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt, Joris

Bijdrager
    wjgmspeedy

Misschien een fontprobleem. Heb je eigenaardige lettertypes geinstalleerd?

Bijdrager
    jorisvd_funky
    ”wjgmspeedy”

Misschien een fontprobleem. Heb je eigenaardige lettertypes geinstalleerd?

Nee, ik heb geen enkel ander lettertype geïnstalleerd.

Bijdrager
    Dick de Roos

Had je voordien de gratis (demo)-versie op de HD staan?
    Zo ja, deze versie en alles wat erbij hoort, verwijderen.
    Gooi voor de zekerheid ook maar de .plist-bestanden (voorkeursbestanden) weg.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Gooi het volgende bestand eens weg: ~/Bibliotheek/Preferences/Microsoft/Office Font Cache (11)

Bijdrager
    jorisvd_funky
    ”Dick

Had je voordien de gratis (demo)-versie op de HD staan?
    Zo ja, deze versie en alles wat erbij hoort, verwijderen.
    Gooi voor de zekerheid ook maar de .plist-bestanden (voorkeursbestanden) weg.

Waar staan de .plist-bestanden ergens? (ik werk nog maar juist met Mac)

Bijdrager
    Geedee

HD > Bibliotheek > Preferences

Je kan ze ook vinden via de zoekfunctie als je daar bv. WORD intikt.

Bijdrager
    Geedee

Je kan ook alles van Word verwijderen en dan via speciale installatie alleen Word terugzetten. Kan wel eens helpen.

Bijdrager
    Dick de Roos

En?
    Doettie het nu?

Bijdrager
    jorisvd_funky
    ”Dick

En?
    Doettie het nu?

Hij werkt nog steeds niet…
    Ik vind de map “~/Bibliotheek/Preferences/Microsoft/Office Font Cache (11)” ook niet

Bijdrager
    Dick de Roos

Heb je de bestanden met “Word” in de map Microsoft, te vinden in
    <naam thuismap> /Libary (of Bibliotheek) / Preferences / Microsoft, weggegooit?
    Daarin zit in elk geval ook de Office Font Cache (11).

Maar als je Office net hebt geinstalleerd, is het misschien het beste om de hele map “Microsoft” weg te knikkeren.
    Je moet dan wel de instellingen van sommige Office programma’s herstellen en volgens mij ook de licentiecode.
    En als het dan nog niet lukt, alles weer wegooien wat Office en Word betreft, Incl. het programma.
    Daarna Office opnieuw installeren.
    Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Snappen doet bijna niemand het (behalve Microsoft denk ik) maar meestal werkt het dan (weer).

Succes.
    :finderoud:

Bijdrager
    jorisvd_funky
    ”Dick

Heb je de bestanden met “Word” in de map Microsoft, te vinden in
    <naam thuismap> /Libary (of Bibliotheek) / Preferences / Microsoft, weggegooit?
    Daarin zit in elk geval ook de Office Font Cache (11).

Maar als je Office net hebt geinstalleerd, is het misschien het beste om de hele map “Microsoft” weg te knikkeren.
    Je moet dan wel de instellingen van sommige Office programma’s herstellen en volgens mij ook de licentiecode.
    En als het dan nog niet lukt, alles weer wegooien wat Office en Word betreft, Incl. het programma.
    Daarna Office opnieuw installeren.
    Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Snappen doet bijna niemand het (behalve Microsoft denk ik) maar meestal werkt het dan (weer).

Succes.
    :finderoud:

Heb ik geprobeerd, maar Word werkt nog steeds niet.
    Als ik Word opstart, maakt hij automatisch terug het bestand “Office Font Cache (11)” aan.

Bijdrager
    Geedee

Als je alles v Office er al hebt afgegooid én opnieuw geïnstalleerd en Word doet het nog steeds niet, dan is er iets mis met jouw versie. Terug naar de verkoper ermee en nieuwe vragen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.