8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

Woordenboek.App en Arabisch translator

Is er een aanvulling voor het OS woordenboek/dictionary.app welke NL naar Arabisch kan vertalen?

Nu al uren aan het zoeken, maar zie alleen iets van Engels naar Arab.

Bedoeling is, rechter muis klik,  Lookup/Zoek op, kies Arabisch of Rechter muis klik,  en kies vertalen of/en synoniemen. Als er een app is die in het context menu dit laat zien is ook oke.

En translate.google.com in Safari kennen we.

Alvast bedankt.

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    lord anubis

Bedankt Night,

waar zou deze tevoorschijn moeten komen? Reeds herstart, maar zie nergens iets. Ook nog even in de Privileges Preferences gekeken voor een eventuele benodigde toegang.

Ik heb al wel Oxford English/Arabic in het lijstje, maar weet niet of dit dan dezelfde is.

Bijdrager
    lord anubis

@Night

Opgelost. Het plaats het wel in de algemenen systeem Library>Dictionary folder, maar is onbereikbaar voor iedereen zonder admin rechten. Kan wel de rechten aan gaan passen maar na het gekopieerd te hebben in de lokale Library (user>Library>Dictionary ) folder werkt het.

Helaas geen Nederlands  <> Arabisch.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat is jammer.

Misschien dat deze pagina je verder kan helpen. Daarin is te lezen hoe je via de app zelf nog woordenboeken kan toevoegen, downloaden en zelfs zelf te maken:

Expand Your Mac’s Dictionary App by Adding Additional Languages

Bijdrager
    lord anubis

Hoi, dat is nog beter.

En is ge-bookmarkt.

Bedankt.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik wil je niet blij maken met een dooie mus. Ik heb diverse van de links gevolgd en ook gezocht op .dict bilingual files Ned-Arab en v.v., maar helaas. Dat schijnt er echt alleen in het Engels te zijn. Of je moet het online willen doen, dan zijn er genoeg mogelijkheden.

Bijdrager
    lord anubis

Klopt, ook gezien, maar vond dat tool om zelf dicts te maken wel interresant.
    Ga van de week op zoek naar een bestaande NL<>Arabiya en kijken of ik dat kan omzetten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.