5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    prullenbak

Word 08 -> Pages 09: paginanummers

Hallo mensen,

Ik heb een klein probleem hier met pages.

Ik ben zojuist overgestapt van word 2008 naar pages 09, en heb hier een ellenlang document (22 pagina’s ongeveer), wat ik dus opnieuw probeer op te maken, Ik heb alle stijlen van word al netjes vervangend door stijlen van pages (en de word rommel eruit gegooid) waardoor ik nu een net pages document heb.

het enige probleem: hoe verwijder ik nu de paginanummers die uit word komen? Ik kan ze nergens selecteren, en ik kan dus ook de stijl niet aanpassen o.i.d. En het past niet meer bij mijn nieuwe opmaak…

Pages herkent ze wel als zijnde paginanummers, want hij nummert netjes door bij een nieuwe pagina. Maar als ik “automatisch paginanummers…” selecteer in het menu, voegt ie vrolijk nieuwe eroverheen toe.

Iemand een idee?

Bijdrager
    prullenbak

hmmm…ik zie nu zelf dat ie m ook zwaar verziekt op voetnoten.

Misschien maar gewoon even hoofdstuk voor hoofdstuk overzetten, en netjes de stijlen goedmaken, voetnoten opnieuw invoegen. Dat werk. :?

Je moet er wat voor over hebben.

Word is handiger met stijlen, pages met afbeeldingen, en zo hebben ze allemaal voor en nadelen:)

Bijdrager
    MacMeijers

Je moet hier even de handleiding van Pages downloaden:

http://support.apple.com/nl_NL/manuals/#pages

Daar staat in hoe je de nummering opnieuw kunt laten beginnen: H3, §3: “paginanummering in een sectie opnieuw laten beginnen.”

Bijdrager
    prullenbak

bedankt voor de gebruiksaanwijzing. Maar die is volgens mij hetzelfde als de help in Pages zelf?

Helpt me helaas niet met mijn probleem. De paginanummers die word heeft toegevoed, krijg ik niet weg of aangepast. En de help/gebruiksaanwijzing van pages gaat me daar niet bij helpen…:(

Maar ik ben al bezig om het document gewoon opnieuw op te bouwen. Dus ik kom er wel uit, duurt alleen wat langer dan verwacht…

Bijdrager
    MacMeijers

Da’s jammer, de gebruiksaanwijzing is overigens wel veel uitgebreider dan die in de helpfunctie van Pages.
    Zou toch even kijken of ze daar iets anders voorstellen dan je tot nu toe hebt geprobeerd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.