11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    LeBigMac

Word 2004 crasht. Help! [opgelost?]

Jawel het is zover. Word 2004 (als onderdeel van Office:Mac) is gecrashed en weigert nog opnieuw op te starten. Telkens bij het openen van een een reeds bestaand of nieuw, blanco document crasht ie weer. Ik krijg dan zo’n fijn scherm wat normaal gesproken leidt tot het herstellen van het laatst actieve document, maar ook daarbij loopt ie vast en komt er weer zo’n foutmeldingsvenster.

Nu werkt word dus in het geheel niet meer, Excel doet het nog wel, die was niet open ten tijde van de crash mocht dat er iets mee te maken hebben.

Het Microsoft Word Error Report meldt het volgende:

”MS

Microsoft Error Reporting log version: 1.0

Error Signature:
    Exception: EXC_BAD_INSTRUCTION
    Date/Time: 2004-08-25 12:04:06 +0200
    Application Name: Microsoft Word
    Application Version: 11.0.0.040408
    Module Name: unknown
    Module Version: unknown
    Module Offset: unknown
    Extra app info: Reg=English Loc=0x0409

…knip…

Operating System Information
    Operating System: Mac OS X 10.3.5 (Build 7M34)
    CPU: G4 (7450), Number: 1, Speed: 1249 MHz
    gestaltPhysicalRAMSize err = 0, result = 512 MB
    gestaltSystemVersion err = 0, result = 0x1035
    Screen: 1440 x 900, depth = 32, ltbr = 0, 0, 900, 1440

Microsoft Application Information:
    Error Reporting UUID: D4FEEBE2-E617-11D8-B248-000A95DD80A0
    Time from launch: 0 hours, 0 minutes, 6 seconds
    Total errors on this client: 11

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Moet ik de Office-cd pakken en heel Office:Mac 2004 geheel opnieuw installeren?

[off-topic]
    Apple works is niet echt een alternatief, gezien de compatibiliteit met het inlezen van .doc documenten. Ik ben dus geheel afhankelijk van word voor het schrijven van mijn scriptie:cry: , omdat de universiteit Office XP gebruikt en er anders opmaak verloren gaat…ja te gek voor woorden maar zo worden monopolies in stand gehouden.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Probeerde je een bestand te openen dat je van iemand anders had ontvangen, of was je bezig met een eigen document?

Bijdrager
    angorawol

Texteditor opent word-files

Bijdrager
    LeBigMac

Dank voor de snelle reacties!

”PeterMeeuwsen”

Probeerde je een bestand te openen dat je van iemand anders had ontvangen, of was je bezig met een eigen document?

Ik was bezig in een eigen document (±628kb) en 75pp’s met daarin een index, een excelletje, paar plaatjes maar geen echt heel hoogdravende opmaak. Op het moment van de crash was ik niet direct bezig, ik was een on-line bron aan het raadplegen in Safari (zoals ik zo vaak doe).

@angorawol Teksteditor leest de tekst, maar weet geen raad met opmaak: ik mis her en der zaken zoals voetnoten (niet onbelangrijk!).

Ik zal vanmiddag eens kijken of een pc nog wel raad weet met het bestand. Ook een nieuw leeg bestand kiezen resulteert in een vastloper…dus ik denk dat er iets met Word aan de hand is.

Gelukkig ben ik paranoïa:wink: en heb ik back-ups in verschillende versies, op verschillende media en op verschillende (fysiek) gescheiden locaties:) Mocht het aan het document liggen, dan kan ik in elk geval verder werken vanuit een oudere versie en ben ik slechts een ochtend werk kwijt.

Bijdrager
    angorawol

Heb je er al aan gedacht om Office van je schijf te verwijderen en de installatie terug opnieuw te doen?
    Dat brengt soms raad.
    (wel opletten dat je alles verwijderd, behalve de documenten natuurlijk)

Bijdrager
    michelvdb

Staat in wat je uit het crash.log wegknipte geen bruikbare informatie?

Bijdrager
    LeBigMac
    ”michelvdb”

Het was geknipt uit de error reporter van word die op het scherm verscheen. Gek genoeg kan ik in de console log’s geen word crash herleiden…

…nog gekker is dat het probleem nu verdwenen lijkt te zijn. Ik kan nu hetzelfde document wel openen en word is verder ook weer functioneel.* Ik heb niets gedaan anders dan enige tijd later nog eenmaal word op te starten om te kijken wat er zou gebeuren. En ja hoor het werkt weer. Wie dit snapt:roll: mag het me graag uitleggen, het zal wel MS logica zijn, maar ik mag graag weten wat er eerder mis ging op mijn geliefde macje.

* ai, even afkloppen, als dat maar goed blijft gaan!

Bijdrager
    angorawol

Niet proberen te snappen is de boodschap. Zeg nou zelf wie snapt er nu iets van M$-software of besturingsystemen.

Bijdrager
    michelvdb
    ”LeBigMac”
    ”michelvdb”

Het was geknipt uit de error reporter van word die op het scherm verscheen. Gek genoeg kan ik in de console log’s geen word crash herleiden…

Zoek eens in ~/Bibliotheek/Logs/CrashReporter.

Bijdrager
    LeBigMac
    ”michelvdb”

Zoek eens in ~/Bibliotheek/Logs/CrashReporter.

Daar is ‘slechts’ een crash van de 23e augustus terug te vinden, terwijl de besproken crash de 25e plaats vond. Ik heb verder ook niets kunnen vinden in de logs wat de 25e gedateerd is….

Ik laat de boel wel lekker de boel en probeer het dan maar niet te snappen:roll: Het blijft een vage crash, hopelijk kan MS wat met het error report:?

Host Name: Computer-van.local
    Date/Time: 2004-06-23 18:19:46 +0200
    OS Version: 10.3.4 (Build 7H63)
    Report Version: 2

Command: Microsoft Word
    Path: /Applications/Microsoft Office X/Microsoft Word
    Version: ??? (???)
    PID: 581
    Thread: 0

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
    Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE (0x0002) at 0x00000004

Bijdrager
    Statics

Ik heb dit probleem ook soms, et is gewoon een error, ik installeer em altijd gewoon opnieuw en daarna kun je weer aan de slag.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.