8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    J-peters

woosh geluid bij uitgaande mail

Hallo, ik bezit een rMBP en draai daar (vrij tot zeer tevreden) OSX Mountain Lion op.
    Sinds een paar dagen is mijn uitgaande mail geluidje verdwenen, totdat je herstart.

Zoveel wist ik.
    Alleen maar ik tevens gebruik van een Thunderbolt display, en het grappige is dat als ik de Thunderbolt stekker er bijvoorbeeld aan het begin van de middag insteek, en ik heb ’s morgen ergens anders gewerkt, alle voorgaand gestuurde mail geluidjes die op het moment van uitsturen niet hoorbaar waren gaan dan allemaal na elkaar af.

Ik snap dat het geen oplossing is, maar het uitgaande mail geluid werkt op dat moment (dat de Thunderbold is aangesloten) wel meteen als er mail uitgaat. Misschien kunnen technische mensen hier een verband uithalen, dat leidt tot een spoedige oplossing?

Groet,
    Jan Peters

Bijdrager
    sysop

Vergeef me mijn allicht onnozele reactie, maar ik ken je technisch niveau niet…
    Als je schrijft “alle voorgaand gestuurde mail geluidjes die op het moment van uitsturen niet hoorbaar waren gaan dan allemaal na elkaar af” dan zou ik concluderen dat er éérder op de dag simpelweg geen internetverbinding was, alle uitgaande mailtjes (dus) in de uitgaande map blijven steken, en die ‘en-masse’ verstuurd worden zodra er wél internetverbinding is.
    Kun je dit in verband brengen met je statement dat e.e.a. zicht voltrekt als je de thunderbolt-kabel insteekt..?

Bijdrager
    Dickie

Grappig, dat probleem heb ik ook maar dan niet met een Thunderbolt display maar een Led Cinema. Ik weet eigenlijk niet of ik zonder de display uitgaande mailtjes hoor ‘vertrekken’ maar ik weet wel zeker dat de mailtjes zijn verstuurd. Op het moment dat ik mijn MBA dan aansluit op mijn display gaat dat ding helemaal los op die geluiden. Word er een beetje simpel van. Fijn dat er iemand is die dat probleem ook heeft. Geen idee wat ik er aan kan doen, behalve Mail afsluiten en opnieuw starten.

Bijdrager
    J-peters

Hi sysop, bedankt voor je reactie.

Ik ben niet technisch, vandaar dat ik probeer een logische omschrijving te plaatsen.
    Dat is blijkbaar niet 100% gelukt.

Je bent ongetwijfeld op de hoogte van de uitgaande mail sound bug.
    Deze heb ik sinds kort ook. Een herstart help kortstondig.

Alle mail die ik eerder omschreef is wel degelijk verzonden en niet in ‘postvak uit’ geplaatst.
    Ik werk in hetzelfde wifi netwerk, op twee verschillende locaties. Op de tweede locatie staat het Thunderbolt display. Zodra ik die inplug, worden de geluidjes die ik eerder miste (op de 1e locatie) één voor één afgespeeld.

Is het nu iets duidelijker?

Grt, Jan

Bijdrager
    Buzz

Dat is inderdaad gewoon een bugje in Mountain Lion, dat ik ook tegen ben gekomen. Misschien zelfs alleen in 10.8.1? Het zal straks in 10.8.2 wel weer opgelost zijn.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik herken het probleem ook dat het geluid op een gegeven moment niet meer hoorbaar is. Hetzelfde geldt voor inkomende mails overigens.
    Het stoppen en weer opnieuw opstarten van Mail brengt de geluidjes weer terug. (ML 10.8.0 en .1)

Bijdrager
    INCTRL

Geluid van Tweetdeck verdwijnt ook af en toe bij mij als ik hem uit sluimer haalt. Morgen update ML. Wie weet is het dan weg.

Bijdrager
    J-peters

En nee, het was niet weg.
    Ook de Mail bug is er nog.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.