14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Woonkamer bekijken via telefoon of IPad

Hi,

Wat zijn de mogelijkheden om met een laptop (camera) onze hond in de woonkamer in de gaten te houden (eventueel blaffen bij afwezigheid)
    Het zou denk ik via Skype kunnen maar dan moet de lijk constant open blijven lijkt me …?

Wat zou de beste optie zijn in dit geval ?

Alvast bedankt

Bijdrager
    SunKeeper

Ik weet niet of je er wat budget voor hebt, maar een andere oplossing is een losse netwerkcamera.

https://www.netatmo.com/product/camera

Bijdrager
    ramrod

Bedankt

Liever via bestaande camera in laptop , het is tijdelijk om eens te zien of de hond veel blaft als we er niet zijn , mooi zou zijn als via geluid hem kunnen corrigeren als hij blaft .

we hebben 1 buur de zegt dat de hond heel veel blaft , andere buren zeggen dat ze de hond zelden horen ….

Bijdrager
    KarelWillem

Via FaceTime (als je ook een iPhone hebt)?

Dit is een vrij oud topic, maar volgens mij maakt dat in dit geval niet heel veel uit:
    http://osxdaily.com/2012/05/03/mac-security-camera-watch-live-video-remotely-from-ipad-iphone/

Bijdrager
    SunKeeper

Als je het helemaal vanaf een andere kant gaat bekijken is er altijd een reden waarom een hond blaft.

Dat kan zijn, angst, eenzaamheid, onvoldoende aandacht of iets wat visueel of qua geluid de aandacht trekt.
    Als je op afstand ertegen gaat praten verwacht ik niet dat je ermee bereikt dat die minder gaat blaffen, raakt er eerder verder van in de war.

Hond van mijn ouders had ook ongeveer dit, oorzaak bleek te zitten in onvoldoende aandacht en begrip van zijn gedrag. Sinds een andere benadering (belonen als ie iets goed doet, tijdelijk negeren bij vervelend gedrag, in geen geval fysieke straffen) is het nodeloos blaffen helemaal verdwenen.

Oplossing is simpel, je moet net weten hoe. Dankzij aardige kennissen (waar de hond drie dagen ‘op bezoek’ is geweest) die veel ervaring met honden hebben was het zo duidelijk.
    Verder helpt een hondencursus daar weinig in, die cursus doe je namelijk meer voor jezelf dan voor je hond. De truc is de signalen oppikken en daarop inspelen.

Bijdrager
    ramrod

Heb een IPhone en IPad dus dat zou moeten kunnen , maar je moet dan toch de lijn constant open hebben , je kan het niet zo instellen dat je af en toe inschakelt , mooi zou zijn als hij blaft dat je dan een melding krijgt of er verbinding wordt gemaakt .

Is er niet een andere streaming oplossing met de mogelijkheden zoals boven aangegeven ? enventueel in samenwerking met een App ?

Heb nog wel Sleep Talk Recorder gevonden , neemt geluid op als er geluid is .

Bijdrager
    Shmoo

Zelfs als hond kun je tegenwoordig niet eens meer lekker ongestoord aan je eigen ballen likken zonder dat iemand naar je kijkt.

#BeetjePrivacy

Bijdrager
    ramrod

Hij mag likken wat ie wil maar blaffen liever niet te veel:-D

Heb nog Babyfoon 3G gevonden in de App store , is misschien wel het beste momenteel

Inactief
    Anoniem

Smerige beesten. Eerst lekker tijdens het wandelen lekker in de stront happen en daarna lekker gulzig het baasje aflikken.

Bijdrager
    Shmoo

Als jij je eigen ballen kon likken dan had jij nu niet bijna 2500 posts gehad op OMT. ?

Bijdrager
    IGBA

Sinds wanneer vallen honden onder randapparatuur? O, wacht ff…:-P

Bijdrager
    lammertdejong

Wij gebruiken babyfoon 3G. Werkt perfect. Let er wel op dat je de versie koopt voor huisdieren. Die is er nl ook

Bijdrager
    ramrod

Ja thx , hebben die nu op de IPhone gezet .

Bijdrager
    Serena

Presence, perfect appje dat mijn oude iPod in een beveligingscam veranderde…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.