7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Drempel

Woorden suggestie enkel beschikbaar in touchbar bij engelse zinnen

Ik heb sinds gister een nieuwe Macbook Pro met Touchbar gekocht. Echter als ik aan het typen ben merk ik op dat de touchbar enkel bij engelse woorden suggesties geeft. Zodra ik Nederlands ga typen blijft het woorden suggestie veld leeg. Bij het terugschakelen naar de engelse zinnen krijg ik wel weer engelse woorden te zien in het veld.

Ben ik de enige met dit probleem of hebben anderen hier ook last van?

Bijdrager
    GoeieDag

Net als in iOS is die ‘predictive input’ in NL (nog) niet aanwezig.

Zie hier onder het lemma ‘Mail’: https://support.apple.com/nl-nl/HT207055
    Ze zetten het er niet bij, maar het is duidelijk: in het Engels.

Sleutelbeheerder
    Night

Klopt; vooralsnog wordt alleen US-English ondersteund. Andere talen zullen bij toekomstige updates geleidelijk worden toegevoegd. Dit proces hebben we al eerder gezien, zoals bij de uitrol van Siri.

Bijdrager
    csteelooper

Nou, ik vraag me voor Predictive Input af of Nederlands überhaupt aan de beurt komt… Immers, QuickType is er al járen (iOS) en kent nog steeds geen ondersteuning voor Nederlands… Jammer, want het zou zo handig zijn… Soms voel ik me nu genoodzaakt om naar één van de andere ondersteunde talen te gaan om gebruik te maken van de mogelijkheden die het biedt… Je merkt helaas steeds vaker dat de Benelux als afzetmarkt achterop gesteld wordt… Jammer genoeg is dat bij Apple niet anders. Ja, oké we hebben nu Siri en het werkt redelijk goed, maar ondersteuning voor de belangrijkste service provider bínnen Siri (Wolfram Alpha) ontbreekt. waardoor complexere vraagstukken wederom alleen in het Engels beantwoord kunnen worden.
    Dan mag je vinden wat je vind, maar veel mensen met iPhones in mijn kennissenkring hebben inmiddels voor een QuickType alternatief naar Gboard (google) of SiftType gekeken (ik zelf ook, vooral naar SwiftType). Gboard werkt aan ondersteuning voor Nederlands; SwiftType hééft het al… Overigens werkt ook Google Now goed in het Nederlands, dus daar zie ik ook veel mensen gebruik van maken. Nu dus weer hetzelfde met Predictive Input… Ook geen ondersteuning voor ons… Jammer…

Sleutelbeheerder
    Night

Ik vind het ook een gemiste kans. Veel buitenlandse Apple gebruikers zullen wederom het gevoel hebben dat het bij Apple weer ‘nét niet’ is…

Bijdrager
    Q-collective

Niet geheel on topic, maar ik gebruik op iOS Swiftkey. Deze doet wél aan suggesties in het Nederlands en leert aan de hand van jouw woord gebruik wat de beste suggesties zijn. Erg handige app.

Maar voor de MBP Touch Bar heb ik nog geen dergelijke suggestie.

Sleutelbeheerder
    Night

We wachten nu dus op een tekstverwerker die zijn zaakjes wel goed voor elkaar heeft, internationaal gezien?

Je kan het in de gaten houden:-P
    https://www.producthunt.com/topics/touch-bar-apps

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.